Які непрофільні активи хоче продати Укрзалізниця

16 вересня 2019, 19:01

Глава Укрзалізниці Євген Кравцов розповів в інтерв'ю НВ Бізнес, від яких непрофільних активів може позбутися компанія.

«У нас є лікарні, цехи з виробництва металопластикових вікон та інші речі, яких треба позбутися. Продати на максимально вигідних для компанії умовах і направити ці кошти в основний вид діяльності», — зазначив він.

Відео дня

Кравцов додав, що виступає проти продажу елеватора недалеко від Одеси, в який компанія інвестувала кілька років тому.

«Це спеціалізований елеватор по стафуванню зерна в контейнери. Це дуже затребувана послуга для високоцінних сортів зерна, яке відправляють не традиційним навалочним способом, а в контейнерах. Кілька років тому було прийнято рішення інвестувати в такий елеватор, щоб отримати додаткову вартість плюс поліпшити якість послуги саме залізничного перевезення в контейнерах для клієнтів», — пояснив він.

Глава правління Укрзалізниці додав, що в процесі реструктуризації компанії планується виділити частину ремонтних потужностей спочатку в окремий підрозділ, а потім в окрему юрособу.

«Якщо говорити про ремонтні потужності, то тут є кілька позицій. У процесі реструктуризації УЗ ми плануємо виділення важких ремонтів, які не пов’язані з поточною діяльністю і змістом парку, в окремий підрозділ. Надалі буде створено окрему юридичну особу. І тут вже буде питання до акціонера, як ефективніше ним розпорядитися. Може бути три стратегії. Все залишити державі, повністю приватизувати або продати частину, залишивши Укрзалізниці потужності з ремонту нашого парку», — сказав він.

Кравцов підкреслив, що якщо Кабмін вирішить продати цю юрособу, якій відійдуть ремонтні потужності, в ході приватизації повинні бути дуже чітко прописані інвестиційні зобов’язання.

«Адже якщо говорити про локомотиворемонтні заводи, то всі, що в минулому були приватизовані, сьогодні або вже збанкрутували і припинили існувати, або перебувають, м’яко кажучи, на межі виживання. Це той же полтавський, івано-франківський локомотиворемонтні заводи. А наші три заводи — працюють: львівський, запорізький і дніпропетровський. Те ж саме й у вагоноремонті. Три наші великі вагоноремонтні заводи — стрийський, панютинський і дарницький працюють», — зазначив він.

Глава правління УЗ додав, що компанія зараз готує перелік непрофільних активів: «Будемо його відпрацьовувати з Міністерством інфраструктури та після цього нам необхідна буде підтримка з боку Кабміну. У мене є абсолютна впевненість, що така підтримка буде. Зараз це одне з пріоритетних питань».

Нагадаємо, в серпні прем'єр-міністр Олексій Гончарук заявив, що Укрзалізницю потрібно частково приватизувати, поділивши на три оператори, лише один з яких повинен залишитися в держвласності.

Президент Володимир Зеленський заявив 2 вересня, що до кінця року потрібно підготувати план реструктуризації Укрзалізниці, щоб лібералізувати ринок локомотивної тяги і підвищити прозорість діяльності компанії.

Редактор: Артем Ільїн
Показати ще новини
Радіо НВ
X