Угода з купівлі Мотор Січ. Китайські партнери Ярославського хочуть стягнути з України $3,5 млрд

17 листопада 2020, 17:29

Китайські інвестори ПАТ Мотор Січ найняли три міжнародні юридичні компанії з метою стягнення з держави Україна збитків у розмірі $3,5 млрд.

Три провідні міжнародні юридичні компанії, такі як WilmerHale, DLA Piper та Bird & Bird представлятимуть інтереси китайських інвесторів ПАТ Мотор Січ (партнерів групи DCH з розвитку українського авіабудування) в інвестиційному спорі з метою стягнення з держави Україна збитків у розмірі $3,5 млрд. Про це йдеться в повідомленні групи DCH бізнесмена Олександра Ярославського.

Відео дня

Радником з питань українського права в міжнародному арбітражі буде виступати компанія Arzinger.

«Як відомо, 4 вересня 2020 року китайські інвестори ПАТ Мотор Січ направили Міністерству юстиції України повідомлення про інвестиційний спір (Notice of Investment Dispute). У цьому повідомленні вони вказують на те, що українська влада своєю поведінкою експропріювала їх інвестиції, а також порушила інші їх права, передбачені чинною Угодою про заохочення і взаємний захист інвестицій, підписану 31 жовтня 1992 року, між урядами України та Китайської Народної Республіки», — сказано в повідомленні DCH.

Як повідомлялося 4 вересня китайська компанія Skyrizon направила в Мін'юст України повідомлення про намір почати міжнародний арбітраж проти держави Україна.

У поданому документі (Notice of Investment Dispute) йдеться про порушення Україною її міжнародних зобов’язань, закріплених в Угоді між урядом України і урядом КНР про заохочення і взаємний захист інвестицій. Повідомляється, що китайські інвестори зі Skyrizon у 2016 році придбали 56% акцій українського авіапідприємства Мотор Січ, але досі не можуть управляти своїм активом, оскільки на акції судом накладено арешт за ініціативою Служби безпеки України, а Антимонопольний комітет під формальними приводами затягує видачу дозволу на концентрацію.

«Більш того, протягом трьох років систематично порушуються права всіх акціонерів підприємства — не скликаються загальні збори, не виплачуються дивіденди, акціонери не мають змоги впливати на дії менеджменту. У судах різних інстанцій зараз йдуть розгляди за позовами акціонерів Мотор Січі з вимогою зняти арешт, але судді послідовно відмовляють у клопотаннях про виклик до суду представників української влади — СБУ, АМКУ, ОП, КМУ та ін. Тим часом показники фінансово-господарської діяльності Мотор Січ погіршуються, підприємство втрачає ринки, а його продукція стає неконкурентоспроможною в порівнянні з двигунами іноземного виробництва, що ставить під питання саме існування підприємства в майбутньому».

Китайські інвестори ПАТ Мотор Січ заявили, що фактом недопуску їх на підприємство держава Україна фактично експропріювати їх актив. Збиток від ситуації, що склалася, яка негативно позначається на взаєминах Skyrizon і її афілійованих структур з банками і біржових котируваннях, китайські інвестори оцінюють у понад ніж $3,5 млрд.

Контекст: 5 серпня стало відомо, що група компаній DCH бізнесмена Олександра Ярославського буде розвивати Мотор Січ спільно з китайською компанією Skyrizon Aircraft Holdings Limited.

На наступний день після оголошення про участь DCH у придбанні Мотор Січ, президент Володимир Зеленський закликав прем'єра Шмигаля спільно з РНБО і Службою безпеки невідкладно вжити заходів щодо захисту економічних інтересів держави. Вже 7 серпня Ярославський заявив, що ситуація з купівлею акцій Мотор Січ різко ускладнилася — прокуратура назвала спробу продажу акцій Мотор Січ «державною зрадою». Він закликав президента Зеленського втрутитися в ситуацію.

31 серпня у DCH заявили, що АМКУ не прийняв до розгляду і повернув групі DCH заявку на покупку акцій Мотор Січі.

23 вересня дочірня компанія Beijing Xinwei Technology Group, китайська Skyrizon, і DCH Group подали оновлену спільну заявку в Антимонопольний комітет України на покупку ПАТ Мотор Січ.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X