Рівність заради розвитку, або Як бізнес забезпечує гендерну інклюзію

23 червня 2021, 16:36
Спецпроект
depositphotos

depositphotos

Сталий розвиток — уже не тренд, а аксіома для успішного бізнесу. Відповідальність перед суспільством — ключовий напрям у діяльності компанії Philip Morris International (PMI). Другий рік поспіль вона публікує Інтегрований звіт, який містить комплексний огляд ефективності та прогрес у застосуванні принципів ESG (Environmental, Social та Corporate Governance) у соціальній сфері, охороні довкілля та корпоративному управлінні. На прикладі PMI розповідаємо, як компанії мають боротися за рівноправність для співробітників та як пандемія COVID-19 вплинула на ситуацію з гендерною рівністю в Україні та світі.

2020 став роком викликів. Економічна криза та коронавірус досі змушують світ переосмислювати майбутнє праці, проблеми нерівності, інклюзивності, охорони навколишнього середовища. Уряди країн та компанії посилюють свою відповідальність перед суспільством і працюють над зниженням впливу на довкілля. У 2020−2021 роках через наслідки пандемії нагальними стали питання забезпечення рівності та добробуту, зокрема розширення прав і можливостей жінок та дівчат, повна і продуктивна зайнятість, гідна оплата праці, можливості ведення здорового способу життя.

Відео дня

Відповідальний бізнес — відповідальні ініціативи

Для оцінки ефективності та прогресу в межах принципів відповідального інвестування PMI другий рік поспіль публікує Інтегрований звіт. Оновний фокус у ньому зроблений на зусиллях компанії щодо захисту своїх співробітників в умовах пандемії, підтримки проєктів зі сталого розвитку та подолання економічних викликів, спричинених COVID-19.

Серед інших досягнень у 2020 році: оцінка впливів на права людини в країнах з високим ризиком їх порушення; зниження кількості зафіксованих виробничих інцидентів до 0,12 на 200 тис. робочих годин серед співробітників PMI, працівників за контрактом і підрядників; а також досягнення рекордного показника в 37,2% жінок на керівних посадах.

Щодо останнього, то боротьба за гендерну рівність серед співробітників є однією з основ концепції Ціннісної пропозиції співробітникові (Employee Value Proposition, або EVP) та стає все більш актуальною у стратегії сталого розвитку.

Чому бізнес має говорити про рівність саме зараз?

Через економічні негаразди, спричинені COVID-19, жінки частіше стикалися з безробіттям порівняно з попередніми роками. У звіті Всесвітнього економічного форуму про глобальний гендерний розрив за 2021 рік зазначено, що як мінімум ще одному поколінню жінок доведеться чекати гендерного паритету. Так, пандемія COVID-19 призвела до збільшення глобального гендерного розриву на покоління з 99,5 років до 135,6 років.

У Міжнародній організації праці прогнозують, що зі зростанням кількості втрачених робочих місць майже половина працездатних людей ризикує залишитися без засобів для існування. Зважаючи на це, досить тривожними виглядають дані про те, що ймовірність втрати роботи для жінок становить 5,7% проти 3,1% для чоловіків.

«Соціальна нерівність може виявлятися на ринку праці, у джерелах доходів, в охороні здоров’я, свободі слова, освіті… Це глобальна етична та моральна проблема. Заохочення рівності — культурний ідеал, принцип, який варто підтримувати й реалізовувати», — наголошується в Інтегрованому звіті.

Гендерна рівність: як забезпечується всередині компанії?

Ключові ініціативи PMI, спрямовані на скорочення гендерної та економічної нерівності, зосереджені на створенні інклюзивного робочого середовища.

Залучення персоналу з фокусом на гендерну, вікову, національну різноманітність працює на стратегічну мету будь-якого бізнесу — бути клієнтоорієнтованим та інноваційним. «Питання рівності актуальне у всьому світі не тільки під час працевлаштування, а й на всіх етапах роботи співробітника в компанії. Дослідження і практика показують, що компанії з високим рівнем інклюзії людей різної статі, віку та національності демонструють вищу ефективність, оскільки інновації створюються на перетині різних сфер», — пояснює керівниця відділу організаційної ефективності департаменту People&Culture компанії «Філіп Морріс Україна» Ірина Сєдова.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів НВ
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю
«Компанії, які зможуть створити психологічно комфортну атмосферу для співробітників, краще розумітимуть споживача, пропонуючи ефективні рішення».

У кластері, куди входить Україна, Молдова та країни Кавказу, показник жінок на керівних посадах PMI становить 43,5% — більше, ніж у середньому по компанії. «Для України питання гендерної рівності є актуальним, адже жінки тут, за офіційними даними, заробляють менше, ніж чоловіки. На це впливає низка причин. Наприклад, у нашому суспільстві жінки частіше йдуть у декрет або на лікарняний по догляду за дитиною. Це може означати перерву в роботі, а, відповідно, впливати на результати і кар'єру. Жінки також менш схильні подаватися на вакансії, якщо знають, що не відповідають вимогам на 100%. І звісно ж ніхто не скасовував стереотипи з боку менеджерів з підбору персоналу — особистих або пов’язаних з умовно „чоловічими“ або „жіночими“ професіями», — вважає Ірина Сєдова.

Вікторія Волоха, керівник з етики та дотримання стандартів ведення бізнесу компанії «Філіп Морріс Україна», розповіла про практику щодо вирішення питань, пов’язаних з дискримінацією всередині компанії. «Якщо співробітник зазнає утисків, зневажливого ставлення або ж відчуває, що позбавляється якихось благ за гендерною ознакою, привілеїв або ж можливостей розвиватися у компанії, то він/вона може звернутися до служби з етики та дотримання стандартів ведення бізнесу», — зазначила вона.

На підставі заяви та наданої інформації відповідна служба визначає, чи має ця ситуація ознаки потенційного порушення (дискримінація, утиски тощо). Якщо так, то проводиться внутрішнє корпоративне розслідування. За результатами розслідування менеджмент компанії приймає рішення про санкції щодо винного співробітника (якщо провина доведена) і здійснює додаткові заходи, щоб такі порушення не повторювалися у майбутньому.

Чого вдалося досягти?

У PMI кар'єрний розвиток залежить від самих співробітників — їхнього ставлення одне до одного, розуміння ролі компанії у суспільстві та того, що кожен з них може зробити для реалізації своїх професійних навичок. «Ми інвестуємо в усвідомленість співробітників та керівників шляхом їхнього залучення до навчальних програм і платформ для дискусій на тему інклюзивності та різноманітності. Ми дбаємо про добробут, створюючи можливості для дистанційної роботи з гнучким графіком (задовго до початку карантину), підвищуючи заробітну плату у разі виходу з декретної відпустки, надаючи додаткову тривалу відпустку для опікуна другого ступеня споріднення при народженні дитини або коли її взяли під опіку тощо», — резюмує Ірина Сєдова.

Доказом ефективності стратегії PMI є нагорода кращого роботодавця в Україні, Європі та світі від Top Employers Institute. PMI також є однією з небагатьох компаній у світі, яка вже декілька років поспіль успішно проходить аудит Equal Salary Certification, підтверджуючи рівні можливості й умови для чоловіків і жінок як щодо оплати праці, так і стосовно практик розвитку кар'єри.

Показати ще новини
Радіо НВ
X