Фінансування зберегли. Будівництво доріг під час карантину триває в повному обсязі - Кубраков
У Держбюджеті на 2020 рік збережуть в повному обсязі фінансування дорожнього будівництва. Уже виконуються роботи на 40% об'єктів.
Фінансування програми Велике будівництво, до якої входить і відновлення автомобільних доріг в Україні на 2020 рік буде збережено. «Буквально вчора було підписано проект змін до Державного бюджету-2020. Наші статті, які пов’язані з дорожнім будівництвом не змінюються, фінансування залишається в повному обсязі», — розповів сьогодні під час онлайн-брифінгу Олександр Кубраков, голова Укравтодору.
За його словами роботи вже йдуть на 150 об'єктах у 22 областях. «Будівництво розпочалось приблизно на 40% проектів, які заплановано на цей рік» — уточнив Кубраков.
Серед найбільш знакових проектів, які вже будуються або розпочинають будуватись, він назвав такі.
Н-31 Дніпро-Решетилівка. Будівництво відбувається, є 29 км по яких ще не ведуться роботи, тому що зараз розробляється ТЕО. «Але задача президента добудувати дорогу в цьому році. За планом поки що так і відбувається», — сказав голова Укравтодору. Н-30 Василівка-Бердянськ. «Там вже будівництво повним ходом відбувається, деякі ділянки навіть вже здаються в експлуатацію», — пояснив Олександр Кубраков. В Укравтодорі сподіваються, що дорога буде відкрита до початку туристичного сезону, який розпочнеться одразу після закінчення карантину.
Третій проект — декілька ділянок дороги до Станиці Луганської загальною протяжністю 123 км. «Сьогодні розпочинається офіційний старт будівництва цієї дороги. За планом десь в середині липня вона буде завершена повністю», — очікує керівник Укравтодору.
Але найголовніший об'єкт — мостовий перехід у Запоріжжі. В Укравтодорі очікують дозвіл від Державної архітектурно-будівельної інспекції (ДАБІ), отримання якого дещо затягнулося через трансформацію Інспекції.
Щодо безпосереднього впливу карантину, то голова Укравтодору заявив, що є певні обмеження, які введені безпосередньо підрядними компаніями. «Деяким іноземним компаніям зараз досить важко ввезти на територію України додатково інженерів та ключових спеціалістів. В ручному режимі працюємо, допомагаємо їм. Деякі компанії замовляють спецрейси», — пояснив чиновник.
Відповідаючи на запитання журналіста НВ Бізнес про те, що у великих тендерах є певні обмеження для учасників, які можуть впливати на завищення вартості робіт, Олександр Кубраков відповів, що не погоджується з цією тезою. «Дійсно обмеження є, ми їх створюємо. Ми підвищуємо планку в наших кваліфікаційних вимогах. Але подивіться на останні тендери… там є нові гравці, нові турецькі компанії, нові українські компанії, нові консорціуми», — розповів Кубраков.
За його словами такі рішення пов’язані з тим, що раніше підрядники робили ділянки по 2−3−5 км, а зараз від них вимагають зробити 30−40 км. «Тому організація повинна мати можливість робити 30−40 км. Мати відповідну матеріальну базу, відповідний запас міцності», — резюмував очільник Укравтодору, додавши, що вимоги будуть в надалі зростати.
