Куряче м'ясо без антибіотиків та стимуляторів росту: зараз — додаткова опція, в майбутньому — база

25 травня 2018, 11:14
Новини компаній
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке
 Олексій Коваленко

Олексій Коваленко

Олексій Коваленко, CEO групи компаній OPENMIND, розповідає про бренд Епікур і тонкощі роботи на ринку здорового способу життя.

Нещодавно на ринку з'явився новий бренд курячого м'яса — Епікур. Чим він вирізняється з-поміж десятків найменувань, вже знайомих споживачеві? Що ви можете запропонувати потенційному покупцеві?

Їжу, яка не руйнує організм і не підриває імунітет. Ситуація з антибіотиками (зокрема, використання їх у птахівництві) давно вийшла з-під контролю. І мова йде не тільки про вітчизняний ринок — це проблема світового масштабу, яку в останні роки стали сприймати всерйоз.

І в чому ж серйозність?

Середньостатистична людина, що вживає в їжу м'ясо, систематично отримує пристойну дозу антибіотиків. Ми вже зіткнулися c наслідками такої «терапії»: патогенні мікроорганізми стають все більш стійкі до ефективних раніше препаратів.

Я розумію, про що ви говорите, але чи так вже турбує звичайного покупця натуральність м'яса з супермаркету?

Справа не тільки в сприйнятті споживача. Змінюється ставлення до використання антибіотиків та стимуляторів росту в цілому. Проблема з антибіотикорезистентністю підштовхує органи регулювання до ужиття заходів, що обмежують безконтрольне використання антибіотиків. Це глобальна проблема охорони здоров'я, вирішувати яку доведеться спільно. Бачили новини про перших пацієнтів зі звичайними інфекціями, які при цьому не «вбивалися» ніякими антибіотиками? Це перші дзвіночки. І чим далі, тим небезпечніше. Все йде до того, що через 5-10 років законодавство змусить виробляти продукцію без антибіотиків. Ми ж до цього часу запропонуємо нову опцію, слідуючи нашій стратегії випереджального розвитку

Все йде до того, що через 5-10 років законодавство змусить виробляти продукцію без антибіотиків. Ми ж до цього часу запропонуємо нову опцію, слідуючи нашій стратегії випереджального розвитку

Чи актуально це для України?

Є світовий тренд на здоровий спосіб життя — він популярний серед освічених людей, які піклуються про себе і своїх близьких. І хоч у нас в Україні таке усвідомлене ставлення до здоров'я поки що не так поширене, як в розвинених країнах, представники молодого покоління приділяють помітно більше уваги своєму способу життя — і харчуванню зокрема.

Ви хочете сказати, що в нашій країні є попит на «зелену» продукцію?

Ми підтримуємо прагнення людей споживати натуральну продукцію. Більш того, в своєму бізнесі ми не стільки слідуємо за попитом, скільки самі створюємо його. Коли мені ставлять запитання, на якому ринку ми працюємо, я завжди відповідаю: «На ринку здорового способу життя».


Чим технологія вирощування «здорової» птиці відрізняється від звичної? Чи такий вже унікальний ваш підхід на практиці?

На жодному з етапів виробництва ми не використовуємо шкідливі добавки. Їх не містить навіть комбікорм. Курку без антибіотиків та стимуляторів росту можна порівняти з ринком автомобілів: те, що раніше було додатковою опцією як, наприклад, кондиціонер, зараз входить в базову комплектацію. Скоро на українському ринку таке куряче м'ясо стане базовим продуктом, і виробники будуть слідувати цій тенденції. Але на цей момент ми пропонуємо ексклюзив — прямих конкурентів у нас немає.


Скільки потрібно часу, щоб перейти на натуральне птахівництво? У вас все поголів'я зростає без антибіотиків та стимуляторів росту?

Ми витратили близько трьох років на вивчення і впровадження технологій виробництва натурального курячого м'яса. Зараз на Володимир-Волинській птахофабриці курка нового бренду вирощується в середньому на 23 пташниках. До кінця року плануємо збільшити їх кількість до 29, а потім і повністю віддати всі потужності під «Епікур».

Протягом цих трьох років ви зазнавали збитків, пов'язаних з відмовою від антибіотиків та стимуляторів росту?

