Нові виклики — швидкі рішення: як в Interkassa розвивають бізнес під час війни. Інтерв'ю із СЕО компанії - фото
Позиція

Нові виклики — швидкі рішення: як в Interkassa розвивають бізнес під час війни. Інтерв'ю із СЕО компанії

9 січня, 20:10
Війна поставила бізнес у патову ситуацію, коли і розвиватися не так просто, і економічний фронт потрібно тримати. Але кризу недаремно називають синонімом нових можливостей. Технологічні компанії шукають нові точки росту. Так, міжнародний платіжний агрегатор Interkassa упродовж року опановував нові ринки та розширював бізнес-можливості, аби підтримати українську економіку та військових.
Про організацію роботи команди і масштабування бізнесу в умовах воєнного стану розповіла СЕО Interkassa Валентина Романенко.

Відео дня

— Рік, що минає, був найскладнішим за час незалежності нашої країни. Який головний урок ви з нього вилучили для себе?

 — Думаю, це наш спільний урок (для бізнесу та кожного українця) — ніколи не здаватися. Навіть у найскладніших обставинах часто є можливості рухатися далі. Ми в Interkassa перші атаки відчули ще до 24 лютого. За кілька днів до війни ми відбивали DDoS-атаки на нашу платформу, коли кібершахраї намагалися «покласти» сайти фінансового сектору, держорганів, правоохоронних структур.

Потім був ранок 24 лютого. Нам довелося оперативно мобілізовувати робочі процеси. Для нас критично важливо було залишатися на звʼязку (адже обслуговуємо клієнтів по всьому світу) і розподілити навантаження у команді (частина працівників пішли у ЗСУ чи ТерОборону, стали волонтерами). Організаційно ми справилися.

У перші тижні війни на плечі бізнесу ліг чималий вантаж відповідальності - зберегти робочі місця, забезпечити заробітну плату, допомогти військовим. Ключовим для нас стало — тримати економічний фронт.

— Як вважаєте, що допомогло бізнесу подолати непрості виклики і залишитися прибутковим у такий хиткий час?

 — У нашому випадку — це практично подвійний темп у роботі і стрімке масштабування у міжнародній площині. Буквально після перших тижнів війни Interkassa підключила оплати в Польщі, Узбекистані та Азербайджані. Згодом наші платіжні методи поширилися у Норвегії і Туреччині. Також раніше запланованого наші рішення зʼявилися на ринках Чилі, Перу, Бразилії та Нігерії. Ми розуміли, наскільки швидко ми запустимо нові платіжні методи, знайдемо нових клієнтів та сформуємо для них унікальні пропозиції, настільки ефективно ми сформуємо фундамент для нашої стабільності та подальшого росту.

— Найбільш перспективними для розвитку платежів розглядаєте ринки Африки і Латинської Америки?

 — У цих регіонах дійсно великий потенціал. Наприклад, у Африці до сих пір переважає готівка. Утім, аналітики запевняють, що до 2025 року частка онлайн-платежів на цьому континенті зросте на цілих 150% (це у порівнянні із 2020-м). Цікаво, що найкраща динаміка спостерігається в Нігерії - 35% на рік.

Не менш перспективний регіон Латинської Америки. Прогнозують, що тут частка онлайн-оплат зросте наступного року на 25%. Звісно, ми постійно моніторимо аналітику і пильно слідкуємо за платіжними трендами, зокрема, у Бразилії, Колумбії, Мексиці, Аргентині тощо. І дійсно найближчим часом плануємо підключити ще більше методів в країнах Латинської Америки та Африки, а також будемо розвивати альтернативні канали оплати в Європі. Окрім того, досліджуємо перспективи виходу на платіжний ринок Японії.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

— Наскільки складно під час війни розширювати географію платежів?

 — Це доволі обʼємний процес, який включає дослідження ринку, вивчення місцевого менталітету, комунікацію із представниками локального бізнесу. Кожен місцевий ринок різниться своїми особливостями. Наприклад, в Індії зовсім не користуються Apple Pay, натомість є сім місцевих електронних гаманців.

