Постановка правильних запитань — ключ до успіху в трансформаціях

23 вересня 2020, 10:15
Спецпроект
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке
Постановка правильних запитань — ключ до успіху в трансформаціях (Фото:KSE)

Постановка правильних запитань — ключ до успіху в трансформаціях (Фото:KSE)

Віртуальні тестери та алюмінієві бляшанки замість пляшок: як COVID змінив бізнес і поведінкові настрої українців.

Криза COVID-19 довела, що трансформація бізнесу, зокрема цифрова, — не дань моді, а необхідність. Під час локдауну, поведінка і смаки споживачів різко змінились, багато хто з них, навіть після скасування жорстких обмежень, все ще не хоче повертатися до офлайнових форм, тому аби не втрати свого клієнта компанії мали не тільки швидко переформатуватись на онлайн, а й апгрейдити свій товар, який би підійшов вже більш вибагливому покупцю.

З якими проблемами й вимушеними трансформаціями зіткнулись компанії під час коронакризи та чи став COVID поштовхом до нових трансформаційних проєктів? Допомогли з’ясувати це питання Генеральний директор L’Oreal Ukraine Марк Савчук та Генеральний директор Carlsberg Ukraine Євген Шевченко під час Business Transformation Week, організованого Київською школою економіки.

Як COVID вплинув на трансформацію комерційного сектору

Євген Шевченко

Генеральний директор Carlsberg Ukraine

Будь-яка криза, а тим більше пандемія — це значні виклики, як для бізнесу так і всього людства, але окрім збитків та витрат, саме кризи вчать людей прогресувати та шукати нові можливості. «Трансформація починається тоді, коли ваші покупці більше не хочуть купувати, як раніше. На приклад, у квітні об'єми продажу пива в алюмінієвих бляшанках виросли на 30%. Це було пов’язано з тим, що, маючи транспортний колапс в країні, людям всі свої покупки з супермаркетів треба було нести додому, і з огляду на це, багато наших споживачів стали надавати перевагу алюмінієвим банкам, адже вони легші, ніж скляні пляшки. Такі поведінкові настрої наших клієнтів змушували нас тримати руку на пульсі та швидко шукати правильні рішення для переорієнтації на їхні потреби», — розповів Генеральний директор Carlsberg Ukraine Євген Шевченко у ході Business Transformation Week. З його слів, не всі люблять зміни, і просуваючи свої ідеї та новації, треба бути готовим до спротиву, не тільки всередині організації, а й поза її межами: серед партнерів, конкурентів та державних органів.

Марк Савчук

Генеральний директор L’Oreal Ukraine

Не дивлячись на те, що з літа карантинні обмеження дещо послабились: відкрились торгові центри та магазини, та все ж більша частина населення не поспішає повертатися з віртуального шопінгу до реального. «Люди все ще не готові повертатися до магазинів, і продовжують робити покупки онлайн. Це, мабуть, найбільша зміна, яка сталась на ринку в межах локдауну», — зазначив Марк Савчук Генеральний директор L’Oreal Ukraine та викладач МВА програми в KSE під час Business Transformation Week. Окрім цього, карантин підштовхнув компанію до більш активного впровадження деяких проектів. Аби мінімізувати людський контакт компанія стала активніше просувати так звані віртуальні тестери своєї продукції, адже для цього зовсім не потрібно ходити до магазину й тестувати косметику, а достатньо просто запустити програму на телефоні, сканувати обличчя та приміряти на собі образи. Такі програми розроблялися ще задовго до COVID-19, однак саме криза привернула до них масову увагу.

«Ми запустили віртуальні тестери — це програми, які сканують ваше обличчя і допомагають вам спробувати на собі будь-який продукт. Саме за цим і є майбутнє», — переконаний Генеральний директор L’Oreal Ukraine Марк Савчук.

