Стан дорожньої інфраструктури є викликом для роботи в Україні — топ-менеджер FlixBus

11 липня 2019, 08:20

Найбільший автобусний перевізник ЄС вийшов на український ринок. Міхал Леман, керівний директор FlixBus в Польщі та Україні, розповів журналу НВ про деталі і бізнес-моделі компанії в нашій країні

Вітчизняний ринок автобусних перевезень на підйомі. За останні чотири роки в Україні почали працювати кілька великих європейських перевізників. Найбільший — оператор FlixBus. На ринку Євросоюзу це найбільший автобусний перевізник, який виконує щодня 350 тис. рейсів у дві тисячі міст.

Відео дня

З України компанія почала їздити в 2017 році до Польщі і Чехії за допомогою чеського автобусного оператора. Однак, повноцінно почала працювати в країні в 2019-му, відкривши представництва в Харкові та Києві. Офіційна презентація відбулася в Києві трохи менше місяця тому. Україна стала 29-ю країною, де працює FlixBus, і 17-ю, де вона відкрила свій офіс.

У компанії динамічне ціноутворення, як і у авіаперевізників — квиток, куплений заздалегідь, буде дешевше. Так, з Києва до Берліна, в жовтні можна дістатися за 54 євро, в Будапешт за 51 євро, до Відня за 61 євро. Якщо брати ті ж напрямки на серпень, то ціни будуть вище — 74 євро, 62 євро, 73 євро, відповідно.

Журнал НВ взяв коротке інтерв'ю у Міхала Лемана, керівного директора FlixBus в Польщі та Україні. У ньому він розповів про те які автобуси працюватимуть на маршрутах, про трудових мігрантів і про головний виклик для роботи компанії в Україні.

— Чим привабливий український ринок для FlixBus?

— Вихід на український ринок є логічним напрямком для розвитку FlixBus, перш за все у географічному сенсі. Ми вже розвинули нашу мережу в сусідніх країнах, таких як Польща, Угорщина, Чехія та Словаччина, і бачимо, що велика кількість українців подорожують з FlixBus.

В нашій мережі ми виконуємо 300 000 рейсів щоденно до 2000 міст у 29 країнах. Лише з однією пересадкою українські клієнти вже можуть дістатися до більшості з них.

Українська економіка розвивається, і цей ринок є для нас привабливим через свій розмір і кількість населення. Крім того, на сьогоднішній день ринок автобусних перевезень в Україні є дуже фрагментованим.

— FlixBus працює на місцевих ринках не напряму, а через бізнес-партнерів. Розкажіть про вашу бізнес-модель в Україні

— Наша бізнес-модель базується на роботі місцевих перевізників, які працюють під брендом FlixBus. Вона допоможе зробити місцевий ринок більш сталим. FlixBus відповідає за планування мережі, обслуговування клієнтів, управління якістю, ціноутворення, маркетинг і продажі.

Співпраця з FlixBus позбавляє автобусного партнера необхідності вирішувати дуже важливе питання — залучення та утримання клієнтів.

—  Які у FlixBus вимоги до партнерів, з якими компанія співпрацює на локальних ринках?

—  Загальноприйняті стандарти автопарку FlixBus включають, серед іншого, зручні сидіння з великим місцем для ніг, кондиціонер, Wi-Fi, туалет і електричні розетки на борту.

—  Як ви оцінюєте ринок в Україні та яку бачите динаміку на ньому?

—  Ринок кожної країни має свою специфіку. Існує два основні фактори, які стимулюють розвиток ринку автобусних перевезень в Україні.

Один з них — це економічна міграція між Україною та країнами Європи. Вона посилилась після відкриття безвізового режиму та ринку праці у Німеччині. Ці люди [які їздять на заробітки] також часто везуть з собою великий багаж, що робить їх ідеальними клієнтами автобусних компаній.

Подальша економічна інтеграція з ЄС є неминучою, зв’язки між Україною та цими країнами будуть закріплюватись все більше, люди будуть більше переміщуватись, буде більше обміну товарами і послугами, що означає більше і більше подорожей.

Також, українське суспільство стає багатшим, і люди починають більше подорожувати з метою туризму. Ми вже бачимо значне зростання на туристичному ринку України, і очікуємо, що цей тренд буде системно продовжуватися.

— Що, на вашу думку, стримує розвиток ринку автобусних перевезень в Україні?

— Викликом, особливо з точки зору міжміського транспорту в Україні є, насамперед, стан дорожньої інфраструктури.

Але розвиток FlixBus в Україні може опосередковано допомогти у його покращенні: ми платимо всі необхідні податки в місцевий бюджет, і завдяки нашій бізнес-моделі розвиваються наші автобусні партнери — це дає підсилення місцевої економіки. Наприклад, у Польщі, в якій за 2018 рік автобусні партнери FlixBus Poland проїхали 33 млн км, місцева економіка отримала більше 10 млн євро податків та зборів.

Також є питання правової бази: процедура отримання міжнародних концесій на сьогодні складна і потребує багато часу. Тим не менш, ми сподіваємось на подальшу лібералізацію правової бази для міжнародних автобусних перевезень, яка також підтримуватиме подальший розвиток українського ринку.

— Наскільки результати роботи за цей час, що компанія працює на українському ринку, відрізняються від очікувань?

— Ми тільки почали розвивати свою мережу в Україні. Коли вона буде завершена, і наші зелені автобуси будуть доступні тут — ми зможемо надати більше даних. Поки що ми дуже задоволені, як розвивається наш місцевий офіс.

Як я вже згадував вище, однією з причин, чому ми вирішили розширити ринок, було помітне зростання кількості українських пасажирів у інших країнах, де працює FlixBus. Перші рейси FlixBus з України і назад відбулися ще у 2017 році. Станом на липень 2019 року Київ, Житомир, Рівне та Львів мають щоденне сполучення з Німеччиною, Угорщиною, Польщею, Австрією.

Ці лінії виконуються автобусним партнером FlixBus — компанією «Євроклуб». Більшість з напрямків, до яких їздить FlixBus сьогодні з України, є хабами, в них українські пасажири можуть пересісти на автобуси, що прямують до інших європейських напрямків.

Повну версію статті про автобусні перевезення в Україні читайте в наступному номері журналу НВ, який виходить в п’ятницю, 12 липня.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X