Еко-френдлі. Як найбільші виробники впроваджуватимуть багаторазові упаковки
Найбільші світові виробники споживчих товарів почнуть продавати свою продукцію в багаторазовому склі, пластику та алюмінію. Використані упаковки будуть обробляти та повторно наповнювати.
Напередодні, в рамках Всесвітнього економічного форуму в Давосі, представники близько 25 компаній, серед яких Procter&Gamble, Nestle, PepsiCo та Danone, презентували інтернет-платформу Loop. Мета проекту – знизити залежність від одноразової упаковки.
За словами представників, платформа дозволить покупцям купувати в інтернет-магазині товари у спеціально розробленій упаковці, придатній для подальшого збору, очищення, наповнення та повторного використання. Як саме працює платформа – у сюжеті Радіо НВ.
Як працювати сервіс
Як розповіли представники компанії, схема роботи сервісу складається з шести етапів. На першому споживач купує товари на сайті Loop, де під час оплати додатково врахована застава, яку він отримує назад, повернувши упаковку. На другому – покупки доставляються у спеціальній сумці для уникнення використання пластикових або навіть паперових пакетів. Третій етап – використання товарів.
На четвертому – споживач повертає упаковку продавцеві без чистки й сортування, просто склавши її у сумку курьера. На п’ятому етапі упаковка проходить спеціальне очищення, щоб забезпечити безпечне повторне використання продукції. На останньому етапі упаковка заповнюється повторно і повертається споживачу.
Крім того, сервіс може забирати у споживачів залишки товарів, які можна переробити. У Procter&Gamble повідомили, що зі старту сервісу в ньому відразу буде доступна низка їхніх товарів у спеціальній пластиковій упаковці. PepsiCo буде продавати газовані напої та соки у склі, а Nestle розробили для свого морозива упаковку з алюмінію.
Маркетингова компанія
На думку активіста екологічної громадської організації Всеукраїнський молодіжний рух Let’s Do It, Ukraine! Андрія Саука, такий проект можна вважати продуманою маркетинговою компанією.
В коментарі Радіо НВ він зазначив, що великі виробники підхопили широко розповсюджений в світі тренд переробки сміття, і таким чином, вирішили знизити рівень негативного ставлення до них. Саме такі компанії і продукують найбільш забруднюючі упаковки, додав Саук.
"Це дозволить їм збільшити продажі за рахунок того, що це додатковий сегмент, тобто будуть люди вважати, що вони купляють більш еко-безпечну продукцію. Просто це дозволить збільшити продажі. Я вважаю, що це буде навіть менше відсотка того, що вони будуть охоплювати цією послугою, тому що вона буде однозначно дорожча і однозначно не покриє переробку. Йде не 100% продукції, ще велика частина залишається у екосистемі: в річках, у лісах, де завгодно. Особливо, якщо брати до уваги, що це Україна", – зауважив Саук.

Закони для захисту екології
У більшості цивілізованих країн спосіб виробництва та матеріали, з яких виробляють упаковки, законодавчо врегульовані, тому виробники вже с самого початку випускають менш забруднюючу продукцію. Про це у коментарі Радіо НВ розповіла координаторка представництва групи молодих фахівців міжнародної Асоціації твердих відходів в Україні Тетяна Омельяненко.
"В Європі є директиви і принцип розширеної відповідальності виробника, який забов’язує будь-якого виробника товарів в упаковці та упаковки забезпечити потім збирання цієї упаковки і спрямувати потім ці відходи максимально на перероблення. Відповідні директиви встановлюють для кожного виду упаковки – макулатури, полімерної упаковки – різні відсоткові ставки. І європейські країни вони мають виконувати ці ставки", – повідомила Омельяненко.
За її словами, в Україні зараз немає таких законів, які б карали за виробництво неекологічних упаковок.
Сировина для упаковок
Багаторазовість упаковок, про яку заявляють у Loop, залежить від сировини з якої їх виробляють, а також те, якими методами їх обробляють перед повторним наповненням, розповів в коментарі Радіо НВ кандидат хімічних наук, головний редактор профільного журналу Упаковка Валерій Кривошей.
Незважаючі на те, що матеріалів, з яких виробляють упаковки, у світі тільки п'ять, кожного року випускають тисячі нових видів у яких різні властивості, уточнив Кривошей.
"Треба знати, яка це упаковка і для якої продукції вона призначена, і яка вона буде у порівнянні з іншими видами, перш за все, з точки зору безпечності, з точки зору економічності, ефективності, зручності. Є десятки полімерів, які використовують. Є поліпропілен, поліхлорид, полістерол, полікарбомід, поліамід. Кожен матеріал один від одного відрізняється", – наголосив Кривошей.
Платформа Loop почне роботу в Парижі і Нью-Йорку в першій половині 2019 року, а до кінця 2020 року – і в інших країнах світу.
Читайте також: 7 простих порад як подбати про екологію. Блог Марії Моісеєвої