Мистецтво привертати увагу. Історія успіху креативного агентства Banda
За вісім років креативне агентство Banda перетворилося із групи амбітних новачків на законодавця мод вітчизняного рекламного ринку.
Творці міжнародного логотипу України та стилю Євробачення-2017 зібрали два десятки найбільш престижних міжнародних нагород у сфері реклами, пише журнал Новое Время.
Боротьба з нудьгою
Все почалося з того, що троє успішних співробітників українського відділення міжнародного рекламного гіганта Leo Burnett - Павло Вржещ, Ярослав Сердюк і Єгор Петров - відверто нудьгували у красивому офісі компанії в центрі Києва. Причому Вржещ нудьгував у ньому на позиції арт-директора з вигідною пропозицією надалі попрацювати в головному офісі компанії у Нью-Йорку. Втім, від цієї пропозиції він відмовився і разом із друзями взяв і звільнився.
Троє креативників без будь-якого бізнес-досвіду, інвестицій і клієнтів просто пішли в нікуди, вирішивши заснувати власну рекламну агенцію. Перші кілька тижнів телефон агентства мовчав. "Ми були найбільш титулованими хлопцями, переможцями безлічі конкурсів і не могли зрозуміти: якого чорта клієнти нам не дзвонять?" - з посмішкою згадує Вржещ свої страждання.

Щоб чимось себе зайняти, засновники Banda вирішили організувати Клуб настільного тенісу і стали проводити чемпіонати між офісами різних київських компаній. Водночас займалися улюбленою справою: знімали промовідео і друкували постери змагань. Один із них попався на очі маркетинг-директору українського представництва німецького виробника спортивного взуття та одягу Puma. І став щасливим квитком Banda у великий бізнес.
Puma Україна запропонувала агентству розробити рекламну кампанію, і вона виявилася настільки успішною, що була запущена ще у шести країнах Європи, а потім увійшла у світовий топ ефективних кампаній Puma за рік. Тоді Banda й отримала свою першу Effie Awards.
Вплив на ринок і культуру
Вже з перших проектів Banda стала помітною на українському ринку.
"Майже у будь-якій розмові на боці клієнта звучали імена Fedoriv [українське креативне агентство] і Banda, - згадує український рекламний ринок п'ятирічної давності Лілія Горєла, екс-керуючий партнер і співвласник маркетинг-групи OSD Group. - Але якщо для Андрія Федоріва важливим було займатися не тільки брендингом, а й системним розвитком бізнесу клієнта, то Banda пішла іншим шляхом - креатив, яскраві ідеї і смисли, пішла вглиб".
Серед своїх основних методик Вржещ називає створення рекламних історій, які підтримують споживача товару або послуги у його мріях, допомагають вирішувати його реальні життєві проблеми або запрошують стати частиною великих ідей. У цьому - головний секрет успішної реклами, впевнені у Banda.
Серед амбітних планів Banda - розвивати креативну індустрію в країні, створюючи проривні рекламні компанії.
Справа в тому, що на культуру суспільства реклама впливає навіть більше, ніж мистецтво, вважає Вржещ. "Більшість людей ні разу в житті не бували в арт-галереї або в музеї, а рекламу дивляться всі", - переконаний він.

Також Вржещ впевнений, що 90% реклами на українському ринку займає реклама вельми пересічна і далека від мистецтва.
Один із найгучніших успіхів Banda - стиль міжнародного пісенного конкурсу Євробачення, що проходив у Києві у 2017 році.
"Це був приголомшливо красивий і сміливий креатив, - згадує генеральний продюсер Євробачення в Києві Стюарт Барлоу. - Я тоді сказав хлопцям: ви прийшли сюди не виграти пітчинг у конкурсі, а виграти у самих себе щось набагато крутіше, і в цьому я з вами!"
Роботу українських дизайнерів Барлоу називає найкращою за всю історію Євробачення. Згодна з ним і конкурсна комісія Каннського фестивалю, яка вручила українцям Бронзового лева - заповітну мрію всіх рекламістів світу.
Читайте повний текст матеріалу у свіжому номері журналу Новое Время - №5 від 14 лютого 2019 року