Чому український бізнес усе частіше звертається до фрілансерів

24 листопада 2020, 16:13
Новини компаній
Чому український бізнес усе частіше звертається до фрілансерів (Фото:depositphotos)

Чому український бізнес усе частіше звертається до фрілансерів (Фото:depositphotos)

Українські підприємці усе частіше почали звертатися за замовленнями до фрілансерів. Протягом останніх п’яти років кількість замовників фріланс-послуг зростає в середньому на 25−30% на рік.

Серед причин, через які підприємці звертаються до віддалених фахівців, клієнти називають зручність у підборі виконавця під конкретну задачу, економію порівняно з агентствами, а також можливість працювати, не залучаючи людину до штатного розкладу. Також привабливість фрілансу підігріває попит на послуги, пов’язані з маркетингом, і чіткі правила взаємодії сторін через спеціалізовані платформи.

Відео дня

Історично склалося, що основоположником ринку фрілансу в Україні вважають сервіс Freelancehunt, який першим запропонував клієнтам публікувати замовлення, а виконавцям — пропонувати свої послуги. 4 листопада 2005 року було зареєстровано домен, який згодом став для українців синонімом фрілансу. За 15 років сервіс віддаленої роботи показав небувалий ріст. Якщо в перший рік роботи на майданчику було зареєстровано не більше тисячі фахівців, то зараз їх понад 700 тисяч! Із кожним роком розширюється спектр напрямків, за якими працюють виконавці.

Вибрати кращих!

Freelancehunt є безумовним лідером ринку, охоплюючи більше 90% усіх замовлень на українському фрілансі.

— Коли ми тільки реєстрували майданчик, то ставили за мету допомогти українським дизайнерам, програмістам, копірайтерам та іншим фахівцям знаходити замовлення, а клієнтам — вибирати гідного виконавця відповідно до чітких критеріїв, рейтингів і відгуків. А головне — гарантувати результат їхньої роботи, — говорить засновник сервісу Олег Топчій.

Минаючи посередників, клієнт може зареєструватися на платформі фрілансу, опублікувати замовлення, вибрати виконавця й розпочати співпрацю. Для більшої ефективності роботи сервіс пропонує додаткові послуги. Наприклад, Сейф гарантує, що замовлення буде виконано згідно з усіма вимогами. Після розміщення завдання й вибору виконавця замовник оплачує гонорар, який «заморожується» на платформі до моменту закінчення угоди. Коли роботу прийнято, фрілансер отримує винагороду. Якщо ж виникають суперечливі моменти, то компетентні фахівці виступають арбітрами та пропонують оптимальний вихід із ситуації. Через Сейф проходить близько 85% усіх замовлень на майданчику. Цей сервіс дозволив назавжди забути про ситуації, коли виконавець недовиконав завдання або зірвав терміни, а замовник — недоплатив.

У партнерах — великі бренди

Для юридичних осіб існує зручна послуга Бізнес Сейф: за необхідності замовник отримує всі звітні документи стосовно виконаних робіт. Якщо завдання творче, то на допомогу прийде сервіс Конкурси: ви публікуєте проєкт, оплачуєте його, а виконавці пропонують уже готові варіанти. Вам залишається лише обрати вподобану роботу.

Послугами виконавців на сервісі користується не тільки малий і середній бізнес. Партнерами та клієнтами фріланс-майданчика № 1 виступають великі бренди, такі як Приватбанк, Villa Krim, Alibaba, ЛУН, Domino’s Pizza, Binotel, Serpstat та інші. Також часто, коли потрібні виконавці під конкретне замовлення, до послуг фрілансерів звертаються й рекламно-маркетингові агентства.

Новий ринок праці

Клієнти відзначають, що за 15 років сервісу Freelancehunt вдалося сформувати сам ринок фрілансу в Україні й підняти культуру взаємодії між замовником і виконавцем на новий рівень.

— Ми завжди виступаємо за те, щоб клієнти отримували якісний продукт і могли знайти виконавця на замовлення з вузькою спеціалізацією. А фрілансерів ми мотивуємо до розвитку професійних навичок, — говорить Олег Топчій. — Хтось приходить на фріланс через скорочення на роботі, інші самостійно обирають формат праці без начальника. Є й ті, хто виріс професійно й наважується відкрити власне агентство, отримуючи замовлення, знову ж, на нашому майданчику.

Сервіс активно реагує на тренди й нові запити ринку, пропонуючи як замовникам, так і виконавцям різноманітні варіанти співпраці. Так, 2020-й виявився роком переломних змін на ринку праці, коли особливо зросла популярність віддаленої роботи. Нещодавно Freelancehunt запустив сервіс Вакансії, який став повноцінною альтернативою сайтам пошуку роботи — як віддаленої, так і офісної. При цьому акцент робимо на пошук фахівців у сфері маркетингу й IT.

Набір усіх можливостей, які потрібні замовнику для виконання роботи, можна знайти на сервісі Freelancehunt. А якщо у вас виникають будь-які питання, наша служба підтримки завжди допоможе.

Показати ще новини
Радіо НВ
X