Попри складнощі ми продовжуємо цифровізувати Україну — президент Київстар

1 лютого, 09:54
Партнерський проєкт
Олександр Комаров, президент телеком-оператора Київстар

Олександр Комаров, президент телеком-оператора Київстар

Говорити про майбутнє під час війни непросто. Бізнеси фокусуються на безперервності своєї роботи, підтримці своїх клієнтів та команд. Утім, це не означає, що амбіції та плани — на паузі. Телеком-оператор Київстар уже 25 років працює в Україні і сподівається, що успішно це продовжуватиме й у наступні десятиліття. Його президент Олександр Комаров переконаний, що компанія продовжить розвивати цифрові сервіси в Україні

 — Цей рік для України став, без жодних сумнівів, справжнім викликом — і для бізнесів, і для нації загалом. Які головні уроки 2022‑го ви як керівник однієї з найбільших компаній країни винесли?

Відео дня

 — Люди, їхня залученість, правильні цінності, бачення та культура компанії є вирішальними факторами успіху як у хороші, так і в скрутні часи. За кризових умов їхнє значення лише зростає. Тому ми дещо адаптували свою візію «Змінити Україну і відкривати нові послуги для людей». Зараз концентруємося на тому, щоб спільними зусиллями «Врятувати Україну й допомогти людям».

Успіх вимагає ретельної підготовки. Ми почали готуватись до роботи у кризових умовах ще до війни, і тому були частково готові до деяких викликів. Прорахувати все неможливо, але здоровий глузд та аналітика суттєво допомогли в мітігації ризиків. Приміром, ще рік тому ми забезпечили географічне резервування ключових сервісів на заході України.

Війна вимагає швидких рішень і реагування. Перебудова управлінських процесів і їхня децентралізація дали нам змогу скоротити час на узгодження. Так ми максимально прискорили впровадження змін і реагування на виклики. Загалом, різні заходи для посилення стійкості бізнесу не злічити.

Олександр Комаров, президент телеком-оператора Київстар
Фото: Олександр Комаров, президент телеком-оператора Київстар

— Війна та блекаути показали, наскільки важливі зв’язок та інтернет у будь-якій локації та за будь-яких умов. Що компанія робить для підвищення стійкості своєї мережі та які можливі інновації в цьому напрямку?

 — На тлі війни змінилось сприйняття телеком-операторів та значення їхніх сервісів. Суспільство переосмислило їхню роль, адже вони надають важливі зараз послуги зв’язку та доступу до інформації. Робота в цій галузі — особлива відповідальність для мене і всіх колег.

Попри внутрішній неспокій та кризову ситуацію, члени команди згуртувались і працювали злагоджено, були на зв’язку і вдень, і вночі. Багато питань довелося вирішувати вже після 24 лютого, як-от запуск національного роумінгу. У мирний час команда Київстар оцінювала, що його технічна реалізація забере не менше півроку. Але на початку березня разом із колегами в індустрії ми це зробили за 10 днів.

І зараз, під час блекаутів, національний роумінг допомагає багатьом. Наприклад, максимальна кількість абонентів інших операторів скористалася мережею Київстар 29 листопада — понад 841 тисяча. Найбільше в Київській, Харківській та Одеській областях. Паралельно ми робимо максимум, щоб зберігати доступ українців до зв’язку та інформації за відключень світла. Зокрема, закупаємо генератори та модернізуємо батареї базових станцій.

— Кожен із нас вірить у ЗСУ та чекає на перемогу. Коли цей день зрештою настане, яких інвестицій та скільки часу потребує телеком-бізнес на відновлення?

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

— Ця несправедлива війна стала величезним випробуванням для економіки країни та всього народу. Мені важко оцінити навіть ті втрати, які зазнала мережа Київстар. Але йдеться про мільярди гривень. Лише за дев’ять місяців 2022 року капітальні витрати компанії досягли майже 3,5 млрд грн. Велика частина цих коштів пішли саме на відновлення. Наприклад, у Київській, Чернігівській, Сумській областях масштаби руйнувань телеком-мережі сягали 30 %, але в Харківській та Херсонській областях ці цифри доходять до 80 %.

