Інвестор із супербагатої японської сім'ї пояснив, як вибирає стартап для вкладення грошей
Таїзо Сан, венчурний інвестор із супербагатої японської сім'ї, пояснив в інтерв'ю журналу Новое Время, як вибирає стартап для вкладення грошей.
"За останні три роки Mistletoe інвестував понад $200 млн. Цей досвід багато чому мене навчив, в тому числі і тому, що в цій справі потрібно ризикувати. Ці гроші - особисто мої, я не повинен за них звітувати, тому я не боюся їх втратити. Дуже рідко можна спроектувати майбутній грошовий потік юного стартапу, тому я завжди оцінюю масштабність технологічної задумки, що лежить в основі бізнесу", - розповів інвестор.
На питання про те, як виглядає ідеальна презентація стартапу, який хоче отримати фінансування його компанії, він навів приклад докторанта з Токійського університету. За його словами, цей докторант розробив систему очищення води, яка дозволяє очищати воду у вашій душовій кабіні так, що в результаті можна митися однієї і тією ж водою.
"Далі цей хлопець-докторант розробив душову кабіну і туалет, які збираються у невелику валізу. Ця валіза здатна пересуватися по автомобільній дорозі, керована безпілотною технологією. Тобто ви можете поїхати вибирати місце для кемпінгу, а коли вам сподобається де-небудь біля річки - ви натиснете на кнопку, і до вас приїдуть ваші душ і туалет", - описав Таїзо Сан розробку, яка йому сподобалась.
Таїзо Сан - представник сімейства Сан, другого у списку найбагатших сімей Японії зі статками у $20 млрд. Його брат Масайоші володіє найбільшим у світі венчурним фондом SoftBank, де раніше працював і Таїзо Сан. SoftBank належать, наприклад, 15% сервісу таксі Uber і 29,5% гіганта електронної комерції Alibaba.
У 2013 році Таїзо Сан заснував власний венчурний фонд Mistletoe з інвестиційним портфелем у $245 млн, який інвестує у стартапи.
Читайте повний текст інтерв'ю з Таїзо Саном у свіжому номері журналу Новое Время - №4 від 7 лютого 2019 року