Гучні імена. Як пандемія коронавірусу вплинула на рейтинг найдорожчих брендів у світі — інфографіка

8 серпня 2020, 10:10
НВ Преміум

В епоху коронакризи залишаються компанії, які нарощують не просто прибутки, а й вартість власних брендів. Про них пише журнал НВ.

У центрі корпоративного музею найбільшої алкогольної компанії світу Moutai, який розташований в однойменному містечку провінції Гуйчжоу на південному заході Китаю, виставлено медаль переможця профільної виставки вікової давнини. Її з гордістю демонструють кожному відвідувачу, супроводжуючи легендою.

Відео дня

Коли в 1915 році китайські чиновники привезли байцзю — традиційну горілку з сорго, яку виробляє Moutai, на виставку в Сан-Франциско, досвідчена американська публіка без інтересу дивилася на простенькі керамічні посудини з напоєм. Раптом хтось із китайської делегації випустив посудину на підлогу. Вона розбилася, байцзю розлилася, а її незвичайний аромат привернув увагу суддів. Після дегустації ті присудили китайській горілці головний приз.

Сьогодні байцзю вважають найспоживанішим у світі спиртним: щороку його виробляють понад 10 млрд л. Тоді як Moutai — найбільший виробник байцзю і найдорожчий алкогольний бренд планети. За торік торгова марка цієї компанії подорожчала ще на 60% — більше, ніж будь-яка інша зі щорічного рейтингу найдорожчих брендів BrandZ Global Top-100 від міжнародної дослідницької компанії Kantar.

Впевненому сходженню Moutai з 35-ї на 18-у сходинку рейтингу не змогла перешкодити навіть пандемія коронавірусу, яка вдарила по світовій алкогольній промисловості. А все завдяки розширенню дистриб’юторської мережі й асортименту, а також вдалій маркетинговій стратегії, пояснюють аналітики Kantar.

В інших постраждалих від коронакризи індустріях — енергетиці, фінансовому секторі й автопромі — загальна вартість брендів відчутно впала. А ось технологічні компанії і ритейлери, навпаки, наростили свої показники, вигравши від масового переходу користувачів у онлайн.

Загалом сотня найдорожчих світових брендів BrandZ за рік подорожчала на 6% і сягла позначки $5 трлн, практично зрівнявшись із розміром ВВП Японії — третьої найбільшої економіки світу. Рейтинг традиційно очолили американські техногіганти Amazon, Apple, Microsoft і Google, а сукупна вартість топ-20 брендів технологічних компаній сягла $1,9 трлн.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X