Власниця бренду PIN-UP — про кар'єру в ІТ, екосистему бізнесу без кордонів та соціальну відповідальність - фото
Позиція

Власниця бренду PIN-UP — про кар'єру в ІТ, екосистему бізнесу без кордонів та соціальну відповідальність

14 листопада 2022, 19:00

Український цифровий бізнес показав свою стійкість під час війни, а також довів те, що в кризі можна встояти, вправно розбудовуючи процеси та розставляючи пріоритети. Для багатьох 2022 став ще й приводом переосмислити свій досвід, зробити висновки на майбутнє і поділитися ними з молодими талантами. Про виклики та перспективи галузі та кар'єри в ній розповіла Марина Ільїна, CEO PIN-UP Global

Відео дня

Марина Ільїна,

CEO PIN-UP Global

Марино, успішних жінок у цифровій індустрії поки що не так багато. З чого почалася ваша кар'єра у цій сфері та що до цього підштовхнуло?

Насправді все почалося з освіти, що дало розуміння основ економіки та роботи ринків. За освітою я маркетолог, закінчила Східноукраїнський національний університет у Луганську. Правильний вибір спеціалізації дозволив розібратися у теоретичних аспектах бізнесу.

Мій перший робочий напрям за спеціальністю був пов’язаний з організацією бізнес-івентів, зокрема гемблінг-індустрії. Це розвіяло чимало стереотипів щодо сфери грального бізнесу. Вона зацікавила мене тим, що рухається не за шаблонами, а багато в чому стає інноватором і задає тренди.

Я зрозуміла, що це саме те, що мені потрібне. Тому продовжила кар'єрне зростання як менеджер в IT-компаніях, пов’язаних із розробленням гемблінгового ПЗ та маркетингом. З досвідом все чіткіше вимальовувалась загальна концепція роботи бізнесу та можливі точки зростання.

Що допомогло з кар'єрним зростанням? Можливо, у вас є кілька практичних порад щодо побудови кар'єри в ІТ/Digital?

У кожного свій унікальний досвід, але напевно є базові речі, яких необхідно дотримуватися.

Важливо знати свою зону відповідальності, розуміти, чим займається твоя команда, які технології використовує. Необхідно чітко бачити, якого результату ви прагнете і як кожне прийняте рішення впливає на розвиток бізнесу в цілому. Завжди намагатися знаходити вирішення завдання не одним, а двома-трьома способами. Так ви будете готові до кризових ситуацій, які можуть виникнути зненацька.

Найважливіше — ніколи не зупинятися. Якщо є момент, коли ви усвідомлюєте, що на своїй позиції ви знаєте все: ви вже переросли її і настав час рухатися далі.

PIN-UP Global
Фото: PIN-UP Global

Сексизм у ІТ: правда чи міф? Чи стикалися ви з упередженнями та бар'єрами для жінок?

За весь час роботи я жодного разу не стикалася з будь-якими упередженнями чи обмеженнями через те, що я дівчина. В IT насамперед важливий результат розумової праці та досягнення цілей.

Гемблінг — це високотехнологічна індустрія

Ви згадали розвінчання стереотипів про гральну індустрію. Які уявлення про неї, на ваш погляд, застаріли, і як зараз виглядає цей бізнес?

Нині гральний бізнес — це насамперед розваги з високотехнологічним бекграундом та гарною ігровою механікою. Операторам важливо забезпечувати своїм клієнтам широкий спектр емоцій, можливість провести час за цікавою грою.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Не менш важливою є швидкість надання послуг: зручний спосіб знайти іконку програми або миттєво отримати виплату виграшу. Передчуваю найчастіше запитання: «Знайомий мого знайомого програв значну суму грошей!». Але ніхто із легальних операторів не шукає собі таких клієнтів. І ми повністю підтримуємо політику відповідальної гри наших партнерів.

У чому суть відповідальної гри?

Наприклад, гравець може попросити блокування свого облікового запису, обмежити суму грошей, яку витрачає на гру, у разі постійного потягу до азартних ігор — звернутися до фахівців по консультацію. Зараз гемблінг — це спосіб приємно провести час і отримати задоволення, різноманітний спектр емоцій незалежно від місця перебування.

Світовий курс на перехід всіх сервісів в онлайн дуже сприяє цьому. Відповідальний оператор не прагне отримати гравця «на раз». Нам важливі довгострокові відносини з клієнтом, його позитивний досвід у взаємодії із продуктом, можливість довіряти бренду як надійному сервісу.

