Найбільший український агрохолдинг збільшив продажі на внутрішньому ринку

24 травня 2017, 13:06
Найбільший в Євразії агрохолдинг Ukrlandfarming збільшив частку продажів на внутрішньому ринку, оскільки маржинальність дозволяє заробляти тут не гірше, ніж на експорті

Про це в ексклюзивному інтерв'ю агентству Інтерфакс-Україна розповів голова ради директорів агрохолдингу Олег Бахматюк.

"За рахунок того, що в кінці року ринок дефіцитний, ми можемо отримати кращу ціну. Для нас важливо зараз отримати хоч 100 грн на тонні і не стояти в черзі місяць за поверненням ПДВ. Ми стали більш ефективними в економічному плані: раніше ми не віддавали свої контракти, навіть якщо ціна була на внутрішньому ринку більш приваблива – ми все одно відправляли партії на Корею або на Японію, де ми маржу зберігали протягом року. Але зараз вирішили переключитися на внутрішній ринок, тому що ціни привабливі", - пояснив Бахматюк.

Відео дня

За його словами, обсяги експорту компанії в 2017 році складуть близько 2 млн т зернових. При цьому він позитивно оцінив перспективи посилення окремими гравцями ринку своїх торгових відділів, оскільки це доступ до більш дешевого фінансування від зарубіжних партнерів.

"Якщо ти вийшов на прямий контакт з Кореєю, Японією або іншою країною, то банк може давати тобі гроші під досить низькі відсотки - не під 5%, а під 1,5%. Питання тільки в страховці. Це доступ до ринку капіталу, і ті компанії, які купують у тебе великі партії, в основному можуть бути інвесторами. Однак деколи дійсно вигідніше продавати на внутрішньому ринку через скорочення часу повернення відшкодування ПДВ та високу ціну на товар", - підкреслив підприємець.

Він також прокоментував перспективи відновлення експорту яйця в деякі країни Близького Сходу.

"Україна сама закрила свій ринок після повідомлення Ізраїлю про випадок з сальмонелою. Для нас це був прецедент. Ізраїль досі не надав підтвердження і жодного зразка з сальмонели. Нас змусили знищити половину птиці, ми тоді знову оновили стадо. Це такий нонсенс: адмінметодамі, ветеринарними перевірками нас підвели до того, що ми були змушені оновити стадо, на що витратили близько 200 млн грн. Ми перший раз з таким зіткнулися, щоб Україна не вміла захищати свого виробника, втратила експортної виручки на $80-90 млн на рік", - розповів Бахматюк.

Бахматюк також додав, що компанія планує збільшити імпорт добрив, щоб не бути залежною від політичної складової навколо поставок добрив заводами компанії Ostchem Дмитра Фірташа.

"У нас застрягло близько 200 млн грн в якості передоплати "Азотах". Ми втратили гроші на ціну на добрива, яка зросла в результаті дефіциту, і ми згрібали добрива з ринку за залишковим принципом. Плюс ми втратили багато часу внесення цих добрив – близько 30% добрив вноситься з порушенням строків, що теж дасть свій результат", - сказав він.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X