Лесаффр Україна: прийти, щоб зробити все правильно

17 листопада 2022, 14:21
Новини компаній
Лесаффр Україна

Лесаффр Україна

Коли компанія приходить на ринок країни, щоб працювати там довго та впевнено, у її власних інтересах — усіляко розвивати цей ринок. Бо що розвиненіший ринок — то вищий рівень прибутку на ньому. А зроблене добро обов’язково до тебе повернеться.

Світова економічна історія знає чимало випадків, коли велика міжнародна компанія приходила в ту чи іншу країну і повністю змінювала в ній підходи до ведення бізнесу у своїй галузі, задавала нові стандарти виробничої та ділової культури.

Відео дня

У випадку з Україною цей процес ще помітніший: річ у тім, що понад 80% прямих іноземних інвестицій надходять з Європи, від європейських бізнесів (зокрема з міжнародним статусом). А європейці зазвичай не просто вкладають гроші — вони дають свої технології виробництва та управління бізнесом, свою корпоративну культуру, свій підхід до роботи.

За останні 10 років європейські та міжнародні компанії збудували або реконструювали в Україні понад 8 тисяч виробничих підприємств, з них близько 3 тисяч — у харчовій та переробній галузях. Це дало змогу українській промисловості піднятися на принципово новий рівень, відійшовши від радянських стандартів та пострадянської зверхності до інтересів клієнтів.

Хороший приклад описаного — те, що сталося в хлібопекарській галузі України, коли на наш ринок у 2000 році прийшла французька (а насправді — міжнародна) компанія Lesaffre — провідний світовий виробник дріжджів.

На першому етапі це був просто імпорт сухих дріжджів, яким займалася компанія «САФ-Дніпро» (потім вона була перейменована на «Лесаффр Україна»). З 2003 року вже в Україні компанія Lesaffre почала випускати продукти для хлібопечення — пресовані дріжджі, покращувачі, хлібопекарські суміші. Бізнес швидко зростав, і здавалося дивним, що все починалося просто з імпорту сухих дріжджів.

Сьогодні компанія «Лесаффр Україна» утримує близько 25% українського ринку пекарських дріжджів, постачаючи свою продукцію як для виробників (HORECA, ресторани, піцерії, маленькі пекарні в супермаркетах, хлібозаводи), так і для домашніх споживачів — тих, хто пече щось на своїй кухні. Щобільше, до війни третина вироблених у нас пресованих дріжджів постачалася також і за межі України. Але, на жаль, після початку російської агресії експорт звалився. А ось на українському ринку компанія Lesaffre продовжує працювати цілком успішно.

Але повернімося назад — до формування ринку. Щоб налагодити власне виробництво, компанія «Лесаффр Україна» придбала Криворізький дріжджовий завод — сьогодні це ПрАТ «Надежда Л». Так почалося інвестування в сам ринок хлібопечення в Україні, його інфраструктуру, культуру виробництва хліба.

Завдання стояло неординарне — повністю змінити стиль роботи на ринку, на якому досі діяли (і то погано) радянські стандарти та технології. Одна тільки команда з просування продукту цього зробити не могла, довелося інвестувати в пекарський центр, підбирати команду технологів (сьогодні їх в компанії 8 осіб), налагоджувати комунікації зі споживачами дріжджів — допомагати їм порадами, консультаціями, розв’язанням проблем.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Як це виглядає? Команда технологів компанії «Лесаффр Україна» безпосередньо спілкується із хлібопекарями на підприємствах. Коли потрібно поставити на виробництво якийсь новий вид продукції, то перший етап — це розробка рецептури та відпрацювання її у пекарському центрі. Технологи підприємства приїжджають до пекарського центру «Лесаффр Україна», щоб вивчити цю технологію. Далі — процес адаптації. Компанії, що пече хліб, потрібно, щоб нову технологію повторили на підприємстві на їхньому обладнанні, в їхніх умовах (структура повітря, борошно, лінії). А далі, звичайно, це виходить у виробництво. В результаті технологи «Лесаффр Україна» і навчають колег у себе, і працюють на місцях. Виходить, що «Лесаффр Україна», по суті, — не продавці дріжджів, а постачальники технологій для сучасної хлібопекарської промисловості.

Окрема тема — інвестиції у Криворізький дріжджовий завод. Він був побудований ще в 1972 році, тому застарів у всіх сенсах. У підприємство довелося вкладати багато мільйонів доларів: змінювати технологічні лінії, реконструювати очисні споруди аеробної станції, будувати анаеробну станцію очищення стічних вод, встановлювати біогазову станцію, пакувальне обладнання, нові фільтри. Можна сказати, весь завод був «перезібраний». Один із результатів — те, що ТОВ «Надія Л» сертифіковане відповідно до міжнародних стандартів НАССР та ISO 9001:2008; ISO 22000:2005.

