Як побудувати успішний бізнес з виробництва дерев’яних піддонів, — історія Владислава Білика

27 жовтня 2020, 11:43
Спецпроект
Компанія входить в трійку найбільших в Україні виробників дерев’яних піддонів (Фото:Євровудекс)

Компанія входить в трійку найбільших в Україні виробників дерев’яних піддонів (Фото:Євровудекс)

Владислав Білик і Юрій Іващенко зайнялися переробкою лісу понад 10 років тому. Зараз їхня компанія «Євровудекс» входить до трійки найбільших в Україні виробників дерев’яних піддонів. У чому секрет успіху?

Все життя підприємця з Черкас Владислава Білика пов’язане з лісом. «У мого прадіда була своя лісопилка ще за часів Царської Росії. Потім, правда, бізнес забрали — так би мовити — розкуркулили. Своє дитинство майбутній бізнесмен проводив у селі й часто відвідував лісосіки, а вже до підліткового віку непогано розбирався в якості лісу. «Я завжди думав про створення власного бізнесу, розумів, що стану підприємцем», — говорить він.

Відео дня

Перший дохід

Першою своєю справою, продавати ялинки, Владислав Білик вирішив зайнятися в підлітковому віці — у 14 років. Справи йшли непогано, тому напередодні новорічних свят підліток з другом продавав ялини і сосни, а навесні займалися заготівлею березового соку. Робота приносила дохід. «На свої перші кошти я купив модні кросівки Asics і спортивний костюм», — з посмішкою згадує він. Попутно підприємець навчався затребуваній нині професії програміста, але так її і не вибрав.

Владислав Білик
Фото: Владислав Білик

Після першого семестру зайнявся перепродажем лісу. Перша ж операція принесла непоганий прибуток. «Я заробив стільки ж, скільки моя мама за місяць роботи. Але просто торгівля не приваблювала, розумів, що потрібно створювати готовий продукт», — говорить Владислав Білик. Разом з другом дитинства, Юрою Іващенком, підприємець освоїв випуск залізничних шпал, а також зайнявся переробкою лісу. Цей бізнес, а саме виробництво дерев’яних піддонів, вони продовжили розвивати, і це зараз основна сфера діяльності компанії «Євровудекс».

Конкурентний ринок

Виробників дерев’яних піддонів в Україні багато, а ось знайти якісну продукцію — складно, каже директор Департаменту матеріально-технічного забезпечення МХП Дмитро Пташник. Проблема полягає в тому, що основна маса виробників, які займаються обробкою деревини, не сушать свою продукцію. Більшість з них займаються складанням піддонів вручну. І це — проблема, особливо для виробників продуктів харчування.

«Ми використовуємо дерев’яні піддони для постачання замороженої продукції за кордон. Дуже важливо, щоб вологи в них було не більше 22%. Невисушені піддони на складах покриваються пліснявою, а це — неприпустимо для підприємств, де виробляються продукти харчування», — розповідає він. Тому вимоги до них досить жорсткі. Це не тільки своєчасні поставки (на складі зберігається товар, якого вистачить лише на два-три дні роботи), якісна збірка, але й певний відсоток вологості, а також відсутність тирси, стружки. Кожен продукт необхідно очищати перед тим, як постачати на склад замовника.

Дмитро Пташник

директор Департаменту матеріально-технічного забезпечення МХП

«Отримати прямі замовлення від виробника вдалося не відразу. Спочатку ми працювали з посередниками, які викуповували наші піддони. А потім зважилися взяти участь у тендері, який організувала компанія МХП», — говорить він. Контракт з одним з найбільших в Україні агрохолдингів змусив розвиватися: придбати автоматичні лінії німецького виробництва для збирання піддонів, розпилювання деревини, а також закупити сушильні камери. Але однієї помилки Владислав все ж припустився.

Кілька років тому на його виробництві спалахнула пожежа — не витримала проводка. Гасити пожежу тоді приїхало дев’ять машин, але частину обладнання врятувати не вдалося. Дерев’яна продукція моментально стала паливом для вогню. Збитки оцінювалися в шестизначну суму. Що робити в такій ситуації — незрозуміло. Владислав Білик каже, що звернувся в МХП з цією проблемою й отримав підтримку з боку надійного партнера. Компанія заплатила за майбутню партію товару наперед, і завдяки цьому вдалося відновити підприємство й через два тижні поставити першу продукцію.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів НВ
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

«У нас немає програм допомоги підприємцям, але „Євровудекс“ виробляв продукцію хорошої якості і ніколи не підводив з якістю поставок. Тому я розумів, що якщо „Євровудекс“ не здійснюватиме поставки, це буде проблемою щодо забезпечення поставок якісних дерев’яних піддонів. І тому МХП простягнуло руку допомоги своєму партнерові», — згадує Дмитро Пташник.

Пожежа змусила досвідченого деревопереробника по-іншому підійти до процесу пожежної безпеки. Замість одного електрика в штаті компанії тепер три фахівці. Вони регулярно перевіряють проводку, а на підприємстві створена вся інфраструктура, щоб не допустити загоряння. «Зараз ми виробляємо 28 видів дерев’яних піддонів і працюємо не тільки з МХП, а й з декількома іншими великими замовниками», — розповідає Владислав Білик. Щомісяця компанія переробляє близько 6 тис. куб. м деревини, що можна порівняти зі 100 залізничними вагонами. Зараз «Євровудекс» входить до трійки найбільших виробників України.

Євровудекс
Фото: Євровудекс

Ліс «Євровудекс» купують офіційно на аукціонах. «Підприємець працює над своїм брендом», — додає Дмитро Пташник. Якщо на початку роботи МХП замовляло у виробника 2−3 автомобілі товарів на тиждень, то зараз — 10−12. Щоб вчасно привозити товар, «Євровудекс» розвиває свій парк автомобілів, що дозволяє уникати проблем, які виникають при найманні транспорту. Сторонній водій може не приїхати, взявши по дорозі більш вигідне замовлення, що створює для відділу закупівель великі проблеми.

В найближчі роки «Євровудекс» буде активно розвиватися. Перспективними для виробника є поставки піддонів за кордон, на які припадає близько 40% від загального виробництва. Охоче українську продукцію купують через нижчу ціну: якщо один піддон в країнах ЄС продається в середньому по 10 євро за штуку, то в Україні — 4−4,5. Ще один цікавий напрям — меблі з дерев’яних піддонів, які також користуються популярністю. «Я вже зробив собі такі на дачу», — говорить Владислав Білик. Якщо споживачі зацікавляться, то це може бути новим напрямом бізнесу для «Євровудекса».

Показати ще новини
Радіо НВ
X