Глобальний бізнес для простого українця: мрія чи реальність

26 липня 2017, 09:00
Новини компаній

В Україні активно розвивається ринок франчайзингу. У країні близько 500 компаній продають свої франшизи, однак великі глобальні компанії в Україні буквально можна порахувати на пальцях однієї руки

У розвинених країнах існує великий вибір глобальних франшиз: будь-яка зацікавлена особа може придбати одну з них і за підтримки досвідченого франчайзера дати старт бізнесу.

Відео дня

В Україні ринок франчайзингу почав формуватися порівняно недавно - в 2001 році, а ось пік активності припав на 2008-2009 рр. У ці економічно нестабільні часи багато бізнесів прогоріли і їх власники хотіли вкласти кошти вже в більш стабільні активи, а таким був франчайзинг. В наші дні падіння курсу гривні і економіки в цілому також стимулює багатьох шукати надійний бізнес для інвестування. Наприклад, відкриття ресторану під глобальним брендом у всьому світі вважається хорошим рішенням, адже міжнародний бренд своїм ім'ям підтверджує надійність бізнес-моделі, технологічність процесів і окупність.

Робота з глобальним брендом по франчайзингу дає не тільки впевненість у поверненні інвестицій, але і професійний розвиток та міжнародний досвід

Багато українських компаній також почали розвивати бізнес по франчайзингу, але успішними можна назвати далеко не всіх з них. Молоді компанії часто не можуть гарантувати стабільність, так як самі знаходяться в пошуках ідеальних форматів і моделей бізнесу. Найбільш привабливим сектором для вкладень на сьогодні є сфера громадського харчування. Однак вибір міжнародних франшиз в сфері громадського харчування в країні мізерний. З безлічі глобальних гравців в Україні присутні лише кілька - McDonald's, Domino's Pizza, KFC, а ось інші акули - Starbucks, Burger King, Pizza Hut, Papa John's - поки не зважилися зайти в нашу країну. Втім, остання з них - Papa John's - досить активно цікавиться виходом на ринок України і, цілком ймовірно, таки зважиться зайти в країну.

Перший McDonald's в Україні відкрився в 1997 році і відтоді мережа доросла до 80 закладів. Компанія є лідером ринку в сегменті громадського харчування та бажаючих розвивати такий бізнес в країні напевно чимало. McDonald's активно використовує франчайзинг - це велика частина їх бізнесу. Проте, станом на сьогодні компанія не продає франшизи в Україні, а відкриває і управляє ресторанами сама.

Близько п'яти років тому міжнародна компанія KFC також відкрила свій перший ресторан в Україні і зараз мережа складається з 11 закладів. Єдиним франчайзинговими партнером корпорації YUM! Brands, Inc (власник KFC) в нашій країні виступає «Глобальна ресторанна група - Україна». На офіційному веб-сайті KFC в Україні міститься пропозиція стати партнером компанії. Серед необхідних якостей франчайзерів - досвід операційного управління, бажано в ресторанах швидкого обслуговування, громадському харчуванні, готельному секторі, роздрібній торгівлі. Однак щоб відкрити в Україні ресторан KFC, доведеться працювати з російським офісом компанії YUM!. Розвитком мережі в Україні займається російський KFC. Заявлена вартість відкриття одного ресторану KFC становить 700 тис. $.

Глобальний бізнес на ринку України хоча і представлений досить вузько, проте доступний українцям

Ще одним міжнародним гравцем на ринку України є Domino's Pizza. Компанія 7 років працює в Україні, а після покриття доставки по всьому Києву влітку 2016 року оголосила про вихід в регіони по франчайзингу. Компанія навчає своїх франчайзі і супроводжує процес запуску бізнесу. Вартість франшиз варіюється залежно від ексклюзивності в регіоні і кількості піцерій. «Загальні інвестиції, необхідні для відкриття однієї піцерії, включаючи обладнання та будівництво, складають $200-250 тис. В даний складний час термін повернення інвестицій на одну піцерію становить 3 роки. Відзначимо, що Domino's Pizza прийшли в Україну не на кілька років, а назавжди», - стверджують в компанії. Франчайзі Domino's Pizza є власниками бізнесу і самостійно ведуть операційну діяльність в своєму місті. У франчайзі повинна бути міцна фінансова основа, досвід в бізнесі і бажання розвивати бренд в своєму регіоні.

При цьому сама компанія займається контролем виконання всіх стандартів і просування бренду на національному рівні. До слов а, Domino's Pizza є лідером в світі за показником приросту продажів на один ресторан серед великих глобальних мереж .

У той же час, в Domino's Pizza стверджують, що для відкриття їх піцерій наявність досвіду роботи в horeca або веденні свого бізнесу - швидше плюс, ніж ключові вимоги. «В першу чергу, необхідно бажання відкрити свій бізнес і заробляти», - сказали в компанії.

Таким чином, глобальний бізнес на ринку України хоча і представлений досить вузько, проте доступний українцям. Міжнародні франшизи є більш надійним і стабільним напрямком для інвестицій, ніж власний бізнес, або локальні франшизи. При цьому на сьогодні найбільш лояльними і прозорими є умови співпраці, пропоновані міжнародною мережею піцерій Domino's.

Показати ще новини
Радіо НВ
X