Нинішнього року через війну, звичайно, на перший план вийшло забезпечення безперебійності виробництва. Решта — завершення проєктів, започаткованих раніше, критичні ремонти та інше. Це те, що зараз відбувається і відбуватиметься найближчим часом. Однак це зовсім не означає, що група Lesaffre більше не інвестуватиме в Україну. Швидше навпаки: закінчиться війна, повернеться стабільність — інвестиції різко зростуть.

Сьогодні ми вже можемо трохи зазирнути у майбутнє. І ми бачимо, що після війни в Україні належить дуже сильно розвивати харчову промисловість. Війна показала, що експорт аграрної сировини (насамперед — зерна, але не лише його) робить країну дуже вразливою. Досить перерізати частину логістичних шляхів — і все, експорт зупинився.

Зовсім інша річ, коли вирощена аграріями продукція переробляється усередині країни, на її підприємствах. Зерно — на борошно, хліб, спирт, комбікорми. Можливостей тут відкривається дуже багато, адже харчова індустрія дуже багата на напрями, дуже різноманітна. А група Lesaffre на цьому ринку працює вже 170 років, працює на всіх континентах, а її продукція продається у 185 країнах світу. Все це означає, що фахівці Lesaffre набули унікального і дуже багатого досвіду.

Досвіду, який вони можуть повною мірою застосувати, відроджуючи харчову промисловість України.

Ігор Сьомін,

генеральний директор «Лесаффр Україна»

Ігор Сьомін, генеральний директор «Лесаффр Україна»

— Основна сировина для виробництва дріжджів — це меляса (побічний продукт цукрового виробництва, суміш різних вуглеводів та мінеральних речовин). Усю мелясу, яку ми використовуємо у своєму виробництві, ми купуємо в Україні, у місцевих виробників цукру. Частка меляси в собівартості дріжджів зараз, мабуть, від 40% до 50%. І якщо ми купуємо 20 тисяч тонн меляси, а ціна сьогодні вже зросла до €150 за тонну, можна порахувати, що цей обсяг — це більше ніж 50−70 млн грн.

Адже потрібно ще багато всього — різні елементи, вітаміни, енергія, вода… Дуже багато води — ми, здається, улюблений клієнт Кривбасводоканалу. Ми принципово майже все, що нам потрібне для виробництва, закуповуємо в Україні. Хоча дійти цього було непросто. На першому етапі ми навіть упаковку для дріжджів привозили з Польщі, бо в Україні заводи не могли забезпечити те, що нам потрібно. Банально не було картонно-тарної упаковки належної якості.

Але зараз, дякувати Богові, вже є. Українські підприємства дедалі більше оживають — і виконують наші замовлення. Фактично, лише вітаміни ми зараз імпортуємо з Європи.

Денис Стаджі,

експерт з економічних питань

Денис Стаджі, експерт з економічних питань

— Це класична економіка зростання: ти не просто заходиш на ринок і борешся з конкурентами, а ти вкладаєшся в цей ринок, вирощуєш його. Вводиш нові — вищі — стандарти виробництва, привчаєш клієнтів до якісної продукції. І отримуєш віддачу не так шляхом перемоги в конкурентній боротьбі, як унаслідок загального зростання обсягу ринку.

Тут навіть за аналогією далеко не треба ходити: інвестиції в нерозвинений ринок — це як дріжджі для тесту. Сировина (ресурси) вже є, треба запустити біохімічні процеси. У випадку «Лесаффр Україна» це сталося завдяки тому, що компанія почала вкладатися не лише у виробництво, а й у розвиток культури хлібопекарства. Пропонувати не лише нові продукти, а й технології, активно консультувати клієнтів, надавати їм підтримку.

Результат — не лише кількісне, а й якісне зростання ринку компонентів для випікання хліба. Плюс, звісно, самі інвестиції в економіку України — вони також сприяють зростанню ринку. В результаті виграють усі.

Варто додати, що «Лесаффр Україна» працює в промисловості виробництва продуктів. В Україні це після війни буде просто «золота жила», адже наша країна — великий виробник аграрної сировини. Її перероблення дасть високу додану вартість, яка залишатиметься в Україні. Знову ж таки, забезпечуючи зростання економіки.

Показати ще новини
Радіо NV
X