Це бета-версія нового сайту Нового Времени. Надсилайте свої зауваження на адресу newsite@nv.ua

Як Нафтогаз буде боротися з нульовим завантаженням української ГТС

15 червня 2017, 18:36
1574
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

Нафтогаз придумав як повернути ситуацію в свою сторону на випадок відмови Газпрому продовжити угоду

Фото: www.naftogaz.com

Українська компанія має кілька планів розвитку подій на випадок, якщо Газпром через два роки вирішить не продовжувати співпрацю з Україною

План А полягає в тому, щоб Газпрому довелося заплатити за своє рішення обійти Україну.

"Ми якраз намагаємося цей план реалізувати через позов за контрактом про транзит. Одна з наших вимог – компенсація недоотриманого прибутку за недопоставки по транзиту, а друге - це перегляд тарифу. Ми хочемо, щоб Газпром покрив додаткові витрати, пов'язані з прискореною амортизацією української ГТС до кінця дії контракту", – розповів в інтерв'ю НВ Юрій Вітренко, комерційний директор групи Нафтогаз.

Зараз українська сторона має надавати Газпрому потужність 110 млрд кубів, а з січня 2020 року росіяни заявляли, що взагалі перестануть транспортувати газ через Україну. Тобто зараз потрібно зберігати в робочому стані всі ці великі труби, необхідні для забезпечення такої потужності, а потім в один момент вони виявляться вже не потрібними. "Значить, ми повинні їх амортизувати за той термін, поки вони затребувані", – наголосив Вітренко.

За його словами, амортизація ГТС – це витрати оператора, вони враховуються в тарифі за транспортування. Це стандартний європейський підхід до формування тарифів на транспортування газу. Топ-менеджер Нафтогазу говорить, що Газпром має їх покрити.

"Зараз ми говоримо Газпрому: не хочете користуватися після 2019 – ваше право, але доплатіть $16 млрд за новими тарифами, зокрема за прискорену амортизацію. Не бажаєте платити за прискорену амортизацію – забронюйте потужності, і не 5-20 млрд кубометрів, а значний обсяг.  І не на 1 рік, поки ви Північний потік- 2 добудуєте, а років на 15. Ось тоді Україна зможе переглянути тариф, і не буде в нього включати прискорену амортизацію", – відзначають в Нафтогазі.

План Б полягає в тому, що Нафтогаз намагається пояснити європейцям, що Північний потік-2 – це непотрібний і небезпечний для них проект. Він політично мотивований, у ньому маса ризиків для самих європейців, від екології до геополітики. Крім того, в Нафтогазі наголошують, що Росії не можна дозволяти спочатку порушувати європейське законодавство, а потім вирішувати їй працювати, як ні в чому не бувало через Північний потік-2.

"Газпром потрібно зараз повернути в рамки європейського законодавства. Сьогодні вони зловживають своїм монопольним становищем і заробляють несправедливо багато, не тільки за рахунок України, але й за рахунок країн членів-ЄС", – вважає Вітренко.

Детальніше читайте в інтерв'ю з Юрієм Вітренком у свіжому номері журналу Новое Время №22 від 16 червня

Головне

Україна/Події

1 грудня, 14:45

article_img
В Укрзалізниці відреагували на поломку експреса до Борисполя

Приєднуйтесь до нашого каналу в Telegram

Найцікавіші статті та добірка важливих новин щовечора

Підписатися