Логістична криза. Збої в глобальних ланцюжках постачання триватимуть в першій половині 2022 року

27 серпня 2021, 11:55

Експерти прогнозують, що збої в глобальних ланцюжках постачання триватимуть до середини наступного року. Ситуацію посилює політика нульової толерантності Китаю до спалахів коронавірусу.

Збої в глобальних ланцюжках постачання майже гарантовано триватимуть в першій половині 2022 року через Дельта-варіант коронавірусу, пише Bloomberg.

«Перевантаження портів і дефіцит контейнерних потужностей здатні продовжитися в четвертому кварталі і навіть до середини 2022 року», - зазначив президент входить в світовий топ-10 контейнерної лінії Evergreen Се Хуей-цюань.

Відео дня

Як пише видання, виробники, які страждають від нестачі ключових компонентів і підвищення цін на сировину та енергоресурси, змушені торгуватися за місця на судах, доводячи фрахтові ставки до рекордних значень.

Відзначається, що зараз вартість відправки контейнера з Азії в Європу приблизно в 10 разів вище, ніж в травні 2020 року. Вартість відправки контейнера з Шанхая в Лос-Анджелес виросла більш ніж в шість разів.

Як зазначає агентство, великі роздрібні торговці, як правило, укладають довгострокові контракти з контейнерними лініями. Однак азійське виробництво спирається на мережі з десятків тисяч дрібних і середніх виробників, які часто організовують доставку через логістичні фірми і експедиторів. Ті своєю чергою щосили намагалися забезпечити замовлення для клієнтів, оскільки судновласники продають їх тим, хто пропонує найвищу ціну.

За словами опитаного Bloomberg аналітика, від 60% до 70% угод з доставки на маршруті Азія-Америка полягають через спотові або короткострокові угоди. Передбачається, що ця ситуація збережеться до лютого 2022 року.

Відзначається, що наявну проблему на ринку логістики посилює політика «нульової терпимості» Китаю до коронавірусу і практика закриття роботи контейнерних терміналів при виявленні коронавірусу навіть у одного з працівників.

Нагадаємо, що в серпні цього року Китай частково зупинив роботу найбільшого контейнерного порту країни - комплексу Нінбо-Чжоушань - через штам Дельта. Тоді влада зупинила роботу тільки терміналу Мейшань, однак саме на цей термінал припадає близько 20% контейнерного обороту комплексу.

У червні також повідомлялося, що спалах коронавируса на півдні Китаю може викликати перебої в контейнерної торгівлі.

У березні цього року контейнерні перевезення вже випробували кризу через блокування Суецького каналу гігантським контейнеровозом Ever Given. 23 березня судно сіло на мілину в Суецькому каналі, перекривши один з найбільш завантажених морських торговельних шляхів в світі.

Оскільки судно заблокувало рух, щодня через канал не могли пройти товари на суму 9,6 млрд доларів.

27 березня судно вперше вдалося трохи зрушити з місця, а вранці 29 березня його зняли з мілини.

Редактор: Люба Балашова

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X