Звичайно. Використання антибіотиків в харчопромі — це звичайна практика і найпростіший спосіб збереження рентабельності. Впровадження нової технології було пов'язано з кардинальними змінами — як у виробництві, так і в менеджменті компанії. Але ж будь-який експеримент — це великий ризик для бізнесу. На перших етапах переходу до натурального птахівництва через наш радикальний підхід ми отримали підвищений падіж і суттєві збитки.

Чим закінчився експеримент?

Ми розробили авторські рецептури кормів, створили спеціальні умови вирощування курей і впровадили лабораторний контроль якості на кожному етапі. В результаті отримали здоровий продукт. Повна відмова від антибіотиків — тривалий і складний процес, але ми готові й далі інвестувати грошовий і людський капітал в цей напрям.

Складність і тривалість процесу позначається на доступності продукту?

Наше завдання — залишатися рентабельними, не перескакуючи в дорогий сегмент. Ми пропонуємо доступне натуральне м'ясо. Споживач, якому виразно донесли переваги продукту без антибіотиків та стимуляторів росту, готовий заплатити на 20% більше. В доданій вартості закладені додаткові виробничі витрати, які потрібні для вирощування здорової курки.

Олексій Коваленко, CEO групи компаній OPENMIND

Скільки часу зростає курка без стимуляторів росту та антибіотиків?

Приблизно 45 днів. Бройлерів ми закуповуємо в Угорщині і Польщі, потім вирощуємо їх у окремих пташниках. Ми щільно співпрацюємо з угорськими і голландськими партнерами, переймаємо їх досвід натурального птахівництва. У нашій справі взагалі багато важливих нюансів: наприклад, працівникам птахофабрики заборонено тримати вдома птицю. Але самі розумієте: одна справа — розписати, а друга — реалізувати на практиці. У нас вийшло і те, і інше.

Коли мені ставлять запитання, на якому ринку ми працюємо, я завжди відповідаю: «На ринку здорового способу життя»

Чим ви зацікавили іноземних партнерів? Як вдалося залучити інвестиції?

Іноземних інвесторів приваблюють насамперед інноваційні стартапи, зокрема ті, які намагаються змінювати світ на краще. Не скажу, що це було просто. Польські партнери взагалі спочатку побоювалися прилітати в Україну через війну і загальну напруженість в суспільстві. Допоміг один з менеджерів голландського інвестиційного фонду Safedam. Будучи вихідцем з Радянського Союзу, він розумів особливості країни і допомагав вести переговори.

Яке відношення до вас має фонд Safedam?

Safedam став інвестором без претензій на керування, але в обмін на прозорість бізнесу. У 2017 році фонд став акціонером, викупивши 23,76% акцій підприємства. Що нам це дало? Довіру інших інвесторів і кредиторів. Зовсім по-іншому пішла розмова про можливості розстрочок.

І ви змогли забезпечити рівень прозорості, необхідний інвестором?

Так, після спілкування з інвесторами процес сертифікації прискорився. І насправді ми пройшли багато через що, щоб управління підприємством стало більш прозорим не тільки з точки зору власника, а й з позиції суспільства.

А що у вас з сертифікатами якості?

На підприємстві впроваджена система менеджменту безпеки виробництва ISO 22000, побудована на принципах НАССР. Але ми вважаємо, що для по-справжньому довірчих відносин зі споживачем потрібна ще й внутрішня система контролю. Наприклад, недавно ми вийшли на стартап, який розробляє секундні тестери для молочної промисловості. Цей пристрій виявляє антибіотики в молоці, але для птиці такої опції поки що немає. Ми не виключаємо можливості співпраці з подібними стартапами або навіть їх придбання, щоб покупець сам міг перевірити якість нашого м'яса.

З антибіотиками ясно, а як ви контролюєте такий суб'єктивний показник, як свіжість продукції?

По-перше, ми поставляємо продукцію в торгові мережі тільки в своїй упаковці і зі своєю заводською етикеткою. По-друге, стежимо за дотриманням температурного режиму по всьому логістичному ланцюжку — аж до полиць магазинів. Ну а щоб для кінцевого споживача це не було порожніми словами, ми зараз шукаємо відповідного розробника термодатчиків, які будуть клеїтися на упаковку.

Термодатчики, по-вашому, переконлива опція для покупця?

