Керівник Укрзалізниці Іван Юрик про можливу зупинку поїздів, вплив коронакризи і необхідність поділу компанії

28 липня 2020, 08:22
НВ Преміум

В інтерв'ю НВ Бізнес керівник Укрзалізниці Іван Юрик розповів як пройшли «дно коронакризи», про бачення майбутнього залізничних перевезень в Україні та закупівлю нових локомотивів і вагонів.

У листопаді минулого року міністр інфраструктури Владислав Криклій заявив, що Євген Кравцов має залишити посаду голови правління Укразалізниці (УЗ). Розмови про те, що така кадрова зміна може відбутися, на той час велись вже кілька місяців, але заява стала несподіванкою. Особливо через те, що подібні кадрові зміни мають відбуватися не за ініціативи міністерства, а наглядової ради компанії.

Відео дня

Лише наприкінці січня цього року звільнення стало фактом. Наглядова рада УЗ погодила звільнення Євгена Кравцова з виплатою компенсації, тому що довелось завчасно розривати багаторічний контракт.

Напередодні карантину наглядова рада компанії оголосила відкритий конкурс на пошук нового постійного керівника. В інформаційному просторі вже кілька разів з’являлись імена людей, які начебто претендують на цю посаду. Серед них були українські та іноземні топ-залізничники та менеджери, які в минулому керували великими компаніями. Наприклад, казали про екс-керівника Запоріжсталі Ростислава Шурму та Петра Чернишова, який у минулому очолював Київстар і Карлсберг Україна. Проте ані самі потенційні учасники, ані наглядова рада Укразлізниці не підтверджували цю інформацію. Єдине, що точно відомо про конкурс — у ньому брали участь 115 кандидатів. Але через коронакризу він розтягнувся у часі. В Укрзалізниці почалися кадрові ротації та складнощі, посилені обмеженнями в заробітній платі, які вів уряд.

Спочатку тимчасовим керівником залізничного монополіста став один з членів правління — Желько Марчек. Проте вже через два місяці його відсторонили від керівництва Укрзалізницею та звільнили. На початку квітня новим в.о. голови правління став фінансист Іван Юрик. У червні-липні правління компанії оновилось майже на 100%. Проте в ньому все ще є вакансії. Це пов’язано як з тимчасовим статусом, так і з обмеженнями в зарплаті. НВ Бізнес зустрівся з Іваном Юриком, щоб дізнатись про причини останніх кадрових змін, вплив коронакризи, перспективи технічного оновлення та чи зупиниться Укрзалізниця восени, як це пророкують деякі експерти.

До речі, він один з небагатьох менеджерів, які визнали, що претендують на те, щоб стати постійним керівником Укрзалізниці. Наглядова рада обіцяла визначитись із фіналістом до кінця липня.

Кадрові зміни та «дно коронакризи»

— Чи можете ви детальніше розповісти про причини масштабних кадрових змін у правлінні і топ-менеджменті компанії?

— Зараз кризовий час, він досить напружений і стресовий. Тому не всі витримують виклики часу. Команда динамічно змінюється, з низки причин: і за власним бажанням, і за прийнятими рішеннями всередині: є ті, хто не справлялися, не давали результат, який очікували для того, щоб компанія ефективно проходила кризу. Я сподіваюсь, що за підсумками кадрового конкурсу буде призначено постійного голову правління і буде сформовано постійно діючу команду з професіоналів.

— Ви сказали, що не всі дають результат, який від них очікували. Що саме мається на увазі?

Редактор: Артем Ільїн
Показати ще новини
Радіо НВ
X