Картина ділового дня 27 серпня: "шокові" сценарії для держборгу, виграш НБУ та українці рятують економіку Польщі

27 серпня 2018, 20:30

Редакція НВ Бізнес зібрала найцікавіші події бізнесу за понеділок, 27 серпня.

Головне

Україна позичила $725 млн на зовнішньому ринку. Міністерство фінансів здійснило приватне розміщення короткострокових облігацій зовнішньої державної позики з терміном погашення в 2019 році, повідомила прес-служба міністерства. Облігації розміщені серед провідних міжнародних інвесторів. У Мінфіні відзначили, що ця операція "дозволяє Україні задовольнити свої короткострокові потреби у валютній ліквідності, а також отримати переваги від гнучких умов залучення коштів".

Відео дня

Україна оскаржила два рішення СОТ на користь Росії. Як свідчить інформація на офіційному сайті організації, перше рішення стосується справи про введення Києвом мит на російські добрива, яке РФ намагається оскаржити. Друга справа стосується введених Росією обмежувальних заходів щодо залізничного обладнання з України, які оскаржував Київ.

Держборг України протестували за п'ятьма "шоковим" сценаріями. Міністерство фінансів вивчило п'ять альтернативних варіантів, які можуть негативно вплинути на валові потреби у фінансуванні та/або обсяг державного боргу. Це було потрібно для перевірки боргової стійкості України, йдеться в Стратегії управління державним боргом на 2018-2020 роки. Перший сценарій Валютний шок передбачає девальвацію гривні на 20% протягом 2018 року в порівнянні з валютним курсом 30,1 грн/$. Також Мінфін перевіряв сценарії Шок відсоткових ставок, Шок зниження зростання ВВП, Шок первинного балансу. Фінальний, п'ятий сценарій Шок умовних зобов'язань передбачає, що стійкість фіскального сектора може погіршитися у зв'язку з ризиками надпланових зобов'язань.

Компанії та ринки

Українці працюють у кожній п'ятій компанії в Польщі, свідчить дослідження Барометр трудової імміграції за підсумками першого півріччя 2018 року. Таким чином, 21% компаній в Польщі працевлаштовує працівників з України. Це на 10% більше, ніж під час попереднього дослідження. Найбільше українських трудових іммігрантів працює у великих компаніях (40%), у середніх підприємствах – 29%, а в малих фірмах – 18%. Крім того, в ході дослідження польських працівників запитали про їхнє ставлення до українських колег. 46% респондентів відповіло – "нейтрально", 30% – "позитивно", а 11% – "негативно". Понад 57% працівників з України планують найближчим часом знову приїхати до Польщі на заробітки. Немає таких намірів тільки у 22% опитаних. Крім того, 51% українських працівників знаходиться на заробітках у Польщі від одного до трьох місяців, 28% – від трьох до шести місяців. "Це велика проблема, тому польському роботодавцеві потрібні українські працівники мінімум на 12 місяців. Більшість хоче наймати на роботу на 18 і більше місяців", – зазначив голова Personnel Service Кшиштоф Інгльот. У першому півріччі 2018 зареєстровано 157 тис. заяв на дозволи нового виду на сезонну роботу.

Володимир Омелян оцінив у 10 млн грн вартість ремонту одного кілометра дороги. Це "рекордно низька сума, в порівнянні з будь-якими сусідніми державами", сказав він в інтерв'ю проекту Big money. За його словами, цього року відремонтовано "величезну кількість" доріг – близько 4 тис. кілометрів (удвічі більше, ніж минулого року). Омелян зазначив, що серед країн ЄС найдешевший кілометр автобану в Болгарії – € 3 млн, в Польщі – від € 5 млн до € 7 млн.

Ігор Коломойський і Віктор Пінчук програли суд НБУ і Приватбанку. Київський апеляційний госпсуд 16 серпня задовольнив апеляційні скарги Приватбанку і НБУ, скасувавши рішення суду першої інстанції від 1 грудня 2017 року. Рішення стосується судового розгляду Нікопольського заводу феросплавів проти держави. Зокрема НЗФ хотів вивести його ж 64 вагона з примусового стягнення Нацбанком.

