Ми маємо що запропонувати українським забудовникам

27 вересня 2018, 16:14
Позиція
 Віктор Адонин, власник компанії РЕНТАКРАН Group

Віктор Адонин, власник компанії РЕНТАКРАН Group

Ринок нерухомості в Україні активно розвивається. Забудовники взялися зводити мільйони квадратних метрів.Для цього їм знадобиться надійна мобільна і стаціонарна вантажопідйомна техніка. Як впоратися з таким запитом, відомо компанії РЕНТАКРАН — великому постачальнику баштових кранів та іншої будівельної техніки. Про перспективи галузі, досвід співпраці зі світовими гігантами і плани вийти на ринок будівельного підряду розповів Віктор Адонін, власник компанії РЕНТАКРАН

- Компанія РЕНТАКРАН Group — ім'я поміж торгово-сервісних підприємств на будівельному ринку не є новим. Розкажіть, як виникла ідея розпочати цей бізнес?

- Крани ще з дитинства розбурхували мою уяву, потім зацікавився й іншою технікою. Однією з моїх освіт є технічна — інженер з експлуатації колісних і гусеничних машин. Тому все, що пов'язане з технікою, для мене є близьким і цікавим. РЕНТАКРАН Group існує майже 14 років на ринку. І це не просто торгово-сервісна компанія. Ми маємо достатньо арсеналу техніки, яку здаємо і передаємо в оренду. Як наслідок — розширений спектр можливостей і послуг. Крім того, ми виконуємо підрядні роботи з баштовим краном. При цьому самотужки закриваємо повний цикл завдань — починаючи від проектування і закінчуючи узгодженнями та роботами з монтажу і демонтажу обладнання.

Відео дня

- Ви починали свій бізнес в доволі цікавий і непростий період. Не побоювалися конкуренції?

- Ринок на ту пору був непередбачуваним і незрозумілим. Тоді ще, як мовиться, "панували" радянські крани, стан яих був вельми зношеним. Середній вік сягав 20-25 років. Проте була компанія, яка вдало продавала техніку, — Liebherr. Більше солідних конкурентів я не помітив. Згодом з'явилися італійські, китайські проекти, але у всі вони мають як сильні, так і слабкі місця, про які нам достеменно відомо. Зокрема, це відсутність гарантії, комплектуючих і запчастин.

- А яка наразі загалом ситуація з попитом на будівельну техніку в Україні, надто на вітчизняну?

- Відверто кажучи, на ринку панує хаос. Купівельна спроможність будівельних компаній на сьогодні дуже низька через високу вартість долара. Крос-курс, який збільшився з 5 до 28, — а тому, у скільки разів знецінилася національна валюта, порахувати нескладно. Якщо 2006-2008 рік був піковим для продажів вантажопідйомної техніки, то зараз це одиничні угоди з придбання нової продукції. Наразі ринок перенасичений вживаною технікою, радше абсолютним мотлохом, який уже давно, як мовиться, відслужив своє, кран збирають із 3-4 "старих" машин. А це, зважте, відповідна якість деталей, вузлів, агрегатів.

- Зі стрибком курсу забудовники зізналися: довелося замінити чимало матеріалів українськими аналогами. А з технікою хіба можна так вчинити?

- Певна річ, спроби були, проте вони не мали успіху. Одразу поясню: ми зараз не користуємося технікою, яка ще експлуатувался за часів СРСР, або її модифікації — вона вже застаріла і давно віджила своє. Запчастини на ринку практично відсутні, та й заводів-виробників не лишилося. Так ось, декілька років тому випустили експериментальну модель крана Оболонь. Він повністю укомплектований імпортними деталями, і його вартість була неконкурентною. Продавати цей кран можливо лишень за допомогою адмінфактора, тобто змусивши його купити або застосовувавши будь-які інші схеми. В результаті цей проект просто виявився не зовсім вдалим. На жаль, на сьогодні українських аналогів немає.

- Крани вашої компанії купують і беруть в оренду й за межами України. Завдяки чому вдалося створити західним компаніям конкуренцію?

