Віддати, щоб не втратити. Як передають у концесію українські порти і хто стане їх новими співвласниками

19 липня 2020, 09:19
НВ Преміум

Вітчизняні порти передають у концесію приватному бізнесу, який обіцяє модернізувати галузь — спочатку в Ольвії і Херсоні, а потім і в значно більших морських воротах країни, пише журнал НВ.

«Д ержава — не дуже хороший власник», — саме ця думка стала головною для держави в особі Міністерства інфраструктури, яке запустило влітку процес концесії українських морських портів. Щоправда, спочатку знадобилися вмовляння Світового банку і Європейського банку реконструкції і розвитку (ЄБРР).

Відео дня

Перевалюючи 160 млн т вантажів на рік, вітчизняні морські ворота закріпили за собою статус основного елемента логістичного ланцюжка національного експорту. Але стара інфраструктура, роздовбані причали, через неефективну систему управління більшість подібних об'єктів занедбали вкрай.

І Мінінфраструктури наважилося віддати порти у довгострокову оренду. «Механізм концесії дозволяє державі покласти на приватний сектор інвестиційні, соціальні, екологічні й інші зобов’язання на весь період концесії, водночас зберігаючи у державній власності як існуюче, так і недавно збудоване майно», — пояснив НВ голова відомства Владислав Криклій.

Держава Україна раніше вже використовувала цей інструмент, але щодо деяких комунальних підприємств — водоканалів і теплових мереж, а також шахт: так, ДТЕК Ріната Ахметова свого часу взяв у концесію Ровенькиантрацит і Свердловськантрацит.

До портів черга дійшла лише зараз: відомство Криклія вже встигло передати у приватні руки два активи порти Ольвія і Херсон. На черзі — Чорноморський, а потім, можливо, об'єкти у Бердянську і Маріуполі. Іншими словами, Мінінфраструктури почуло багаторічні скарги вітчизняного бізнесу, що логістика — це вузьке горлечко вітчизняної економіки.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X