CEO Moneyveo Альона Андронікова — про адаптацію і досягнення компанії у 2020 році

13 січня 2021, 10:47
Новини компаній
Альона Андронікова (Фото:Особистий архів)

Альона Андронікова (Фото:Особистий архів)

Стратегія лідера: CEO Moneyveo Альона Андронікова розповіла про трансформацію компанії у 2020 році, швидку адаптацію до змін у період карантину, а також про інновації, нові продукти і досягнення.

Як події 2020 року вплинули на сферу МФО, фінтех-індустрію та компанію Манівео зокрема?

Пандемія COVID-19 змінила весь сценарій розвитку галузі як в Україні, так і в усьому світі. Перед бізнесом постало безліч викликів. З одного боку, кількість звернень по онлайн-кредити відчутно зросла. Проте з іншого, компанії були вимушені переглянути скорингові моделі (алгоритми оцінки платоспроможності позичальника. — Ред.) і скоротити обсяги кредитування, щоб зменшити ймовірність неповернення коштів. До того ж у 2020 році відбулися серйозні зміни в законодавстві, що регулює діяльність мікрофінансових організацій. Одні були пов’язані з пандемією, інші стали результатом розвитку ринку й галузі.

Відео дня

Попри виклики й ускладнення, з’явилися і нові можливості. Наприклад, для Moneyveo 2020 рік став роком проривних рішень, які змінили стандарти діяльності не лише для МФО, але й для fintech-галузі. Увесь час ми перебували в пошуку кращих пропозицій, постійно впроваджували інновації і відточували сервіс під потреби клієнтів згідно з поточними світовими трендами.

У 2020 році наша команда вивела на український ринок новий технологічний продукт Veomini. Це мобільний додаток, в якому можна за лічені хвилини отримати онлайн-кредит на картку. Продукт розрахований на молоду аудиторію, якій потрібні невеликі суми на закриття мінімальних потреб. Для авторизації в додатку використовуються Face/Touch ID. Зараз ми також освоюємо технологію зчитування карток у телефонах із NFC, щоб під час оформлення заявки клієнти не вводили всі дані вручну.

Звісно, Moneyveo продовжила розвивати і наявні продукти. Наприклад, у 2020 році наш довгостроковий кредит Comfort став іще комфортнішим. Так, зараз ми ввели для нього Дисконтну ставку 0,65%, а нові клієнти перші 42 дні користуються коштами без нарахування процентів. Це найкраща пропозиція на ринку для довгострокового кредитування. Також у рамках продукту вперше з’явилася програма лояльності зі збільшенням розміру доступної суми.

Алена Андроникова
Фото: Алена Андроникова

Варто відзначити, що пандемія відчутно прискорила діджиталізацію багатьох сфер. І ми вкотре переконалися, що обрана нами стратегія Digital 360 правильна і дієва. На ній заснована скорингова модель Moneyveo. У нас вона автоматизована і побудована на технологіях штучного інтелекту та машинного навчання. Завдяки цьому у 2020 році ми змогли покращити динаміку повернення кредитних коштів і зменшити частку проблемної заборгованості. А розбіжність між очікуваними і фактичними показниками в цьому контексті склала менше ніж 0,5%.

Минулого року ми автоматизували і перевели в онлайн абсолютно всі бізнес-процеси. А згодом вирішили поділитися своїм успішним досвідом з усіма, хто зіткнувся з такою необхідністю. Тому разом із Міністерством цифрової трансформації України команда Moneyveo запустила освітній серіал для приватних підприємців «Переклад бізнес-процесів в онлайн». Це практичний кейс про те, як налагодити роботу в новому режимі.

Варто нагадати, що пандемія значно вплинула на добробут багатьох українців. Тому іще до впровадження законодавчих ініціатив, ми створили для наших користувачів лояльніші умови обслуговування. Зокрема, скасували пеню і штрафи, які зазвичай виникають у разі порушення умов сплати кредиту.

У Манівео ми прагнемо до максимальної фінансової інклюзії - тобто створення можливості надання фінансових послуг усім, хто їх потребує. І паралельно з цим створюємо цінність для клієнта через пошук і задоволення його потреб.

А одним із головних досягнень 2020 року я вважаю наш вихід на ринок Азії. Попри всесвітній локдаун, нам вдалося у віддаленому режимі успішно запустити бізнес у В'єтнамі. Ба більше, вже у перші дні роботи сервісу там почалися видачі онлайн-кредитів.

