Мінінфраструктури пропонує дозволяти використовувати для регулярних пасажирських перевезень лише електробуси

14 липня 2021, 15:47
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

Міністерство інфраструктури розробило законопроєкт, яким пропонується з 1 січня 2030 року дозволяти здійснювати регулярні пасажирські перевезення виключно електробусами.

Законопроєкт 6 липня опублікували на сайті міністерства.

Ним пропонується внести зміни до закону «Про автомобільний транспорт» для стимулювання використання транспортних засобів, оснащених електричними двигунами.

Відео дня

Проєктом закону пропонується встановити, що у сфері регулярних пасажирських перевезень з 1 січня 2030 року допускаються виключно електробуси.

«До перевезень пасажирів на автобусних маршрутах загального користування в режимі регулярних пасажирських перевезень з 01 січня 2030 року допускаються виключно електробуси. Ємність системи акумулювання електричної енергії (акумуляторної батареї) електробуса, на момент його допуску до експлуатації, має забезпечувати щоденний пробіг на маршруті загального користування без додаткового заряджання… Автомобільні перевізники, автомобільні самозайняті перевізники в кількісному складі парку електробусів зобов’язані мати не менше 90% електробусів вітчизняного виробництва, на частку яких має припадати не менше 85% місць для сидіння пасажирів із загального числа місць для сидіння пасажирів, якими обладнаний парк електробусів перевізника», — йдеться в документі.

Якщо законопроєкт буде прийнято, обов’язкові умови конкурсу на перевезення пасажирів доповнюватимуть нормою, яка передбачає наявність мінімальної відсоткової частки, яку мають займати електробуси в парку перевізника: не менше 20% на 1 січня 2025 року, не менше 40% на 1 січня 2027 року, не менше 80% на 1 січня 2029 року.

Відзначається, що договір з переможцем конкурсу органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування укладають на строк від трьох до п’яти років. Термін дії договору збільшується до семи років, якщо частка електробусів, що будуть використовуватися на маршруті, становить на дату подання заяви менше 50%, та до 10 років, якщо частка електробусів становить 50% та більше.

З метою стимулювання вітчизняного виробника та створення умов для будівництва іноземними компаніями в Україні заводів з випуску/збирання електромобілів пропонується введення процентної квоти на електробуси вітчизняного виробництва в парках автомобільних перевізників.

В законопроєкті також наведено визначення ряду нових термінів (електромобіль, електробус, електромобіль вантажний, електромобіль легковий, автомобіль з водневим паливним елементом, автомобіль гібридний, автомобіль плагін-гібридний, станція зарядки електромобілів).

«Електромобіль (електричний транспортний засіб) — автомобіль, оснащений виключно електричними тяговими двигунами (одним чи декількома) та системою акумулювання електричної енергії (акумуляторною батареєю). Електробус — автобус, оснащений виключно електричними тяговими двигунами (одним чи декількома) та системою акумулювання електричної енергії (акумуляторною батареєю)», — йдеться в проєкті закону.

Сьогодні стало відомо, що Мінінфраструктури виступає за поетапну заборону ввезення та першої державної реєстрації в Україні автомобілів з двигунами внутрішнього згорання, у тому числі вироблених в Україні.

Законопроєктом пропонується заборонити ввезення та першу державну реєстрацію в Україні:

— вживаних автомобілів з дизельними двигунами внутрішнього згорання (з 1 січня 2027 року);

— нових автомобілів з дизельними двигунами внутрішнього згорання, а також вживаних і нових автомобілів з бензиновими двигунами внутрішнього згорання (з 1 січня 2030 року).

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

poster
Картина ділового тижня

Щотижнева розсилка головних новин бізнесу і фінансів

Розсилка відправляється по суботах

Показати ще новини
Радіо НВ
X