Група Компаній АВТОСТРАДА готова до нового будівельного сезону

17 березня 2020, 08:01
Новини компаній
Анатолій Вакар, директор Групи Компаній АВТОСТРАДА (Фото:АВТОСТРАДА)

Анатолій Вакар, директор Групи Компаній АВТОСТРАДА (Фото:АВТОСТРАДА)

Нинішній рік в Україні пройде під знаком дорожнього будівництва — на ці цілі з бюджету виділяються рекордні 85 млрд грн. Велика увага до галузі мотивує бізнес розвиватися. Автодорожні компанії переходять на використання сучасних технологій, оновлюють парк техніки і успішно конкурують з іноземцями.

Про реформування дорожньо-будівельної галузі, розвиток будівельних компаній і зношені українські дороги ми поспілкувалися з одним із найдосвідченіших експертів, який має сорокарічний досвід роботи у дорожній галузі — директором Групи компаній АВТОСТРАДА Анатолієм Вакаром.

Відео дня

— Президент України Володимир Зеленський назвав програму дорожнього будівництва ключовою у 2020 році. Які кроки потрібно зробити уряду, щоб будівництво доріг розвивалося посиленими темпами?

— Дороги — артерії країни. Це не просто дорожнє полотно — це економіка, медицина, освіта, здатність країни жити повноцінним життям, можливість «дихати», конкурувати.

Як директор дорожньої компанії, можу зазначити — сьогодні є позитивна динаміка у розвитку дорожньої галузі. Вона стала більш помітною з реформуванням Укравтодору, коли дорожні будівельні компанії відчули, що профільне агентство готове і хоче чути бізнес, стратегічно підходити до будівництва доріг. Компанії-підрядники, об'єднані ініціативами та бажанням розвитку дорожньої галузі, увійшли у відкритий діалог з владою.

Так, у вересні 2019 року ми об'єдналися у Національну асоціацію дорожників України. Ми виступаємо за впровадження в Україні світових стандартів і норм прозорого та ефективного використання коштів Дорожнього фонду та місцевих бюджетів, захист національного виробника — компаній з українським чи іноземним капіталом, які створюють в Україні робочі місця, виробничі потужності та матеріально-технічну базу, сплачують податки в Україні, підтримують професійну освіту, реалізують важливі соціальні проекти.

Хочу зауважити — дорожня сфера потребує конструктивних змін законодавчої бази. Поступово вони відбуваються. Наприклад, вже впроваджена спрощена процедура отримання дозвільної документації на капітальний ремонт доріг. Ще у минулому році потрібно було пройти довготривалий тернистий шлях, щоб оформити документи в Державній архітектурно-будівельній інспекції.

Хотілося б, щоб в країні завчасно організовували тендери на проведення дорожніх робіт, як це відбувається в країнах ЄС. Коли компанії напередодні сезону вже знають, які роботи вони будуть виконувати наступного року і встигають до них підготуватися ще до початку сезону.

АВТОСТРАДА
Фото: АВТОСТРАДА

— У 2020 році уряд виділяє на будівництво доріг рекордну суму — 85 млрд грн. Чи вистачить потужностей автодорожніх компаній для освоєння такого обсягу? Чи плануєте Ви розширювати парк техніки?

— В Україні достатня кількість дорожньо-будівельних компаній, які здатні осилити Велике будівництво доріг 2020. І тут хочу наголосити на тому, що мова йде не просто про «освоєння коштів» у будівництві доріг! Держава задекларувала мету збудувати якісні дороги, не на один рік. А це означає, що будувати потрібно відповідально, якісно і вчасно. В цьому, переконаний, допоможе запроваджена типова тендерна документація як у всьому світі. Дія єдиних кваліфікаційних вимог для усіх підрядників — це вимога ринку, яка відповідає світовій практиці.

Держава і підрядники мають працювати у партнерських відносинах, враховуючи ризики і контроль якості. Компанії мають тверезо оцінити свої можливості: не можна не маючи техніки й досвіду, керуючись виключно амбіціями, блокувати проведення тендерів. Вважаю, мають бути дотримані критерії відповідності: малі і середні компанії — будують дороги місцевого значення, великі компанії — державного. Тоді ми зможемо говорити про якісні дороги з гарантією, яка відповідатиме кваліфікації підрядника. Про чітку систему логістики, контролю та управління.

Група Компаній АВТОСТРАДА зустрічає старт будівельного сезону нарощуючи потужності та масштабно заготовлюючи сировину. Щодня ми отримуємо інертні матеріали, бітум, мінеральні порошки, полімерні, целюлозні, модифікуючі добавки від кращих вітчизняних та світових компаній. Разом із виробниками і постачальниками фахівці наших лабораторій плідно працюють над контролем якості вхідної продукції. Одночасно створюємо групи технагляду для стовідсоткової гарантії відповідності проєкту, вимогам замовника та будівельним нормам усіх процесів на ввірених нам дорожніх ділянках.