Які ви бачите ризики у переході гемблінг-індустрії в онлайн? Адже фізично контролювати гравця стає набагато складніше: наприклад, просто не видно, що людина надмірно захопилася.

Все навпаки. Все, що відбувається онлайн, — контрольовано. Набагато простіше зрозуміти, як часто заходить гравець, з якого пристрою, в який час і з якою метою. Оперуючи Big Data, ми створили достатньо можливостей у наших платформах, щоб оператор міг відстежувати усі необхідні йому показники щодо обраних груп гравців. Зокрема — контролювати, щоб гравець надмірно не захоплювався. Також у країнах з різними локальними правилами є регіональні бази гравців, які запровадили собі самообмеження на азартні ігри.

З точки зору оперування перехід в онлайн дає більший контроль за бізнесом, кожною транзакцією та обслуговуванням клієнтів — усе це практично неможливо зробити офлайн

Конкуренція у сфері значна. Які основні виклики ви зустріли на шляху створення та розвитку успішного глобального бренду?

Оскільки сфера є досить вузькою, ми так чи інакше знайомі з усіма нашими конкурентами, знаємо їхні сильні та слабкі сторони. Вибудовуючи екосистему PIN-UP Global, ми завжди орієнтувалися на базові показники будь-якого успішного бізнесу — це економіка, якісний продукт та задоволеність клієнтів.

Зараз PIN-UP Global — це мережа взаємовигідних партнерств між афіліейтами та продуктом, між бізнесом та розробкою, маркетингом та клієнтами. Ми прагнемо скрізь дотримуватися win-win стратегії та високих показників якості.

Вам важлива ідея бізнесу без кордонів. Як, на вашу думку, слід змінювати свій підхід компаніям, які слідують традиційним лекалам — наприклад, створенню дочок у нових країнах, керованих з єдиного центру?

На певному етапі приходить усвідомлення, що керувати дочками з головного офісу неможливо. Можна, звичайно, будувати холдинги з масою погоджень і з бюрократією на кожному кроці, перетворюючись на корпорацію. Але ця сфера не терпить довгих роздумів. Результат, отриманий у корпорації, не встигне за ринками, що постійно змінюються.

Ми вибрали стратегію екосистеми, яка покриває потреби у всіх локаціях. По суті, це екосистема незалежних компаній, залучених до життєвого циклу різних розважальних продуктів. Компанії екосистеми впроваджують інноваційні технології, нестандартні рішення для розвитку та масштабування продуктів та послуг.

PIN-UP Global ділиться на напрями залежно від профілю. У кожному напрямі може бути одна або кілька компаній, які взаємодіють між собою. У нашу екосистему входять PIN-UP.business як операційний бізнес-напрям, PIN-UP.TECH, група компаній з розроблення та підтримки продукту, PIN-UP.SUPPORT, група контакт центрів по всьому світу, що надає всебічну допомогу клієнтам. Є і PIN-UP.PARTNERS — інноваційний напрям залучення трафіку та роботи з паблішерами. Завжди, коли йдеться про компанії з екосистеми PIN-UP, ми знаємо, що за ними стоять висококваліфіковані фахівці для яких немає неможливих завдань.

У чому були основні виклики створення ефективної екосистеми? І в чому бачите її розвиток?

Екосистема — це загальні цілі та напрями роботи фактично самостійних бізнес-юнітів. Їх поєднують цінності: партнерство, інновації, розвиток та турбота про своїх людей. Важливо, щоб якість результатів кожного напряму в екосистемі відповідала потребам інших учасників.

Ми створили екосистему, щоб не втрачати як якості, так і швидкості досягнення бізнес-результатів. Будь-яка організаційна модель перевіряється масштабуванням, і на нашому етапі розвитку це оптимально. Передбачити, як розвиватиметься екосистема за п’ять років, досить складно. Ймовірно, це перехід від роботи «всередині екосистеми» на зовнішній ринок. Але всьому свій час.

PIN-UP Global
Фото: PIN-UP Global

Команда сильних

PIN-UP — міжнародна торгова марка з роками історії розвитку у різних країнах. Як вона зустріла геополітичні зрушення з початком війни цього року і як це позначилося на бізнесі?

