СOVID не став критичним для бізнесу, який вчасно адаптувався

25 вересня 2020, 08:00
Спецпроект
СOVID не став критичним для бізнесу, який вчасно адаптувався (Фото:KSE)

СOVID не став критичним для бізнесу, який вчасно адаптувався (Фото:KSE)

Пандемія коронавірусу спричинила масштабний злам в економіці та змусила бізнес швидко шукати підходи до вирішення нагальних проблем, бути гнучким у рішеннях та пристосовуватись до «нового сьогодення».

Як COVID змінив роботу організацій, як їм вдалось адаптуватись до нових реалій та як подолати той опір, з яким стикаються компанії під час запровадження змін? Допомогти розібратись з цим питанням під час Business Transformation Week, організованого Київською школою економіки, допомогли: керівник департаменту стратегії та розвитку Національного банку України Арсен Макарчук, керівник відділу закупівель Coca-Cola Hellenic в Центральній та Східній Європі Олександр Водотика та директор з розвитку бізнесу Пост Фінанс, група компаній Нова Пошта Гліб Бурцев.

Відео дня

COVID пришвидшив реалізацію раніше запланованих проектів

Важко заперечити той факт, що коронакриза стала акселератором змін у компаніях, адже змінюватися потрібно було тут і зараз. Тому багато компаній, які планували втілити той чи інший проект протягом року чи навіть, років, мали прискоритись і запускати його відразу.

Гліб Бурцев

директор з розвитку бізнесу Пост Фінанс, група компаній Нова Пошта

«На початку пандемії, коли було оголошено карантин, ми були ледь не єдині, хто зв’язував населення та магазини. Ми відразу ж переглянули наші пріоритети та проекти. Ті продукти, які спочатку планували запускати в середині або ближче до кінця року, ми змогли швидко втілити на самому початку, коли була найбільша в них потреба. Так, наприклад, у мобільному додатку Нової пошти з’явилась нова функція, яка дозволяє оплачувати онлайн-доставку посилки за іншу людину. Під час карантину, така функція стала неабияк популярною, адже наші клієнти могли легко і швидко сплачувати за доставку продуктів чи ліків своїм батькам або іншим людям, які цього потребували. Вже на другому тижні карантину ми запровадили безконтактну кур'єрську доставку, а за перший місяць активно встановили сотню поштоматів по всій країні», — зазначив директор з розвитку бізнесу Пост Фінанс, група компаній Нова пошта, Гліб Бурцев. Окрім цього, в компанії продовжують поступово відмовлятися від паперових документів та переходити на онлайн-документообіг як усередині компанії, так і в обслуговуванні клієнтів. Автоматизація роботи працівників заощаджує не лише час, а й ресурси.

Трансформаційні процеси в компанії - не тільки втілення нових ідей, а й протистояння супротивникам змін

Слід завжди пам’ятати, що будь-які трансформації в компаніях починаються зі змін у головах людей. Прагнучи впровадити зміни в свої компанії, перш за все слід запастися терпінням та розумінням того, що ваші ідеї зустрінуть з пересторогою та непорозумінням, як всередині самої організації, так і зовні.

