Мистецтво привертати увагу. Історія успіху креативного агентства Banda

16 лютого, 14:42
2912
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке
Мистецтво привертати увагу. Історія успіху креативного агентства Banda - фото

Олександр Медведєв / НВ

Павло Вржещ (в центрі), Ярослав Сердюк (праворуч) і Єгор Петров (ліворуч) заснували Banda Agency вісім років тому

За вісім років креативне агентство Banda перетворилося із групи амбітних новачків на законодавця мод вітчизняного рекламного ринку.

Творці міжнародного логотипу України та стилю Євробачення-2017 зібрали два десятки найбільш престижних міжнародних нагород у сфері реклами, пише журнал Новое Время.

Боротьба з нудьгою

Все почалося з того, що троє успішних співробітників українського відділення міжнародного рекламного гіганта Leo Burnett - Павло Вржещ, Ярослав Сердюк і Єгор Петров - відверто нудьгували у красивому офісі компанії в центрі Києва. Причому Вржещ нудьгував у ньому на позиції арт-директора з вигідною пропозицією надалі попрацювати в головному офісі компанії у Нью-Йорку. Втім, від цієї пропозиції він відмовився і разом із друзями взяв і звільнився.

Троє креативників без будь-якого бізнес-досвіду, інвестицій і клієнтів просто пішли в нікуди, вирішивши заснувати власну рекламну агенцію. Перші кілька тижнів телефон агентства мовчав. "Ми були найбільш титулованими хлопцями, переможцями безлічі конкурсів і не могли зрозуміти: якого чорта клієнти нам не дзвонять?" - з посмішкою згадує Вржещ свої страждання.

До інтер'єру офісу в Banda Agency теж підійшли креативно
До інтер'єру офісу в Banda Agency теж підійшли креативно / Фото: Олександр Медведєв / НВ

Щоб чимось себе зайняти, засновники Banda вирішили організувати Клуб настільного тенісу і стали проводити чемпіонати між офісами різних київських компаній. Водночас займалися улюбленою справою: знімали промовідео і друкували постери змагань. Один із них попався на очі маркетинг-директору українського представництва німецького виробника спортивного взуття та одягу Puma. І став щасливим квитком Banda у великий бізнес.

Puma Україна запропонувала агентству розробити рекламну кампанію, і вона виявилася настільки успішною, що була запущена ще у шести країнах Європи, а потім увійшла у світовий топ ефективних кампаній Puma за рік. Тоді Banda й отримала свою першу Effie Awards.

Вплив на ринок і культуру

Вже з перших проектів Banda стала помітною на українському ринку.

"Майже у будь-якій розмові на боці клієнта звучали імена Fedoriv [українське креативне агентство] і Banda, - згадує український рекламний ринок п'ятирічної давності Лілія Горєла, екс-керуючий партнер і співвласник маркетинг-групи OSD Group. - Але якщо для Андрія Федоріва важливим було займатися не тільки брендингом, а й системним розвитком бізнесу клієнта, то Banda пішла іншим шляхом - креатив, яскраві ідеї і смисли, пішла вглиб".

Серед своїх основних методик Вржещ називає створення рекламних історій, які підтримують споживача товару або послуги у його мріях, допомагають вирішувати його реальні життєві проблеми або запрошують стати частиною великих ідей. У цьому - головний секрет успішної реклами, впевнені у Banda.

Більшість людей ні разу в житті не бували в арт-галереї або в музеї, а рекламу дивляться всі

Серед амбітних планів Banda - розвивати креативну індустрію в країні, створюючи проривні рекламні компанії.

Справа в тому, що на культуру суспільства реклама впливає навіть більше, ніж мистецтво, вважає Вржещ. "Більшість людей ні разу в житті не бували в арт-галереї або в музеї, а рекламу дивляться всі", - переконаний він.

Також Вржещ впевнений, що 90% реклами на українському ринку займає реклама вельми пересічна і далека від мистецтва.

Один із найгучніших успіхів Banda - стиль міжнародного пісенного конкурсу Євробачення, що проходив у Києві у 2017 році.

"Це був приголомшливо красивий і сміливий креатив, - згадує генеральний продюсер Євробачення в Києві Стюарт Барлоу. - Я тоді сказав хлопцям: ви прийшли сюди не виграти пітчинг у конкурсі, а виграти у самих себе щось набагато крутіше, і в цьому я з вами!"

Роботу українських дизайнерів Барлоу називає найкращою за всю історію Євробачення. Згодна з ним і конкурсна комісія Каннського фестивалю, яка вручила українцям Бронзового лева - заповітну мрію всіх рекламістів світу.

Читайте повний текст матеріалу у свіжому номері журналу Новое Время - №5 від 14 лютого 2019 року

Журнал НВ (№10)

Момент істини

Шість головних претендентів на президентське крісло відповіли НВ на сім запитань — політичних, світоглядних і особистих

Читати журнал українською

ТОП 3

Компанії/Ринки

Вчора, 09:00

thumb img
Відчиняйте, їжа! Скільки заробляють кур'єри Uber Eats і Glovo і хто найчастіше користується послугами доставки
8928
Компанії/Ринки

23 березня, 17:27

thumb img
Члени правління Укртрансгазу отримали премії до 150% річного окладу
3037
Фінанси

Сьогодні, 09:30

thumb img
Що з курсом. Хто зупинив девальвацію гривні і який прогноз після виборів
1940

Головне

Політика

Вчора, 13:05

thumb img
Катерина Кіт-Садова у великому інтерв'ю – про чоловіка, "сміттєвий" скандал, Гриценка і свої активи
Геополітика

Сьогодні, 07:28

thumb img
Трамп і Меркель обговорили Україну у телефонній розмові
Фінанси

Сьогодні, 08:43

thumb img
У 2019 економічне зростання тимчасово сповільниться до 2,5% - НБУ