- РЕНТАКРАН Group — представник іспанського концерну зі шведськими коріннями Linden Comansa. Усі проектні та конструкторські рішення спільні, на сьогодні ці крани є найбільш сучасними і надійними. Вони дуже легко піддаються монтажу і невибагливі в обслуговуванні. При цьому вартість не найвища порівняно з іншими європейськими виробниками. Співвідношення ціна-якість оптимальніша. Машина пристойна.

Віктор Адонін радить покупцям будівельних кранів остерігатися дешевої продукції

- Розкажіть дещо про свою продукцію. Які технології використовуєте, де купуєте обладнання?

- Портфель техніки у нас досить великий. Крім баштових кранів, є будівельні підйомники, шахтна вантажопідйомна техніка, дизелевози, дробарки, які використовуємо для демонтажних робіт будівель, утилізації вузлів і бетонних частин конструкцій. Є у нас і мобільні крани на автомобільному ходу. Власна автомобільна техніка, яка надає повний сервіс, а ще витратні матеріали і всі комплектуючі для вантажопідйомної техніки — канати, вузли, деталі кранів. Працюємо з усією Європою, серед наших партнерів і постачальників — Pfeifer, Liebherr, Ferrit і інші.

- Яка ваша думка з приводу роботизації виробництва? Чи можлива вона найближчим часом та чи створить штучний інтелект конкуренцію РЕНТАКРАНу?

- Про роботизаці. проектного бізнесу або управління баштовими кранами наразі щось говорити занадто самовпевнено. Великий ризик помилки. Професіонал приймає рішення на місці, зважаючи на ситуацію, бере на себе відповідальність. Робот не завжди здатен мислити нестандартно. Звісно, певні роботизовані помічники можливі, але не більше.

- Повернімося знову до ринку. Компанія існує понад 14 років, ви маєте достатньо досвіду для того, аби зробити належні висновки. Як ви охарактеризували б український ринок?

- Легко в Україні нічого не дається. Найбільша проблема — дисципліна платежів. Її спровокували, зокрема, криза 2008 року, політична нестабільність 2013-2014 рр., дефіцит інвестиційних коштів у країні через нестабільну ситуацію. Будівельний бізнес пережив бум, тепер же окреслюється певний спад. Мабуть, це циклічні процеси.

РЕНТАКРАН Group існує близько 14 років на ринку

Особливість цього ринку полягає в тому, що його наповнюють не тільки стабільні гравці, але й стихійні, випадкові компанії, які правдами і неправдами отримують земельні ресурси і намагаються вичавити з них по максимуму. Ті результати, які після цього виникають, нам добре відомі — будівельні афери і піраміди. Хотілося б, щоб це лишилося в минулому, пішло в небуття.

- А що змінилося в роботі підприємства за останні роки?

- Ми вижили в кризах, вистояли, команда згуртувалася. Це найголовніший здобуток. Працюємо практично без втрат персоналу і техніки. За кризовий період ми розширили портфель. Люди позбувалися техніки, ми її купували. Завдяки досвіду і професіоналізму вдалося зібрати найкраще з того, що лежало під ногами. Ніхто нічого не дарував, звісно. За ці роки ми однозначно набули професіоналізму. Тому на сьогодні я можу впевнено стверджувати, що в мене одна з найпрофесійніших команд. Швидко реагуємо на заявки, надаємо якісні послуги, ім'я наше відоме і за межами України. Готові працювати і в інших регіонах світу. Наприклад, в Чилі та Індії були пропозиції співпрацювати, які перебувають на розгляді. Стосовно таких моментів компанія мобільна, гнучка, персонал навчений, кожен розуміє свій фронт робіт і готовий його виконувати, де потрібно. Працювали в Болгарії, Словаччині, Угорщині та інших країнах.

- На що ви радите зважати покупцеві будівельного крана, щоб не втрапити в халепу?