Сьогодні Група Компаній АВТОСТРАДА забезпечена понад 200 тисячами тонн кам’яних матеріалів. До кінця березня об'єми зростуть до 500 тисяч тонн.

Для безперервного і вчасного виконання запланованих робіт ми розширили бітумні сховища, задіяли для перевезення сировини власний рухомий склад, продовжуємо укомплектовувати автопарк кращою технікою від світових лідерів в області дорожнього виробництва: Wirtgen, JCB, Doosan, Caterpiller, NURSAN, MAN та ін., будуємо нові заводи та збільшуємо штат працівників провідними фахівцями галузі. Інвестиції у нові потужності компанії у 2020 році склали 30 млн дол США.

АВТОСТРАДА
Фото: АВТОСТРАДА

— Розкажіть про технології, які використовує Група Компаній Автострада. Чи стежите ви за світовими тенденціями дорожнього будівництва? Вони можливі в Україні?

— Технології, які Група Компаній АВТОСТРАДА застосовує в Україні, мало чим відрізняються від світових. Можу говорити про це впевнено, адже ми з колегами постійно обмінюємося досвідом з нашими іноземними партнерами, відвідуємо дорожньо-будівельні компанії в Німеччині та Люксембурзі, відслідковуємо світові тенденції у дорожньому будівництві.

Велику увагу приділяємо проведенню земляних робіт: правильний аналіз системи ґрунтів, врахування всіх особливостей і призначення дороги, рельєфу місцевості, кліматичних особливостей регіону, розташування водойм, складу нижніх шарів ґрунту — запорука надійного будівництва. Зараз автодорожні компанії роблять акцент на якісному бітумі з використанням численних добавок, який ми випускаємо на датській установці для модифікації бітуму.

Група Компаній АВТОСТРАДА будує дороги, застосовуючи метод холодного ресайклінгу, переробляючи матеріали старого дорожнього покриття та вкладаючи його на нижні шари дороги. Дана багатошарова технологія є високотехнологічною, екологічно чистою та енергозберігаючою.

— Європейські будівельні компанії велику увагу приділяють питанню екології в своїх виробничих процесах. Можете поділитися своїм досвідом в цьому питанні? Як працюють заводи з виробництва асфальтобетону Групи компаній Автострада?

— Група Компаній АВТОСТРАДА використовує відому у світі прогресивну технологію холодного ресайклінгу, про яку вже згадував раніше. Також, ми контролюємо викиди у навколишнє середовище нашими заводами та автотехнікою. На всіх асфальтобетонних заводах встановлюються сухі фільтри, які мінімізують викиди шкідливих речовин в атмосферу. Компанія відмовилася від спалювання пічного палива і перейшла на використання дизпалива категорії євро-5 або газу-пропану. Усі процеси відбуваються під контролем власних інженерів-екологів.

Важливим у питанні екології є також постійне оновлення автопарку технікою преміум-класу останніх поколінь. Вона відповідає усім європейським екологічним стандартам і, звичайно, є безпечнішою для довкілля за стару техніку. Крім того, ми купуємо інертні матеріали тільки у сертифікованих виробників. Вони мають дозволи на видобуток сировини, що є важливим для збереження екосистеми.

АВТОСТРАДА
Фото: АВТОСТРАДА

Зі свого боку АВТОСТРАДА, відповідно до вимог ДСТУ ISO 10 012:2005, здійснює постійний моніторинг за станом сировини у власних акредитованих лабораторіях.

— У вас колосальний досвід роботи в дорожній сфері. Скажіть, яких професіоналів сьогодні чекає ринок дорожнього будівництва?

— Сучасна дорожня техніка функціонує в автоматичному або напівавтоматичному режимі і управляється бортовими комп"ютерами. Така сама історія із новими асфальтобетонними заводами. Але фахівців, які можуть працювати з новітньою технікою, на жаль, сьогодні не вистачає. Тож нам доводиться самостійно набирати і навчати молоді кадри.

Є необхідність у адаптації навчальних програм з підготовки спеціалістів дорожньої галузі до сучасних реалій. І не менша необхідність — у збільшенні кількості закладів освіти, які випускають таких фахівців.

Держава має забезпечити належною матеріально-технічною базою навчальні заклади, повернути імідж професії дорожника, створити умови, щоб молодь поверталась працювати на батьківщину, навчити її, дати гідну офіційну заробітну плату. Тоді ми зможемо зростити покоління фахівців нового формату.

— Які цілі та завдання ставить перед собою Група Компаній Автострада у новому сезоні?

 — Першочергово наше завдання — виконати на високому рівні задачі, поставлені Головою держави перед дорожньо-будівельними компаніями у проекті Велике будівництво 2020. Та не просто виконати, а у встановлені терміни і з найвищою якістю.

Показати ще новини
Радіо НВ
X