В чому криється секрет успіху трансформації

Трансформація в компанії чи на підприємстві повинна починатися ще задовго до того, як в цьому виникне нагальна потреба. «Так би мовити: Сhange when the weather is good. Трансформації в компанії треба робити завжди, не треба чекати. Ми завжди боїмось щось змінювати та виходити зі своєї зони комфорту, особливо, коли все добре. Коли ви ремонтуєте дах в будинку, для цього ж ви не чекаєте дощу? Так само й в бізнесі: хочеш щось змінити — роби це зараз. Беручи наш досвід діджиталізації, у нас забрало, як мінімум 5 років, аби наростити обсяги електронної торгівлі. П’ять років тому наша е-комерція дорівнювала практично нулю, зараз це 15% від наших продажів, а ще за 2−3 роки ми розраховуємо вийти на цифру 25%. Тому якби ми не почали розвивати електронну торгівлю задовго до кризи, то ми б пасли задніх», — наголосив Генеральний директор L’Oreal Ukraine Марк Савчук.

Ще однією запорукою успіху усіх змін є правильно підібрана команда, адже у вас, як всередині так і зовні буде чимало супротивників, тому тут важливо знайти однодумців, які вас підтримуватимуть та втілюватимуть в життя ваші проекти.

Коли ми говоримо про цифрову трансформацію у компанії, то секрет успіху в тому, що від початку треба ставити собі правильні запитання. «Неправильне запитання: «Як зробити компанію більш цифровою?». Правильне запитання: «Як використовувати digital, Covid, чи будь-який інший привід, щоб стати більш конкурентоспроможними?», — відзначив Генеральний директор Carlsberg Ukraine Євген Шевченко.

Поради бізнесу, як пережити кризу та чому в першу чергу слід приділяти увагу

Так як кризові явища в економіці досить складно передбачити, а тим паче підготуватись до них, то з їх настанням потрібно постійно «тримати руку на пульсі», постійно моніторити ринок та робити короткострокові аналізи, вивчати тренди та поведінку споживача та як наслідок, швидко адаптуватися до змін на ринку.

В Україні кризові явища не рідкість, що з одного боку не дуже добре, але з іншого — це змушує бізнес бути більш гнучким у своїх рішеннях та швидше пристосовуватись до нових реалій. Це в певній мірі дозволило нашій країні зазнати менших збитків порівняно з Європейськими країнами.

«В нашій компанії є підрозділи, які займаються комунікацією з клієнтом. Ми завжди виходимо з побажань наших споживачів. Так як головним нашим продуктом є beauty-товари, то наш споживач все більше цікавиться екологічним аспектом, відсутністю шкідливих складових у тому чи іншому засобі догляду за собою. Тому аби відкрити повний доступ до складників наших товарів та розповісти про самі інгредієнти з яких складається наша продукція, ми плануємо невдовзі запустити вебсайт, де кожен охочий зможе знайти інформацію про наші інгредієнти та їх властивості», — відзначив Генеральний директор L’Oreal Ukraine Марк Савчук.

Працюючи в умовах постійної волатильності це дозволяє демонструвати високу швидкість змін. В Україні кризові явища не рідкість, що з одного боку не дуже добре, але з іншого — це змушує бізнес бути більш гнучким у своїх рішеннях та швидше пристосовуватись до нових реалій. Це в певній мірі дозволило нашій країні зазнати менших збитків порівняно з Європейськими країнами.

Зі слів Генерального директора Carlsberg Ukraine Євгена Шевченка, в Україні є і потенціал, і енергія для проривних змін, однак це все гальмується корупцією та бюрократією. Ми маємо цінувати ті досягнення, які вже цілком звичні для нас, однак не є такими для розвинутих країн, наприклад, в Києві оплатити покупки через Apple Watch куди легше, ніж в Канаді чи Данії.

Business Transformation Week — це серія онлайн-заходів, організованих Київською школою економіки з метою презентувати широкій аудиторії приклади трансформації українського бізнесу й бізнесу, що працює в Україні, під час кризи COVID (і не тільки) та виявити закономірності в історіях успіху або ж провалах.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

poster
Картина ділового тижня

Щотижнева розсилка головних новин бізнесу і фінансів

Розсилка відправляється по суботах

Показати ще новини
Радіо НВ
X