Олександр Водотика

керівник відділу закупівель Coca-Cola Hellenic в Центральній та Східній Європі

«Це як такий собі караван, швидкість якого залежить від швидкості мислення найактивніших учасників, які його очолюють. Коли ми говоримо про трансформації, то не слід забувати, що вони втілюються, тоді, коли ми і наші колеги приймаємо ці зміни і готові їх підтримувати», — сказав керівник відділу закупівель, Coca-Cola Hellenic CEE Олександр Водотика та додав, що на стадії втілення нових проектів дуже важливо залучитись підтримкою єдинодумців, які б мислили у тому ж напрямі, що й ви, а у разі виникнення спротиву з боку колективу важливо знайти причину такого опору. Якщо він ховається в недостатності знань чи навичок, то виправити це можна з допомогою тренінгових навчань.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Ще одним важливим важелем дії на будь-якому підприємстві є мотивація. Вона може бути різною: від підвищення кваліфікації та вдосконалення робочих навичок, так і фінансовою чи кар'єрною. «Беручи людину до себе на роботу, слід відразу розуміти, чи впорається вона з поставленою перед нею задачею чи ні. Якщо їй бракує досвіду, але є бажання навчатись та вдосконалюватись, то ми завжди в цьому допоможемо. Отже, якщо в процесі роботи ви відчуваєте опір від своїх співробітників та колег, відразу з’ясуйте, чому він виникає. Зі свого досвіду скажу, що найчастіше він йде від недостатньої мотивації чи нерозуміння чогось», — зазначив директор з розвитку бізнесу Пост Фінанс, група компаній Нова пошта, Гліб Бурцев.

Ну і звісно, одне з найголовніших, якщо новий проект розробляється на рівні одного чи двох департаментів великої корпорації чи то організації, то дуже важливо мати підтримку вашого керівництва.

Арсен Макарчук

керівник департаменту стратегії та розвитку Національного банку України

«Дуже важливо мати індивідуальний підхід до кожного, особливо, якщо мова йде про ключових працівників, від компетенцій та позиції яких залежить впровадження тих самих необхідних змін на вашому підприємстві чи організації. Ну і звісно ж, абсолютний „must have“ — це мати підтримку з боку вашого керівництва», — зауважив керівник департаменту стратегії та розвитку Національного банку України Арсен Макарчук у ході Business Transformation Week.

Яких стартапів бракує в Україні

Інновації та стартапи являються одним із найкращих інструментів для пришвидшення економічного зростання в Україні. Карантин значно підштовхнув як увесь світ, так і Україну до переходу в цифрове поле. При цьому, він показав, що в часи цифровізації вже давно слід відмовитись від паперового документообігу та переходити в електронну форму, як на державному рівні, так і на рівні компаній та підприємств. Адже це не тільки велика економія для бізнесу, а й зручність для клієнта, як під час обслуговування в комерційних структурах, так і державних органах.

В Україні не вистачає відповідального бізнесу, а саме стартапів у сфері зеленої економіки, еко-, біо-, і циклічної економіки, яка була б пов’язана з раціональним використанням ресурсів в Україні і для нас це має бути стратегічним пріоритетом, — Олександр Водотика

Карантин також показав, що користуватись фінансовими послугами онлайн не тільки простіше, а й безпечніше. Тому, зі слів керівника департаменту стратегії та розвитку Національного банку Арсена Макарчука, в Україні є величезний потенціал на розвитку фінтех-проектів. При цьому, робити фокус слід не стільки на інноваційність методів власне надання фінансових послуг, а в більшій мірі саме на інноваційних методах доставки цих фінансових послуг до користувачів. Майбутнє фінтеху потрібно сприймати не тільки через призму платежів, а й кредитування, страхуванні та інших видів фінансових послуг.

Ну і звісно ж не менш важливим аспектом, де в Україні є значне відставання від наших європейських колег — це розробка та втілення в життя проектів сфери зеленої економіки, які необхідні для ефективного використання природних ресурсів. «В Україні не вистачає відповідального бізнесу, а саме стартапів у сфері зеленої економіки, еко-, біо-, і циклічної економіки, яка була б пов’язана з раціональним використанням ресурсів в Україні і для нас це має бути стратегічним пріоритетом», — зазначив керівник відділу закупівель Coca-Cola Hellenic CEE Олександр Водотика.

Business Transformation Week — це серія онлайн-заходів, організованих Київською школою економіки з метою презентувати широкій аудиторії приклади трансформації українського бізнесу й бізнесу, що працює в Україні, під час кризи COVID (і не тільки) та виявити закономірності в історіях успіху або ж провалах.

Показати ще новини
Радіо NV
X