Ford Trucks: найкоротший шлях до Європи

4 жовтня 2019, 16:25
Новини компаній
Одне з найбільших підприємств глобального концерну Ford розташовується в Туреччині (Фото:АВТЕК)

Одне з найбільших підприємств глобального концерну Ford розташовується в Туреччині (Фото:АВТЕК)

Розповімо про підприємство, на якому випускають одні з найпопулярніших вантажних автомобілів в Україні.

Геніальний Генрі Форд зумів пустити коріння своєї компанії по всьому світу: сьогодні немає такої частини світу і країни, де не знали б цю легендарну марку. Виробництва Ford є на всіх континентах, і одне з найбільших підприємств глобального концерну розташовується в Туреччині. Ford Otosan в наступному році відзначить свій 60-річний ювілей — і прийшов до нього зі вражаючими успіхами.

Відео дня

Сьогодні це основний експортер Туреччини, який увійшов до списку Forbes Global 2000 з річним оборотом понад $7 млрд, і найбільший виробник комерційних автомобілів у всій Європі, країнах Близького Сходу і Африки.

У минулому році з конвеєрів двох заводів цього підприємства зійшло 455 000 машин, а також було випущено 75 000 двигунів і 140 000 наборів трансмісій. Продукція поставляється в 36 країн, а вже через рік їх кількість досягне 51.

Але ж колись Ford Otosan починав з невеликої фабрики в місті Ізміт — на ній за домовленостями з американцями за ліцензією стали випускати середньотонажні вантажівки F600. Підприємство стрімко зростало, причому не тільки в обсягах і потужностях — вже в сімдесяті роки воно розробило і освоїло у виробництві свої власні моделі вантажівок, а в 1982 році турецький Ford Cargo отримав знаменний титул «Вантажівка року в Європі».

АВТЕК
Фото: АВТЕК

У минулому році Ford Otosan знов удостоївся лаврового вінка: європейською вантажівкою року став новітній тягач Ford F-Max. Нескладно зацікавитися, яким же має бути підприємство, розробка якого зуміла випередити в очах авторитетного журі продукцію відомих компаній-титанів з віковою історією? Вся справа в тому, що і Ford Otosan виріс в титана, причому в рекордні терміни за мірками всіх інших виробників комерційної техніки.

Від ідеї до конвеєра

Об'єднання Ford Otosan стало вражаючим комплексом, що володіє всім необхідним не тільки для виробництва, але й для розробки автомобілів. Це повністю самостійне підприємство, у якого є два величезних заводи у двох містах з повною локалізацією виробництва всіх компонентів, потужний інженерний центр і навіть власне бюро дизайну.

Нашому кореспонденту довелося побувати в центрі інжинірингу та дизайну Ford Otosan. Тут вражає навіть не стільки розмах і сучасне оснащення, скільки вогники натхнення в очах фахівців — відразу видно гаряче бажання всієї команди зробити найкращий, найпродуманіший і найвигідніший в експлуатації продукт.

Дизайн-центр — немов художня галерея. Саме тут, в Туреччині, зараз створюють вигляд всієї нинішньої і майбутньої комерційної техніки Ford.

Ескізи перспективних моделей вражають сміливістю задумів: дизайнери Ford Otosan абсолютно справедливі в думці, що робоча техніка повинна бути красивою. F-Max ще тільки рік як ступив на конвеєр — а художники вже щосили захоплені роботою над новим поколінням тягача у фірмовій стилістиці F-Vision.

АВТЕК
Фото: АВТЕК

Проте одна справа — творчі доробки на майбутнє: багато в чому це ще пошуки й експерименти. Мабуть ще цікавіші машини, які ми побачимо на дорогах найближчим часом. Як вдалося нам дізнатися, зовсім скоро буде оновлено вигляд сімейства вантажівок Ford Cargo, що стали в Україні найпопулярнішими у класах самоскидів і комунальної техніки. Ці автомобілі, що зарекомендували себе надійністю, невибагливістю і низькою вартістю володіння, стануть красенями в одному стилі з F-Max.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Інженери теж осяяні авангардними ідеями і тримають руку на пульсі передових тенденцій автомобілебудування. Вулицями європейських міст ось-ось поїдуть електричні версії фургонів, мікроавтобусів та навіть великотоннажних вантажівок Ford — екологічні та безшумні. А далекомагістральні тягачі будуть переходити на газове паливо: з ним не тільки менше шкідливих викидів в атмосферу, а й майже вдвічі більше економічної вигоди експлуатації.

Інвестиції в даний

АВТЕК
Фото: АВТЕК

Ford Otosan заряджений не тільки натхненням співробітників, але й колосальними інвестиціями. Тільки в розроблення титулованого Ford F-Max було вкладено понад $400 млн. Основні фінансові вливання йдуть, зрозуміло, в центр інжинірингу та дизайну — але паралельно і в розвиток торгово-сервісній мережі по всій Європі.

На день сьогоднішній вантажівки F-Max пропонуються в 17 країнах Центральної та Східної Європи. Приємно відзначити, що Україна увійшла в їх число завдяки старанням дистриб’ютора, компанії «АВТЕК»: в Ford Otosan визнають, що наша країна — один з найбільш перспективних і активно зростаючих ринків комерційної техніки Ford. До 2022 року буде завершено побудову мережі з 70 сервісних центрів в Західній Європі — і тоді F-Max розгорне по максимуму своє завоювання найбільшого і найважливішого ринку.

АВТЕК
Фото: АВТЕК

Цікаво, що завод, який колись починав з ліцензійного виробництва, сьогодні сам має дочірні підприємства — за ліцензією Ford Otosan випускаються вантажівки в Латинській Америці і навіть, уявіть, в Китаї, багатому власною індустрією. Це — ще один з численних фактів успішності і світового визнання високого інженерного і виробничого рівня турецької компанії.

Показати ще новини
Радіо NV
X