«220 осіб взагалі знайти не можемо». На Харківському авіазаводі проведуть масштабні звільнення «мертвих душ»

6 вересня 2021, 12:22

На Харківському державному авіаційному виробничому підприємстві (Харківський авіазавод) необхідно звільнити близько 300 працівників, більшість з яких роками не виходили на роботу і вже не можуть або не хочуть працювати.

Про це заявив гендиректор заводу Олександр Кривоконь, повідомляє Укрінформ.

«Маємо 300 осіб, які вже ніколи не будуть працювати. 220 — взагалі знайти не можемо. Тобто їздили додому за наявними адресами, відправляємо листи, тому що люди числяться, але не з’являються. Хтось поїхав за кордон, хтось помер. А хтось просто фізично не може працювати, оскільки на час зупинки заводу в 2013 році їм, скажімо, було 60−65, 70 років, а зараз під 70−75, 80 років, але люди не хочуть звільнятися, бо їх влаштовує, що йдуть нарахування. І всі попередні керівники не хотіли цим займатися, адже це ж імідж. Було таке, що замовлень нуль, а виводилося по 400−500 працівників. За 4−5 років бездіяльності на 100 млн вже збільшилася зарплатна заборгованість», — сказав Кривоконь.

Відео дня

За його словами, іноді відбуваються неприємні ситуації, коли діти літніх працівників, яким самостійно вже важко піднятися по сходах, влаштовують скандали через пропозицію звільнитися.

«Або ось головний конструктор влаштував на роботу сина, той тут ані дня реально не працював. Давно виїхав до Санкт-Петербурга. Я прошу не ганьбитися, написати і надіслати заяву. Мені кажуть: „Ні“. Тобто доведеться звільняти обох», — каже Кривоконь.

Директор зазначив, що наразі звільняють всіх, хто двічі за викликом не виходить на роботу.

«Я поговорив вже двічі і з відділом кадрів, і з керівниками цехів, тому що є ж шановні люди, які 30−40, 60 років віддали заводу, мають у книзі (трудовій, — ред.) один запис, тоді навіщо доводити ситуацію до ось цього «звільнений за прогули», — каже Кривоконь.

За словами директора, з часів його приходу квітні 2021 року) з підприємства звільнилося понад 250 осіб. Також, за розпорядженням керівника, начальники цехів визначили, які з їхніх працівників дійсно необхідні і реально можуть виконувати роботу.

«Наприклад, технологи. Відділ — 70 осіб, з них 3−5 тільки працюють з комп’ютером, розумієте. Вони вже писати технологію не вміють і не будуть, тому що час інший, нові матеріали з’явилися, вимоги. Тому з них залишиться максимум 15−20 осіб», — каже Кривоконь.

Наразі на роботу виходить частина працівників — залежно від виробничого навантаження, це 60, 150, 200, 350 осіб.

12 травня керівник Держконцерну Укроборонпром Юрій Гусєв затвердив антикризовий план для Харківського державного авіаційного виробничого підприємства. Зокрема, ним передбачається добудова і передача в лізинг українського перевізника двох Ан-74, завантаження замовленнями на виготовлення запчастин, обслуговування літаків, списання непотрібного металобрухту, передача в оренду об'єктів на території підприємства.

У червні 2015 року ХАЗ, вже у стані банкрутства, увійшов до ДК Укроборонпром. Включений до списку підприємств, які наразі не підлягають приватизації. Основна заборгованість — понад 2 млрд грн перед держбюджетом — пов’язана з випуском у 2009 році облігацій на 1,6 млрд грн під держгарантії.

Показати ще новини
Радіо NV
X