EBA виступила проти підвищення вантажних залізничних тарифів
Представники бізнесу – члени Європейської Бізнес Асоціації (EBA) проаналізували заявлені показники фінплану УЗ і пропозиції довгостроковій індексації тарифів зробивши наступні висновки.
На їхню думку, перше, що потрібно взяти до уваги, це економічні умови, в яких здійснюється підвищення тарифів. Зокрема, фінплан УЗ на 2017 рік затвердили тільки у вересні 2017-го, коли фінансовий рік вже закінчується і підвищення тарифів не закладено в бюджети компаній. "Тому зміни тарифів можливе лише наступного року, після детального і прозорого обговорення", – повідомляють в EBA.
Тим більше, що після аналізу показників чистого прибутку, прогнозованого на третій і четвертий квартали поточного року, доходів від перевезень, операційних результатів сегменту вантажних перевезень, можна зробити висновок, що виконання відповідного фінплану можливе коштом власних ресурсів УЗ, без підвищення тарифів.
Окреме питання – це дотація пасажирських перевезень, збитки від яких становлять близько 11 млрд грн щорічно і компенсуються виключно за рахунок вантажних перевезень. Норми закону України Про ціни і ціноутворення і закону Про залізничний транспорт, передбачають відшкодування збитків за рахунок державного або місцевих бюджетів. Що фактично не виконується.

Що ж до довгострокової індексації тарифів, то тут будь-яка із запропонованих УЗ моделей може привести в окремі періоди до зростання тарифів на 40% і більше. В EBA впевнені, що в разі їхнього схвалення, підвищення тарифів буде щорічно автоматично закладатися в бюджет без будь-якого економічного обґрунтування.
"Тому Європейська Бізнес Асоціація звертається до Мінінфраструктури та УЗ з проханням не підвищувати тарифи на вантажні перевезення і розглянути пропозиції представників бізнесу щодо врегулювання тарифів і довгострокової індексації", – йдеться в заяві EBA.
Раніше повідомлялося про те, що тарифи на вантажні залізничні перевезення в Україні будуть підвищені на 22,5% з 1 жовтня 2017 року.