Тести, маски, ШВЛ. Які вантажі возять літаками в Україну і хто за це платить

1 травня 2020, 07:01
НВ Преміум
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке
Автор: Артем Ільїн

Пандемія зупинила пасажирські авіаперевезення і стала часом можливостей для транспортної авіації. Класичні авіакомпанії почали возити вантажі на пасажирських лайнерах. Якою є економіка такої моделі?

Повтор публікації від 23 квітня 2020 р.

На початку минулого тижня близько 80 тис. осіб спостерігали онлайн, як до варшавського аеропорту ім. Шопена доставляють вантаж медичних товарів з Китаю для боротьби з коронавірусом. Що викликало такий інтерес? Річ у літаку. Це був український Ан-225 Мрія, який виконував перший з осені 2018 року комерційний рейс.

Відео дня

Українська компанія Авіалінії Антонова (входить до складу ДП Антонов), що оперує найбільшими в світі транспортними літаками, останнім часом не сходить з язиків. Її послугами користуються різні країни, щоб доставити з Китаю та інших регіонів вантажі медичного призначення, що допомагають в боротьбі з коронавірусною інфекцією COVID-19. Однак замовники з України до сьогоднішнього дня не отримували медичні вантажі за допомогою української державної авіакомпанії. НВ Бізнес розбирався, чому Авіалінії Антонова так довго не везли медичну продукцію з Китаю до України, що можна возити в салоні Boeing і хто оплачував перельоти військового Іл-76 і пасажирських літаків з медичними вантажами.

Доставка медичних товарів в аеропорт Бориспіль регулярним рейсом DHL Aviation (Фото: Євген Загорулько via facebook)
Доставка медичних товарів в аеропорт Бориспіль регулярним рейсом DHL Aviation / Фото: Євген Загорулько via facebook

Порожнє небо як перешкода для вантажів

В Україні зупинено регулярні та чартерні пасажирські авіаперевезення. А от возити вантажі ніхто не забороняв. Тому товари медичного призначення можна відносно вільно імпортувати через українські аеропорти.

У ДП Міжнародний аеропорт (МА) Бориспіль (Київська обл.) повідомляють, що за перші три місяці 2020 року обробка вантажів збільшилася більш ніж на 7% до 10,1 тис. тонн. Але більша частина приросту припала на докарантинні січень і лютий. У березні стався провал майже на 12%.

Річ у тім, що більша частина вантажів раніше перевозилася в багажних відсіках пасажирських літаків, які домінували в світовому небі. Після заборони перевезення пасажирів, введеної 17 березня, скоротилися можливості для перевезення посилок і вантажів. «При цьому авіакомпанії продовжують виконувати всі три регулярні вантажні рейси, які були в Борисполі до введення карантину. Це рейси Turkish Airlines, DHL Aviation і Silk Way Airlines», — розповідає НВ Бізнес Андрій Криворотов, директор департаменту авіаційних і морських перевезень групи логістичних компаній ZAMMLER GROUP.

Тому найбільші поштові оператори запускають нові вантажні лінії разом зі своїми іноземними партнерами. Так, у ДП МА Львів ім. Данила Галицького на початку квітня запустили програму міжнародних вантажних авіаперевезень для Укрпошти. Її виконує авіакомпанія Елерон, яка зараз використовує літаки Ан-26 і планує задіяти більш місткий Boeing 757. А 21 квітня про запуск подібних рейсів з Китаю до Львова через Ригу заявила Нова Пошта.

Паралельно до Борисполя авіакомпанії почали привозити вантажі медичного призначення, закуплені різними постачальниками і благодійними фондами. Хто виконував і оплачував ці рейси?

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

poster
Картина ділового тижня

Щотижнева розсилка головних новин бізнесу і фінансів

Розсилка відправляється по суботах

Показати ще новини
Радіо НВ
X