Укрзалізниця задумалася про створення нового вантажного коридору до Європи, повідомили в прес-службі держкомпанії. Зокрема УЗ має намір побудувати контейнерний термінал на станції Ковель у Волинській області. Також компанія вважає перспективним будівництво термінального комплексу на станції Чоп у Закарпатській області. Укрзалізниця вже почала пошук партнерів для будівництва. За словами в.о голови Укрзалізниці Євгена Кравцова, Ковель – це "ключова точка на залізничній карті, модернізація якої дозволить створити новий транзитний коридор, який стане конкурентом переходу Брест-Малашевич".

Ощадбанк запустив технологію SWIFT gpi для здійснення міжнародних платежів, повідомила прес-служба фінустанови. Інтернет-додаток gpi Tracker дає можливість відстежувати статус платежу в режимі реального часу, а також перевіряти інформацію щодо кожного банку на маршруті платежу, включаючи комісії на кожному етапі. Майже половина gpi-платежів зараховується протягом 30 хвилин, максимум – добу. Ощадбанк став першим українським банком, що підключився до глобального сервісу. Зараз йде робота над запуском послуги призупинення та відкликання платежу і передачею інформації по всьому маршруту платежу до кінцевого бенефіціара без додаткових комісій.

Китайці пробурять в Україні 30 нових газових свердловин за $100 млн. Найбільша в Україні газовидобувна компанія – Укргазвидобування – підписала 5 контрактів з китайською компанією Xinjiang Beiken Energy Engineering. Загальна вартість контрактів становить $96,2 млн, або 2,7 млрд грн за поточним курсом. Договори укладені за підсумками тендера, оголошеного ще в грудні 2017 року, безпосередньо торги проходили в лютому 2018 року. На цьому тендері Xinjiang перемогла в 6 з 7 лотів, ще одним переможцем стала китайська Zhongman Petroleum.

Аеропорт в Жулянах підвищив вартість автопарковки. Так, вартість добового паркування для легкових автомобілів збільшилася в 2,5 рази, пише галузевий портал avianews. Якщо раніше залишити машину перед терміналом можна було за 120 грн на добу, то тепер плата становить 300 грн за той самий час. Також збільшена вартість годинної стоянки для легкових автомобілів з 30 грн до 40 грн за годину. Підвищення також торкнулося розміщення на парковці мікроавтобусів і автобусів. Годинна стоянка мікроавтобусів збільшена з 30 грн до 40 грн, а добова – зі 140 грн до 300 грн. Погодинний тариф для автобусів залишився на колишньому рівні 40 грн, а ціна добової стоянки піднялася зі 160 грн до 300 грн.

Ставки за доларовими депозитами знизилися, за гривневими – збільшилися, свідчить щотижневий огляд. Заощадження в євро не зазнали значних змін. Так, гривневі вклади синхронно подорожчали на терміни від 1 до 3 місяців і від 3 до 6 місяців (на 0,01 п.п. – до 10,12% і до 12,12% річних відповідно). Депозити періодом понад рік впали в ціні на 0,01 п.п. і пропонують 12,50% річних. Лідерами падіння прибутковості стали вклади в доларах на період понад 1 рік, їхня вартість знизилася на 0,09 п.п. і становить 2,76% річних. Синхронно подешевшали депозити терміном від 1 до 3 місяців і від 6 до 12 місяців (на 0,01 п.п. – до 1,13% і до 2,55% річних відповідно).

Цифра дня

58,8 мільярдів рублів
Склали "безоплатні надходження" в бюджет окупованого Росією Криму за 7 місяців 2018 року (або 24,3 млрд грн в еквіваленті). Таким чином, федеральний бюджет РФ дотує Крим на 66% його бюджету.

Цитата дня

Міністр інфраструктури Володимир Омелян в інтерв'ю проекту Big money Євгена Черняка порівняв вигоду від перевезення вантажів за допомогою залізниці та Hyperloop:
"Коли ми говоримо про новий вид транспорту, такий, як Hyperloop, швидкістю 1200 км/год, вигода очевидна. Більш того, Hyperloop відповідно до не моїх оцінок, а американських компаній, які їх розробляють, окупається протягом 12 років. Залізниця не окупається ніколи".

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X