Настане час, і ми знову будемо працювати у Херсоні, — гендиректор Danone в Україні

1 серпня, 07:50
Ексклюзив НВ
Адріан-Валентін Паску, генеральний директор Danone в Україні: витрати на транспортну логістику зросли на 45%. (Фото:НВ / Олександр Медведєв)

Адріан-Валентін Паску, генеральний директор Danone в Україні: витрати на транспортну логістику зросли на 45%. (Фото:НВ / Олександр Медведєв)

Як Danone в Україні продовжує працювати під час війни, що відбувається на заводі в окупованому Херсоні та як позначається відтік українців на продажу продукції? Про це в інтервью НВ Бізнес розповів Адріан-Валентін Паску, гендиректор компанії.

Розкажіть, у якому режимі зараз функціонує компанія. Скільки це у відсотках від довоєнного часу?

Danone в Україні має два заводи, на яких виробляє продукцію. Вони приблизно однакові за потужностями. Також є частина імпорту. На жаль, ми втратили контроль над заводом у Херсоні. Це половина виробництва нашого молочного бізнесу в Україні. Там випускали сучасні молочні продукти, зокрема під такими міжнародними брендами, як Активіa, Растішка, Danone, Даніссімо.

Відео дня

Другий наш завод — у Полтавській області. Перший час [на початку повномасштабного вторгнення] було складно. Проте наразі ми вже відновили там виробництво майже на 80% від довоєнних обсягів. Завод на Полтавщині спеціалізується саме на традиційній молочній продукції під брендом Простоквашино — кисломолочний сир, молоко, сметана. Але для нас також надзвичайно важливо було повернути міжнародні бренди. Тож ми додали там процеси з виробництва тих продуктів, які випускались у Херсоні, повернувши їх на ринок.

Ще один напрямок — це імпорт. Ми продовжуємо імпортувати продукцію спеціалізованого харчування під брендом Nutricia, а також деякі молочні бренди, зокрема Actimel. Не буду зайвий раз акцентувати на тому, що це стало робити значно складніше, ніж до війни.

На режим нашої роботи зараз особливо впливає фактор безпеки. Через повітряні тривоги працівники вимушені проводити в середньому по 5 годин у бомбосховищах на добу. Тому ми наймаємо більше людей, аби не втрачати темп і забезпечувати той процес і інтенсивність, які ми мали до війни.

Ви рахували, як усі ці тривоги позначаються на прибутковості?

Насправді це впливає не лише на виробництво, а й на роботу, наприклад, «польової» команди. Адже у випадку тривоги люди повинні зупинити роботу і подбати про свою безпеку там, де вони знаходяться. Для нас важлива передусім безпека людей і продовжуваність бізнес-процесів.

Та на прибутковість впливає не лише цей фактор. Коли ми зупиняємо виробничий процес, то після цієї перерви часто, залежно від тривалості повітряної тривоги та стадії виробництва, ми мусимо перезавантажити все, що вироблялось. Адже з міркувань харчової безпеки ми не можемо йти на компороміс із якістю та свіжістю продукції.

На скільки скоротилися продажі через війну в Україні за різними видами й сегментами продукції? Які ви помітили зміни у споживацькій поведінці?

Частину продуктів ми не мали можливості певний час виробляти. Але ми продовжували виплачувати всі наші зобов’язання перед партнерами і зарплату нашим співробітникам. Тож наші внутрішні витрати весь час зростали. Це не може не відобразитися на бізнесі.

Ми доклали всіх зусиль, аби збільшити обороти і потужності на виробництві. І ми вже більш оптимістично дивимось на кінець 2022-го — початок 2023-го року, адже плануємо перевищити навіть той рівень, який був на цьому заводі до війни.

Проте з початком війни ми припинили купувати дані ринку, тож нам складно оперувати чіткими даними. Але загалом ми спостерігаємо падіння в різних сегментах в середньому на 20−25%.

Досить мало часу минуло, щоб проаналізувати поведінку наших споживачів. Проте ми бачимо, наприклад, що під час війни, переживаючи стрес, люди більше споживають десертів. Загалом жодна з категорій не впала тотально, крім дитячого харчування для дітей раннього віку і дітей до трьох років. Тут, на відміну від інших сегментів, ми спостерігаємо катастрофічне падіння. Ми знаємо, що багато жінок з дітьми покинули країну. Та нам потрібно більше даних, аби зрозуміти, чи пов’язане це падіння виключно з міграційним фактором. Але це те, що ми побачили за час війни.

А чому ви не купуєте маркетингові дані зараз — це скорочення витрат компанії, чи не вірите в їх релевантність в умовах війни?

Звичайно, це більше про другий чинник — дані не є надійними і достатньо релевантними, таке дослідження буде схоже на одномоментну картинку. Треба дочекатися певної стабілізації ситуації. Інакше ці дані буде ніде застосовувати, а купувати їх просто з цікавості немає сенсу. Я обираю зачекати ще якийсь квартал, аби дійсно можна було прослідкувати певні тренди.

Як змінилися ціни за час війни, і через який фактор найбільше?

В операційному сегменті вони зросли надзвичайно, і, звісно, один із найважливіших факторів — безпрецедентно висока інфляція, яку ми раніше не спостерігали. Зростання цін в середньому на 25% на кожному етапі ланцюгу постачання, починаючи з сировини — цін на сире молоко. Кожен з учасників цього ланцюга постачання частково абсорбував і взяв на себе таке зростання, але зрештою не вдалося уникнути підвищення цін на продукцію за таких умов.

До вас зверталась окупаційна адміністрація щодо відновлення виробництва на вашому заводі у Херсоні. Що вам відомо про те, що там відбувається зараз?

Показати ще новини
Радіо НВ
X