- Головне правило — не купувати безперспективне обладнання. Дешева рибка — кепська юшка. Не вкладати гроші в мотлох і не мати справ із сумнівними підрядниками і пропозиціями. Щодо залучення інвестицій для купівлі крана, то фінансові установи та банки охоче надають кошти на нову техніку. А ось на стару і вживану отримати кошти дуже проблематично. Вибирати краще варто європейську, а не азійську техніку. Це питання якості. Дива не стаються. Якісний метал, механізми, деталі коштують недешево. Ліпше вкласти один раз гроші, ніж потім витрачатися постійно на ремонт. До речі, гарантійні умови європейських підприємств набагато кращі. Від азійських виробників — тільки 1 рік, від європейських — до 3 років.

- Ви ж, певно, маєте власну сервісну мережу? Себто, яким чином ви працюєте з клієнтами після того, як завершили угоду?

- У нас клубна система на взаємовигідних умовах. Укладаючи з нами контракт, компанія не має потреби докуповувати дорогі деталі, секції, кути кріплення. Адже у нас достатній запас, щоб за прийнятною ціною запропонувати це партнерам. Ціни у нас нижчі за ринкові на комплектуючі, а якість на аналогічному рівні. Усіх своїх клієнтів не залишаємо жодної хвилини. Пропонуємо сервісну підтримку, збільшуємо терміни гарантії. Надємо дворічну гарантію навіть на старе обладнання. Також маємо крани в аутсорсингу. Якщо, наприклад, компанія не використовує свій кран, вона передає нам в оренду як залізо, а ми його, так би мовити, "оживляємо".Тобто кран працює наче під нашим прапором. І ми гарантуємо повернення клієнту техніки в такому стані, як отримали.

- У вас досить велика лінійка товарів. Чи варто чекати розширення асортименту найближчим часом?

- Річ у тім, що у нас без перебільшення найдосконаліша техніка. Середній вік кранів — 7-8 років, за цей період незначних змін зазнали дизайн і деталі. Є крани 2013, 2011, 2007 і 2008 років. Основний обсяг — це крани 2008-2010 рр. Слабкі місця цих моделей можна перелічити на пальцях однієї руки. Однак ми завжди прагнемо до розвитку. Мій девіз: якщо за рік не придбано техніки та в портфелі не з'явився якийсь новий напрям, то час витрачено даремно. Насправді ринок диктує розширення портфеля. Можна нахапати напрямів і не дати їм ради, але це не наш варіант. Ми вибрали поступальну модель: від простого до складного і навпаки. Ми аналізуємо, з'ясовуємо, де ще можна докласти вмінь і знань, заробити гроші і витратити їх на розвиток.

- А наразі на що є запит, чого вам бракує?

- на мою думку, перспективними стануть бетононасоси і бетоновози. А ще збільшився попит на землерийну техніку — екскаватори та навантажувачі. Систематизуємо попит клієнтів і компанії в цьому сегменті. Якщо слабенькі гравці, чому б не спробувати свої сили і допомогти ринку розвиватися.

Наш девіз: будуємо країну разом

Придумано його не просто для красного слівця. Ми там, де вузькі місця, де потрібна підмога. Готові працювати в будь-якому регіоні країни. Конкуренти працюють вузьконаправлено, тільки в Києві, а наші машини є і в Одесі, і Вінниці, і Запоріжжі та Чернігові. Мали практику і на Донеччині, неподалік лінії розмежування. Працюємо і нагорі, і під землею. Маємо досвід постачань продукції до шахт — починаючи від канатів і закінчуючи рухомим складом.

- І наостанок: що чекає ринок будівельної техніки в Україні в найближчі 3 роки?

- Великого сплеску активності чекати не варто. Вочевидь, будівельний ринок "перегрітий", тому чекаємо на спад. "Перегрів" спричиняє таку собі паузу. Якою вона буде, дати відповідь поки що заскладно. Існує певна проблема з відтоком робочої сили через відкриття кордонів.

Для РЕНТАКРАН Group найближчі три роки, безперечно, будуть насиченими — прагнемо, зрештою, вийти в будівельний сегмент.

Показати ще новини
Радіо НВ
X