Попри всі складнощі ми продовжуємо рухатись у напрямку цифровізації України. За дев’ять місяців 2022 року ми побудували 470 нових базових станцій 4G і модернізували ще 6.400 базових станцій для поліпшення мобільного інтернету. Оновлюємо мережі для послуги Домашній інтернет, збільшуючи швидкість до 1GB / сек. Ми не зупиняємося: наші інвестиції у 2023 році будуть не менші, ніж у цьому році.

— У мережі є чимало мемів про те, як провідні українські бізнеси «змагаються"за першість щодо повернення на визволені території. Київстар традиційно серед лідерів. Як ви адаптували свої операційні процеси для таких результатів?

Олександр Комаров, президент телеком-оператора Київстар
Фото: Олександр Комаров, президент телеком-оператора Київстар

— Ми починаємо відновлювати телеком-інфраструктуру щойно отримуємо дозволи від місцевих військових адміністрацій і «зелене світло» від саперів. Відновлення може тривати від кількох днів до місяців. Якщо руйнування в деокупованому місті великі, не гаємо часу на будівництво — одразу запускаємо кілька пересувних базових станцій. Так ми зробили, приміром, в Ізюмі та Херсоні.

Одночасно запускаємо роботу наших магазинів, облаштованих генераторами. Люди приходять сюди підзарядитися, поновити сім-карту. Безумовно, спроможність мережі в екстремальних умовах та швидкість відновлення — наші пріоритети, адже йдеться по відповідальність перед нашими клієнтами.

Неможливо не сказати про самовіддану і сміливу роботу наших співробітників. Ідеться не лише про фаховість. Це ще й мужність. Приміром, наші інженери працювали на базовій станції у звільненому населеному пункті, коли поруч ЗСУ боролися з ворожими ДРГ. Таких випадків «звичайного героїзму» в нас дуже багато.

— Телеком — це вже давно не лише про дзвінки. Оператори розбудовують цілі екосистеми сервісів. У якому напрямку рухається Київстар і як ви бачите пропозицію компанії за кілька років?

— Попри війну Київстар продовжить розвивати та інвестувати у свою диджитал-екосистему. Це не тільки B2C-сервіси, але і B2B-сервіси, зокрема, Big Data та Cloud, кібербезпека та кіберзахист.

Нещодавно ми закрили угоду щодо купівлі медичного сервісу Helsi, що має для нас велике значення. По-перше, ми хочемо зробити свій внесок у цифровізацію охорони здоров’я в Україні. По-друге, це стратегічна інвестиція, оскільки Київстар планує розвивати цифрові послуги в різних індустріях.

Окремо скажу про значний розвиток Київстар ТБ. За час війни він навіть збільшив кількість користувачів, особливо серед українців, що виїхали за кордон. Ми прямуємо до позначки в мільйон абонентів. Ідеться не лише про ТБ, але й можливості для дистанційного навчання. Наприклад, у наші пакети Домашнього інтернету включений безкоштовний доступ до онлайн-платформ зі шкільними уроками. Ми розуміємо, наскільки це актуально зараз, коли більшість дітей вчиться з дому.

Олександр Комаров, президент телеком-оператора Київстар
Фото: Олександр Комаров, президент телеком-оператора Київстар

— Існує думка, що Україна має все, щоб стати «східноєвропейським тигром». З вашої точки зору, після перемоги що необіхдно зробити першочергово, щоб не втратити цей потенціал?

— Швидкі та болісні реформи, але після війни це буде відносний біль. Першочерговими мають бути реформа державного управління та максимальна цифровізація відносин між громадянином, бізнесом та державним управлінням. Це також включає модернізацію та тотальну лібералізацію економіки, включно з перезавантаженням податкової та дозвільної систем. Усе це, звісно, за гарантованого верховенства права.

— Що допомагає особисто вам зберігати спокій та оптимізм попри поточну ситуацію?

— Віра в добро, моя родина та неймовірна важливість того, що ми щодня робимо в Київстар.

Найбільший телеком-оператор України в цифрах
— 25 років на ринку
— $ 6 млрд інвестицій в Україну
— 8,8 млрд податків за 10 місяців 2022 року
— Більше 80 % мережі працює у звичайному режимі в умовах війни
— 300 млн грн — державі на віднову цифрової інфраструктури
— 130 млн грн — гуманітарна допомога ЗСУ та українцям

Показати ще новини
Радіо NV
X