Куди підуть абоненти і як зміниться прибуток медіагруп після кодування супутникового сигналу

28 січня 2020, 09:41

Експерти прогнозують збільшення доходів від роялті і зниження прибутку від реклами.

Кодування супутникового телесигналу з 28 січня може привести до зростання ринку платного телебачення на 500 тис. абонентів, йдеться в матеріалі НВ Бізнес.

Всього в Україні налічують близько 3,7 млн домогосподарств, які «час від часу» дивляться відкриті канали на супутнику. Офіційні оператори супутникового ТБ (Viasat і Xtra TV) розраховують, що 10−15% (500 тис.) цих абонентів перейдуть на платний супутник. Цю аудиторію оператори розраховують поділити навпіл.

Відео дня

Однак деякі експерти вважають, що кодування сигналу призведе до зростання на 500 тисяч домогосподарств на всіх платформах платного телебачення, а не тільки для супутникового ТБ.

За словами засновника і керівника рейтингового агентства Big Data UA Сергія Бойко, після кодування сигналу медіагрупам варто очікувати падіння показників телеперегляду — не всі глядачі відразу перейдуть на інший тип споживання. На думку експерта, спад телеперегляду не буде вимірюватися десятками відсотків.

«Завдяки кодуванню вітчизняний ринок платного ТБ у грошовому вираженні виросте в 2020 році не менше ніж на 16% в порівнянні з минулим роком. Приплив грошей на ринок забезпечать нові абоненти і збільшення абонентської плати провайдерами послуг платного телебачення », — вважає Сергій Бойко.

Крім того, Бойко прогнозує збільшення доходу медіагруп від роялті на не менше ніж на 25−30% в порівнянні з 2019 роком. Водночас доходи від телевізійної реклами можуть впасти на 15% через скорочення абонентської бази.

Відзначається, що за даними на листопад 2019 року кількість абонентів двох офіційних операторів супутникового телебачення (Viasat і Xtra TV), становило 50−100 тисяч клієнтів. За даними НВ Бізнес, за тиждень до кодування ця цифра зросла до 200 тисяч.

У найближчі роки медіагрупи і експерти очікують зростання аудиторії ОТТ-сервісів. Це пов’язано з дешевизною технології і збільшенням проникнення широкосмугового доступу до інтернету.

Нагадаємо, що чотири найбільші українські медіагрупи перенесли дату кодування супутникового сигналу з 20 на 28 січня. За офіційною версією, кодування відклали через «через велике навантаження, пов’язаної з великою кількістю запитів по підключенню послуги».

Редактор: Люба Балашова

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X