Гіркий присмак пінних грошей. За рахунок кого і чого в Україні зростає ринок крафтового пива

13 червня 2021, 08:08
НВ Преміум

Українці, зробивши паузу на коронакризу, знову взялися масово долучатися до крафтового пива, що дозволяє його виробникам сподіватися цьогоріч на зростання споживання на 10−20%, пише журнал НВ.

П отужності пивоварні Rebrew у Броварах під Києвом дають можливість щомісяця випускати 25−30 тис. л 14 сортів хмільного напою — від традиційного лагера і пшеничного елю до кавового стаута.

Відео дня

Великим пивзаводам така продуктивність здається дрібницею. Але для типової крафтової броварні цього цілком достатньо і дає можливість налагодити співпрацю з пабами в найбільших містах країни. Євген Депутат, співзасновник Rebrew (Reformation Brewery), із задоволенням їх перераховує: П’яна качка і Човен у Львові, Duf Pub у Харкові, Punkraft у Києві.

У минулому Депутат редагував галузеве видання і вперше зварив пінний напій вдома вісім років тому. Одну з таких «домашніх» партій йому одного разу замовив Дмитро Шоломко, директор Google Україна. Вражений результатом, а також культурою крафтового пива, притаманною західному світові, він вирішив, що і в рідній країні у того може бути перспектива, — і став основним інвестором Rebrew.

Обсяг інвестицій у пивоварню топменеджер техногіганта не розкриває, але її справами загалом задоволений: Шоломко налаштований оптимістично, попри кризу, яка серйозно зачепила сферу громадського харчування — головний канал продажів для крафтових напоїв.

Нині партнери замислюються про розвиток власної роздрібної мережі, а вже незабаром мають намір відкрити паб-магазин на Подолі, де сконцентровані одразу кілька локацій, популярних серед любителів пива. «Буде контакт із кінцевим споживачем, — упевнений Депутат. — Там також зможемо проводити свої презентації, організовувати події».

Rebrew — одна з тих броварень, які з’явилися у країні на першій хвилі популярності крафтового пива, що накрила Україну п’ять років тому.

Прийшовши зі США, мода на напій, який випустили невеликими партіями і за різними оригінальними рецептами, перетворила меню пабів і ресторанів Києва, Львова, Одеси та інших великих міст країни. Завдяки їй виник і щодня стає дедалі численнішим прошарок гурманів, які вернуть носа від безлічі рядів пляшок Чернігівського або Львівского на полицях супермаркетів.

На відміну від традиційного лагера, крафтове пиво загалом і міцніше, і гіркіше. Саме таким є флагманський продукт — IPA (India Pale Ale, або індійський блідий ель), з якого зазвичай споживачі й починають знайомство зі світом незаводського пива. Досвідчені ж любителі йдуть далі, пробуючи стаут — гірке пиво чорного кольору, і різноманітні бланші — пшеничні сорти, які споживаються з їжею і під закуски.

В Україні крафтових пивоварень уже досить багато — понад двісті. Виробляють вони, за даними Офісу ефективного регулювання (BRDO), за рік не більше ніж 61 млн л, або 3% від усього звареного у країні пива, але цей показник постійно зростає. І відбувається це, за даними компанії Укрпиво, на тлі загального зниження річного виробництва пінного напою. Тільки коронакриза зуміла перервати цю позитивну для крафтовиків динаміку, але ті мають намір невдовзі відновити колишні темпи зростання — по 10−20% за рік — і продовжити боротьбу за гаманці українців.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів НВ
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

За оцінкою BRDO, український ринок контролюють дев’ять великих виробників, які випускають 87% усього пива. Але з 2017 року активно розвиваються малі броварні — ті, які виробляють по 300 тис. л на рік.

Саме цей обсяг є порогом, вище від якого виробник має щорічно за 0,5 млн грн купувати ліцензію на оптову торгівлю. А ось ті, хто не перевищують цей рівень, платять лише 30 тис. грн.

Показати ще новини
Радіо НВ
X