Як і всім українцям нам непросто. Але ще з обмеженнями пандемії ми пристосувалися працювати віддалено та автоматизували більшу частину процесів. Також ми змогли диверсифікувати ресурси до різних регіонів.

Одним з елементів екосистеми була компанія в Росії з ліцензією на букмекерську діяльність та онлайн продукт pin-up.ru. Незважаючи на великі інвестиції та стабільне зростання, ми закрили продукт, а активи передали новому власнику. Хочу зазначити, що варіанти про зміну бренду та продовження роботи, як це робили деякі бренди, навіть не розглядали, це була принципова позиція всіх учасників екосистеми.

З початку війни ми відкрили офіс у Польщі та Єревані, запустили ліцензійний продукт у Казахстані та відкрили офіс в Алмати. Ми не зупиняємось за жодних обставин. Також ми не можемо залишатися осторонь і як відповідальний бізнес реагуємо на сьогоднішні реалії. PIN-UP масштабно допомагає українцям гуманітаркою, сплачує податки та підтримує кожного співробітника екосистеми. Ми розуміємо, що наше зростання та розвиток — це щоденний внесок кожного, що впливає на підсумковий результат.

У цифровій сфері важлива боротьба за таланти. Чим PIN-UP приваблює та утримує фахівців? Як працюють програми професійного розвитку у компанії?

PIN-UP — команда сильних. Ми завжди шукаємо баланс між цікавим досвідом, професійними навичками та вмінням красиво виходити з будь-якої ситуації.

Ми дуже цінуємо свій колектив та ретельно відбираємо кожного нового кандидата.

Незважаючи на дуже високу конкуренцію, ми маємо що запропонувати нашій команді. Насамперед, це робота з продуктом, що найшвидше розвивається на ринку. Крім того, ми оплачуємо різні форми навчання, заохочуємо участь у галузевих заходах, допомагаємо підтримувати work-life balance, проводимо корпоративні заходи та тренінги, підтримуємо як горизонтальне, так і вертикальне зростання працівників.

Цього року, з відкриттям восьмого офісу, вирішили, що будь-який співробітник може працювати з будь-якого офісу. З урахуванням нашої географії, це можливість зробити практично навколосвітню подорож. Незважаючи на велику кількість плюшок і заохочень, ми вимогливі до результатів роботи кожного. Робота з нами — це найцікавіший досвід у чудовій команді.

Без соціальної відповідальності важко уявити сучасний бізнес. В умовах війни в Україні це питання стало критичним для багатьох брендів: не підтримувати суспільство виглядає рівносильно «зраді». Що PIN-UP робить із цього погляду?

Я вважаю, що сучасний бізнес за замовчанням має бути соціально відповідальним. Пандемія коронавірусу цю потребу вивела на перший план. Досвідчений керівник чудово розуміє, що успіх бізнесу формують люди, тому питання добробуту співробітників завжди має бути пріоритетом.

Але сьогодні, в умовах війни, соціальна відповідальність компаній не може бути локальною та замикатися у форматі «співробітник-роботодавець». Сьогодні це масштаби країни та навіть світу. Керівництво PIN-UP Ukraine з перших днів війни допомагало співробітникам із переїздом, виплатили всім аванс, зарплату та додаткову фінансову допомогу, а також запустили програму психологічної підтримки.

PIN-UP Global
Фото: PIN-UP Global

Керівники на зв’язку зі своїми командами 24/7. Частина співробітників пішла на фронт, хтось зайнявся волонтерством, і всі робочі місця були збережені. У перші дні війни українські компанії під торговою маркою PIN-UP організували гуманітарний штаб, який продовжує забезпечувати необхідним продовольством людей, які постраждали від бойових дій і потребують допомоги — це ті цінності, які нас об'єднують, незважаючи на повну незалежність українських компаній.

Окрім цього, одним із важливих напрямів волонтерства для PIN-UP стала співпраця з лікарнями, допомогли Охматдиту, клінічній лікарні «Феофанії», Харківському перинатальному центру та лікарням Миколаєва.

Але, як я говорила, PIN-UP — це зростання та розвиток, ми хочемо бути корисними та ефективними краще та більше. Тому нещодавно я започаткувала в Україні благодійний фонд PIN-UP Foundation. Його завдання — професійно допомагати та впроваджувати програми, що масштабують внесок у відновлення країни після бойових дій. Я вірю, що це інвестиція у нашу перемогу та майбутнє України.

Діліться матеріалом




Радіо NV
X