Як великі дані будують зв’язки між бізнесом і покупцями

29 жовтня 2020, 12:47
Новини компаній
Використання Big Data в останні роки стало трендом не тільки в IT-сфері (Фото:Vodafone)

Використання Big Data в останні роки стало трендом не тільки в IT-сфері (Фото:Vodafone)

Використання Big Data — «великих даних» — в останні роки стало трендом не тільки в IT-сфері. По допомогу величезних масивів інформації звертаються і бізнеси, які хочуть краще зрозуміти ринок, географію або своїх клієнтів.

«Постачальником» Big Data в такому випадку може виступати мобільний оператор. Пояснюємо, як це працює, на прикладі спільного проєкту Vodafone Україна і Миронівського хлібопродукту (МХП).

Ритейл все частіше використовує переваги дата-аналітики. У світі є чимало кейсів, які показують, як мережі магазинів або кафе отримують з великих даних цінні інсайти. Недавнє дослідження Forbes показало, що популярний бренд кав’ярень Starbucks за 2016−2019 роки збільшив свій прибуток на 26% — багато в чому завдяки big data.

Останню Starbucks використовував для аналізу локацій, демографії, купівельної поведінки, трендів та іншого — щоб прогнозувати успіх і результативність своїх нових точок в різних куточках світу. Так компанія управляє ризиками і уникає відкриття закладів у потенційно неприбуткових місцях.

Vodafone
Фото: Vodafone

Аналогічним шляхом йде й агрохолдинг МХП, відомий своїм інноваційним підходом. Анонсувавши поступовий перехід до ідеї «кулінарної компанії» і відкриваючи нові магазини й торгові точки, агрогігант активно використовує цифрову аналітику. У деяких із цих успішних проєктів він співпрацює з мобільним оператором Vodafone Україна.

Як це працює

Компанія почала використовувати big data в комерції в кінці 2019 року, говорить Костянтин Вербато, керівник напряму впровадження проєктів з діджиталізації в комерції та маркетингу агрохолдингу МХП.

Костянтин Вербато

керівник напряму впровадження проєктів з діджиталізації в комерції та маркетингу агрохолдингу МХП

На основі великих даних в холдингу зробили кілька висновків, зокрема те, що пошук локацій для нових магазинів М’ясомаркет без надійної аналітики — неефективний. «Тому ми прийняли рішення шукати місця для нових торгових точок за допомогою big data від Vodafone. Зокрема, йдеться про теплові карти, які досить чітко показують ефективні та неефективні зони і так далі. У нас для пошуку локації багато внутрішніх критеріїв — значна частина з них отримана з аналізу діяльності вже наявних торгових точок», — розповідає Вербато.

Теплові карти — це хороший спосіб візуалізувати дані в просторі, а не просто у вигляді цифр у рядках і колонках. «Для побудови аналітичних звітів і моделей ми використовуємо інформацію про використання нашими абонентами мобільного зв’язку, наприклад, які у них можуть бути інтереси, де найбільше може жити абонентів або працювати, в яких місцях найбільш щільний автомобільний трафік», — каже Ілля Ганчев, Corporate Sales Expert (BigData) компанії Vodafone Україна.

Популярні у користувачів оператора місця і схеми їх пересування показуються на тепловій карті — так можна побачити, де і в який час доби буває більше або менше людей. Само собою, всі дані знеособлені: йдеться тільки про статистику, а не відстеження маршруту того чи іншого абонента.

МХП
Фото: МХП

Від карти — до магазинів і клієнтів

У МХП ж з досвіду своїх магазинів бренду «Наша Ряба» з’ясували, що точки, які успішно працюють, знаходяться з певними локаціями. «І в них повинні продаватися певні продукти», — продовжує Вербато. «А менш успішні магазини, відповідно, виявилися в інших місцях». На основі цього і зробленої Vodafone теплової карти, агрохолдинг визначив, у яких локаціях варто відкривати новий магазин в тому чи іншому місті.

Так, на карти наносили не тільки поточні роздрібні точки, а й потенційні локації, підібрані з урахуванням критеріїв компанії. «Крім того, ми бачимо не тільки відповідні зони, але й об'єкти, розташовані поруч з ними», — говорить представник МХП.

Вперше цей підхід компанія використовувала в Ковелі, де відкрився перший М’ясомаркет. Втім, потреба в аналітиці виникає не тільки зі стратегії холдингу — оскільки бренд працює за франшизою, пропозиції від партнерів можуть з’являтися «поза планом». «Тільки тепловою картою, звичайно, не слід обмежуватися: потрібно виїхати на місце й оцінити обстановку. Але такі карти служать надійним підтвердженням трафіку в конкретному місці», — додає Вербато.

МХП
Фото: МХП

Робота з даними допомагає визначати і цільову аудиторію — а це допомагає приймати рішення і щодо дизайну торгових точок, і асортименту. Ті ж теплові карти можуть показати й переміщення окремого сегменту покупців: наприклад, де і коли найчастіше бувають 18−30-річні користувачі або ж абоненти старше 60 років.

Крім того, мобільний оператор допомагає і безпосередньо зв’язатися з певними групами покупців. Інструментом в цьому випадку виступає таргетована розсилка. Дані в цьому випадку теж знеособлені, підкреслює Вербато, компанія просто описує профіль цільового покупця — і за ним оператор формує пул розсилки для потрібної локації. Крім того, холдинг може вказати і час відправки повідомлення — на підставі власної інформації про пікове навантаження.

«На сьогодні ми маємо за плечима сотні реалізованих проєктів, велика кількість компаній вже не уявляють без нас запуск своїх рекламних і аналітичних активностей, а такі компанії, як МХП, і зовсім створюють з нами новітні рішення для своїх внутрішніх замовників і спільно виводять свій бізнес на ще більш професійний рівень», — додає представник Vodafone Україна.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

poster
Картина ділового тижня

Щотижнева розсилка головних новин бізнесу і фінансів

Розсилка відправляється по суботах

Показати ще новини
Радіо НВ
X