Незважаючи на все ембарго. Морський експорт сирої нафти РФ Чорним морем за січень 2023 року суттєво зросте — BlackSeaNews

Нафтовий танкер, ілюстративне фото (Фото:Vesselfinder)
За попередніми оцінками експертів, морський експорт сирої нафти РФ через Чорне море за січень 2023 року суттєво зросте
Морський експорт сирої нафти РФ з Чорного моря за січень 2023 року істотно зросте.
Такого висновку дійшли моніторингова група Інституту Чорноморських стратегічних досліджень та редакція BlackSeaNews.
За попередніми даними, зростання становитиме від 15% до 35%, а обсяг експорту становитиме замість 2,9 млн тонн у грудні 2022 року від 3,4 до 4,2 млн тонн — залежно від того, скільки танкерів з російською сирою нафтою пройде турецькі. протоки в останні дні місяця.
Це більше, ніж зростання експорту сирої нафти РФ з портів Чорного моря, яке відбулося у грудні 2022 — першому місяці введення ембарго ЄС та «цінової стелі» на нафту, яка склала 14,4%. Цей приріст забезпечив експорт до Індії.
На відносно невеликих обсягах експорту сирої нафти з Чорного моря РФ спромоглася в грудні 2022 року замістити 2/3 грецьких танкерів, які раніше перевозили російську нафту в інші країни, ніж ЄС, судами з неєвропейських країн.
Зазначається, що у грудні 2022 року під дію «цінової стелі» потрапило 24,7% із цієї нафти, відповідно 75,3% нафти не потрапили до сфери дії обмеження, оскільки перевозилися танкерами, які не належали перевізникам із Євросоюзу.
У BlackSeaNews зазначають, що у грудні 2022 року зменшення експорту «морської» сирої нафти РФ із Чорного моря до країн Євросоюзу майже не сталося попри початок дії ембарго.
З моменту введення цінового ембарго на російську нафту з Чорного моря до інших країн, крім ЄС, вийшло 10 танкерів із російською сирою нафтою. Розподіл цих танкерів за ознакою країни реєстрації судновласника має такий вигляд:

На відносно невеликих обсягах експорту сирої нафти з Чорного моря РФ змогла в грудні 2022 року замістити 2/3 грецьких танкерів судами з інших країн. Серед цих танкерів були зафіксовані судна, які можна точно зарахувати до «сірого флоту».
У жовтні минулого року агентство Bloomberg писало, що у світі формується «тіньовий флот» для перевезення нафти на користь Росії.
Вже в січні агентство писало, що перевалка російської нафти марки Urals у море досягла рекордних значень після введення граничної ціни на неї.