Які трансформації відбулися всередині компанії у 2020 році?

Здоров’я і добробут співробітників є для нас одним із найважливіших пріоритетів. Тому в перші дні після введення карантину 99% колективу компанії було переведено на дистанційну роботу.

Коли карантин послабили, ми реалізували проєкт Sharing Desk. Ідея полягає у тому, що для виходу в офіс співробітник бронює для себе місце через корпоративну онлайн-систему. При цьому, в разі віддаленої роботи, зберігання даних у хмарі, шифрування інформації і двофакторна аутентифікація забезпечують необхідний рівень інформаційної безпеки. Такий гібридний формат роботи, який поєднує переваги офісної та віддаленої зайнятості, оптимальний для сучасного співробітника.

Особливу увагу у 2020 році ми приділили навчанню команди. Адже якщо не розвиваються співробітники — не розвивається й компанія. Тому в Moneyveo діє власна Академія бізнес-освіти Education Lab. Вона включає онлайн-курси для штатних працівників, а в кінці року також запустила свій перший зовнішній курс.

Крім навчання, компанія організувала для співробітників нову гнучку систему заохочення — «Кафетерій бенефітів». Це перелік «плюшок» на вибір, які компанія оплачує щокварталу. Сума залежить від рівня посади працівника і збільшується разом із кар'єрним зростанням.

Які показники успіху компанії ви хотіли б виділити?

Нашими послугами регулярно користується 1 млн українців. При цьому обсяг операцій за весь рік існування компанії становить близько 5 млн оформлених кредитів на загальну суму понад 20 млрд грн. Компанія єдина у своєму сегменті отримала сертифікат, що підтверджує найвищий рівень безпеки платіжних карток — PCI DSS Service Provider Level 1.

Про лідерство Moneyveo на ринку онлайн-кредитування свідчать і перемоги в авторитетних конкурсах та рейтингах. Серед них: «Лідер року», «Кращий сервіс онлайн-кредитування в Україні» за версією PaySpace Magazine Awards, «Вибір року», «Бренд року», «Зірка якості» тощо.

Виклики для бізнесу, що виникли через пандемію COVID-19, стимулювали багато компаній активніше впроваджувати КСВ-проєкти. Що ви робите в цьому напрямі?

Для нас у Moneyveo соціально значущі програми — обов’язковий напрям діяльності. І, звісно, у 2020 році ми ще більше посилили ці активності.

Так, компанія закупила апарати ШВЛ та засоби захисту для медперсоналу кількох лікарень. Нещодавно запустила програму страхування від COVID-19 для своїх клієнтів і їхніх сімей. Уже кілька років Moneyveo на постійній основі надає матеріальну допомогу центру для проживання онкохворих дітей «Дача», а також забезпечує оргтехнікою Регіональний розвідувальний центр «Північ».

Альона Андронікова
Фото: Альона Андронікова

У рамках програми корпоративної соціальної відповідальності, Moneyveo надає українським військовим адресну і планову систематичну матеріальну підтримку. Зокрема, виділяє гроші на лікування воїнів АТО/ООС у Центрі реабілітації при Інституті медицини праці ім. Кундієва. Нещодавно підписала Меморандум про співпрацю з Чернігівським обласним центром комплексної реабілітації та домовилася про допомогу БФ «Відродження Захисників України», який підтримує центр нейрореабілітації для ветеранів АТО/ООС Next Step Ukraine. А в листопаді 2020 року компанія закупила і передала військовому госпіталю в м. Ірпінь спеціальні медичні ліжка з електроприводом.

Водночас Moneyveo приділяє багато уваги освітнім проєктам. Співробітники компанії проводять для студентів Національного університету «Києво-Могилянська академія» курси з інтернет-маркетингу. Манівео приєдналася до освітнього онлайн-курсу для українських бійців від Київської школи економіки. А разом із Мінцифрою запустила два освітніх серіали — «Кіберняні» та «Переведення бізнес-процесів в онлайн».

Ми переконані, що сучасні компанії, особливо якщо йдеться про лідерів ринку, повинні бути драйверами позитивних змін у суспільстві. Тим паче, що завжди знайдуться сфери, які потрібно покращувати — отже, соціально-відповідальним компаніям буде куди рости.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X