— Здається, електронні гаманці за останні роки стали найпопулярнішими методами оплати у світі…

 — Так, вони затребувані на всіх континентах. Згідно останніх досліджень, третина американців планують мати по декілька електронних гаманців вже у 2023 році.

— Як зберігаєте лояльність клієнтів під час війни?

В принципі підхід той же, що і до війни. В першу чергу, це якісний сервіс та гнучкі умові.

Зараз все більша кількість платежів у світі проходить не через великі міжнародні платіжні системи, а через локальні методи оплати. Так в Європі користуються популярністю миттєві банківські перекази SEPA, в Індії — UPI, в Бразилії — місцеві електронні гаманці PicPay та Pix. В Узбекистані використовують власні платіжні картки Humo та Uzcard.

Така тенденція пояснюється просто — локальні методи дозволяють регулювати комісію за платежі і набагато швидше зараховувати кошти. Місцеві платіжні організації самостійно розробляють протоколи для проведення платежів, які враховують особливості окремого регіону.

Щоб мати можливість знизити комісію за платежі за допомогою наших рішень для бізнесу, Interkassa фокусується на прямих угодах з банками та постачальниками платіжних послуг. Такий підхід зараз обрали для роботи з Казахстаном та Узбекистаном, плануємо його використовувати і в нових країнах. Робота без посередників вимагає чимало часу й зусиль від команди, проте дає переваги у вигляді гнучкої тарифної політики.

— Наскільки складно залучати нових клієнтів під час війни?

 — Оскільки одним із пріоритетів для нас стало міжнародне масштабування, з весни команда Interkassa активно відвідує конференції в Європі. Тут ми можемо, як то кажуть, себе показати та на інших подивитися. На подібних івентах дійсно хороший нетворкінг, обмін якісними контактами, ідеями та думками.

До речі, на міжнародних конференціях наша команда не тільки активно продає наші рішення, але й популяризує бренд України серед іноземців. От, наприклад, на івенті SIGMA (Мальта) ми розмістили у центрі нашого стенду QR-код із донатами через платформу United24. Практично кожен відвідувач нашого стенду переказав кошти для України. Найбільш активними у цьому сенсі виявилися гості із Грузії та країн Балтії.

— Як реагують на бренд України за кордоном?

 — Європейці нас, звісно ж, підтримують. Чимало хто захоплюється незламним духом українців. До речі, ми привезли на наш стенд кавуни з нагоди звільнення Херсону. Щоб сфотографуватися із ними, вишикувалася довжелезна черга охочих.

— Валентино, підсумовуючи нашу розмову, чи задоволені результатами у 2022-му і як плануєте наступний бізнес-рік?

 — Так, цього року ми вистояли, наступного — переможемо. Ми віримо в ЗСУ, тож сміливо плануємо наступний рік.

У 2023-й ми входимо із новою айдентикою нашого бренду та конкретними продуктовими планами. Наприклад, зараз розробляємо новий мерчант-портал для наших партнерів. Це особистий кабінет для бізнесу, в якому зібрана вся інформація про його клієнтів, платежі, кошти. В оновленій версії оптимізуємо процеси по виплатам, виставленням рахунків, керуванням касами, формуванню звітів тощо.

Також у 2023-му плануємо продовжити масштабування на нові ринки і підтримувати економічний фронт. І головне — допомагати українським військовим у нашій спільній боротьбі за незалежність та свободу.

Фото для матеріалу надані компанією Interkassa

Довідка про компанію
Interkassa — це міжнародний агрегатор платіжних рішень, який пропонує онлайн-бізнесу понад 100 валют та 70+ платіжних методів в одному інтерфейсі. Сервіс дає змогу підключити оплати картками на сайті та в мобільному додатку, Apple Pay, Google Pay, QR-платежі, електронні гаманці. Компанія працює на ринку з 2009 року та обслуговує понад 4 000 бізнесів з усього світу. Влітку 2022 року Interkassa стала спонсором благодійного матчу із зірками футболу і шоу-бізнесу та закликала глядачів донатити на ЗСУ під час трансляції.

Діліться матеріалом




Радіо NV
X