До 14% річних. Як заробити на здачі заміського будинку в оренду

Пандемія Covid-19 призвела до ажіотажного попиту на оренду заміських будинків (Фото:Riviera Village)
Пандемія Covid-19 призвела до ажіотажного попиту на оренду заміських будинків. Це привернуло інвесторів, які придбавають котеджі та здають їх в оренду. Бізнес приносить непоганий дохід.
Українці переїжджають за місто. Кількість тих, хто бажав орендувати котедж в минулому році було набагато більше, ніж тих, хто готовий здати його в оренду. Багато киян готові переплачувати, аби не проводити місяці ізоляції на карантині в квартирі з дітьми. Насамперед орендарів цікавили котеджі недалеко від річки або лісу, але через місяць пошуків вони готові були зняти практично будь-який будинок.
Підвищений попит
Альтернатив відпочинку за містом майже не залишилося. Країни ЄС закрили свої кордони для туристів з України, багато хто вирішив відмовитися від літньої відпустки на морі навіть в Україні.
«Пандемія призвела до переоцінки цінностей: люди усвідомили, що заміська нерухомість — це не тільки престижно, але й важливо для збереження здоров’я, причому не тільки фізичного, а й психічного. Повірте, локдаун „у чотирьох стінах“ в місті і у власному будинку з лісом і водою під боком — зовсім різні речі. У 2020 році в Riviera постійно жило набагато більша кількість сімей, ніж будь-коли за всю історію існування проєкту», — говорить СЕО котеджного містечка Riviera Village Дар’я Кухаренко.
Споживачі стали набагато частіше купувати будинки, говорить директор АН Брок-Ріелті Дмитро Корчев. Багато хто розуміє, що швидко перемогти епідемію Covid-19 не вийде і котедж за містом стає необхідністю.
«Зараз на продаж виставлено приблизно 5−7 тис. будинків у прилеглих до столиці адміністративних районах, таких як Вишгородський, Броварський, Бориспільський, Обухівський, Києво-Святошинський», — говорить керівник департаменту консалтингу компанії UTG Костянтин Олійник. За його даними в минулому році кількість угод у Київській області зросла на 6,9% у порівнянні з попереднім роком. «У відомих котеджних містечках, які багато інвестують у створення інфраструктури, ці показники можуть бути ще вище. Наприклад, продажі будинків у Riviera Village в 2020 році збільшилися більш ніж у три рази в порівнянні з 2019 роком», — каже керівник служби продажів Riviera Village Андрій Поляков. І додає, що заміське житло як і раніше користується підвищеним попитом.

Проєкту Riviera вже більше 10 років, і останні роки він активно розвивається. У містечку відкрилися нові райони будинків з трендового архітектурою від 150 кв м, тоді як раніше площа котеджів була більше. З’явилися нові об'єкти інфраструктури: школа-садочок, спортивні майданчики, набережна для прогулянок, перший в Україні приватний міст. В 2021 році інфраструктура буде розвиватися — відкриється більше пляжів, басейнів, спортивних локацій. Побудувати планується клубний будинок з безліччю сервісів — від йога-студії до коворкінгу. Майбутні резиденти розуміють, що можуть перебратися в містечко на постійне проживання.

Новий напрям для інвестицій
Останні роки багато інвесторів вкладали гроші в ринок первинної нерухомості: купували квартири на початковому етапі будівництва новобудови і потім продавали їх перед введенням будинку в експлуатацію або здавали квартири в оренду. Але зараз ситуація змінюється.
«На ринку житлової нерухомості з’явилися великі недобудови, такі як „Аркада“ або „Укрбуд“, що налякало інвесторів. Вони хочуть знизити ризики і розглядають квартири на вторинному ринку», — говорить керуючий партнер консалтингової компанії SV Development Сергій Степенко. Але в цьому випадку їх прибутковість істотно знижується. Збільшуються й терміни здачі квартир в оренду — пропозиція за останні 12 років зросла з 6 до 40 тис. об'єктів. А ось кількість угод останній рік відносно невисока і коливається від 1 до 2 тис. на місяць, говорить Степенко. Інвестори шукають нові можливості для заробітку.
«Покупка і здача заміського будинку в оренду на цьому тлі виглядає привабливо. Часто резиденти придбавають відразу два будинки: один для себе і один під оренду. Кількість інвестиційних угод досягає до 10% від усіх продажів , — говорить Дар’я Кухаренко.

«Потрібно розуміти, що орендарі знімають не просто будинок, а по суті все містечко: сосновий ліс, пляжі на каналі Дніпра, тенісні корти, волейбольні майданчики, ресторан біля води, сервісну кампанію, безпеку, яку забезпечує найкращий охоронний холдинг. І що особливо цінно і те, заради чого багато хто купує тут будинок — ком’юніті людей зі схожими цінностями», — каже Андрій Поляков. Будинки, які здають мешканці, зайняті завжди. В оренду будинку площею до 100 кв м здає і сама Riviera на тривалий термін — від півроку.
Скільки можна заробити на здачі котеджу в оренду? Наприклад, будинок в районі Riviera Village — Riviera Lounge, який коштує від $390 тис., можна здати в оренду за $4,5 тис. місяць. Дохід власника після сплати сервісних зборів, брокерської комісії і абонемента в клубний будинок складе близько $3,4 тис., а прибутковість буде 9,25% річних у валюті. Причому, в найближчі роки вона буде тільки рости. Майбутнє будівництво клубного будинку і школи збільшить капіталізацію будинків мінімум на 15−20%, що в свою чергу відіб'ється на збільшенні доходу з 9% до 14% річних.