Так. Уявімо собі ситуацію: покупець бере упаковку продукції з полиці і бачить, що датчик не змінив свій колір — значить, все відмінно. Якщо ж колір змінився, то мало місце порушення температурного режиму. Але за його дотримання і цілісність упаковки відповідальні і торгові мережі. Тому температурний датчик — вже не суб'єктивний показник, а об'єктивний.

Відсутність антибіотиків у м'ясі птиці якось позначається на терміні його зберігання? За логікою натуральне псується швидше, вірно?

Ми вже домоглися того, що нашу курку не потрібно заморожувати, якщо після покупки споживач не готує її відразу. На етапі упаковки ми поміщаємо м'ясо в модифіковане газове середовище, яке продовжує термін зберігання продукту. Ми гарантуємо стабільні шість днів зберігання курки в торговій мережі з моменту упаковки. При збереженні рекомендованого температурного режиму, зрозуміло.

Чи відчуваєте конкуренцію з Нашою Рябою?

Наша Ряба займає левову частку ринку. Я думаю, що запуск бренду Епікур — це укол щодо їх амбіцій. Поки в нашому сегменті МХП (Миронівський хлібопродукт — агроіндустріальний холдинг, який реалізує курятину під брендом Наша Ряба — прим. ред.) робити нічого. Їм немає сенсу туди переходити. Це моя думка. Але тренуватися виробляти м'ясо без антибіотиків рано чи пізно треба.

Курку без антибіотиків та стимуляторів росту можна порівняти з ринком автомобілів: те, що раніше було додатковою опцією як, наприклад, кондиціонер, зараз входить в базову комплектацію

Проте на ринку у вас є серйозні конкуренти — нехай і не прямі, але з колосальними обсягами реалізації продукції. Як плануєте розвивати бізнес в найближчі три роки?

Основна частина інвестицій піде на створення нового забійного цеху. Сьогодні ми можемо утримувати близько 4,2 млн голів птиці, але обговорюємо можливість збільшення. Фокус поки що залишається на тому, щоб стабілізувати процес виробництва натурального м'яса і збільшити частку «Епікура» на підприємстві. Цього року плануємо почати будівництво нових площ під переробку й упаковку. Йдеться про 25-30 млн доларів.

Яку частину ринку ви займаєте на поточний момент?

Зараз наша частка на ринку становить близько 5-6%. Ми вважаємо, що це той обсяг м'яса птиці без антибіотиків, який ринок в змозі спожити. При цьому розраховуємо, що 10% ринку для нас — це теж реалістичні цифри.

Епікур — чому саме така назва? Відсилання до давньогрецького філософа невипадкове?

У нас енергії вистачить на все!

Так, невипадкове. В основі вчення Епікура — щастя людини і насолода життям. Але як можна бути щасливим, не будучи здоровим? Ніяк. Тож ця філософія стала ключовою у створенні концепції позиціонування нашого нового бренду. Для нас важливий внутрішній мотив. Просто займатися чимось тільки заради грошей, коли оцінка твоєї успішності — одні цифри, не драйвить. Для нас важливий внутрішній мотив. В основу Епікура закладені довірчі відносини зі споживачем.

Що для вас формує цінність бренду?
Ми вкладаємо в нашу справу дуже багато праці, сил і ентузіазму, щоб відповідати тій планці, яку самі собі поставили. Але головна наша перевага — навіть не матеріальні ресурси, а переконаність в істинній цінності нашої справи.


Основний драйвер і мотиватор процесу — ідея створити здоровий, корисний і безпечний для всієї родини продукт, куряче м'ясо, в якому немає шкідливих речовин, антибіотиків, всього того, що кожен з нас ні за що б не дав своїй дитині.
Моя команда — це моя гордість і саме вона формує цінність бренду. Ми єдині не тільки в роботі, але й у способі життя. Так, бренд Епікур став титульним партнером Epikur International Kharkiv Marathon 2018 і 208 співробітників OPENMIND взяли участь в забігу, пробігши свої перші 5, 10, 21 і 42 кілометри. У нас енергії вистачить на все!

Команда OPENMIND на Epikur Kharkiv International Marathon

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

poster
Картина ділового тижня

Щотижнева розсилка головних новин бізнесу і фінансів

Розсилка відправляється по суботах

Показати ще новини
Радіо НВ
X