Потяг майже пішов: чому розвивати навички комунікації - не данина моді

5 жовтня 2021, 15:28
Партнерський проєкт
Центр моделювання комунікацій

Центр моделювання комунікацій

Яка така «бісова сила» змушує роботодавців брати на роботу людей без навичок комунікації, а таких людей йти працювати туди, де треба активно спілкуватися з іншими людьми?

А все тому, що сьогодні типовий діалог керівника з підлеглим у багатьох діяльності сьогодні виглядає так:

  • Зателефонуй їм
  • Я написав їм на імейл
  • Ну швидше ж зателефонувати!
  • Ну, я написав sms
  • Та зателефонуй ти вже і все!
  • Я написав в Telegram і WhatsApp

Відео дня

Кого шукають роботодавці?

В усьому світі керівники змінюють свої погляди на критично важливі для роботи навички співробітників. Про це свідчать щорічні дослідження IBM — корпорації, яка більше сотні років очолювала технологічний прогрес і завдяки якій у людства є комп’ютери і ноутбуки.

Ще в 2016 році топ-3 головних навички співробітників, потрібних керівникам, були: навички в області STEM (знання в галузі науки, техніки, математики, інженерії), навички роботи з комп’ютером, навички читання і письма.

Уже в 2018 році трійка лідерів змінилася та зберігається донині. Роботодавцям не настільки важлива професійна експертиза. Натомість високо цінуються гнучкість і вміння адаптуватися, тайм-менеджмент, вміння працювати в команді.

Центр моделювання комунікацій
Фото: Центр моделювання комунікацій

Виглядає так, що співробітники не є гнучкими, не здатні адаптуватися, не можуть управляти власним часом і їх потрібно постійно організовувати, для них командна робота перетворюється в проблему.

Яких роботодавців шукають люди?

Приклад з українських реалій. Емпіричні дослідження нашого «Центру моделювання комунікацій», який крім навчання комунікаційним навичкам людей різних професій, ще спеціалізується на психологічному ассесмент співробітників, показали наступне.

Ми опитували співробітників трьох великих українських громадських організацій. В основному це люди до 30 років — представники покоління Z. Всього опитали 105 осіб. Їм було запропоновано проранжувати за значимістю для себе 11 загальнолюдських цінностей.

Виявилося топ-3 головні життєві цінності для опитаних людей: «визнання і повагу з боку оточуючих», «допомога інших людей і милосердя», «приємне проведення часу і відпочинок».

Всього 2% співробітників вважають «спілкування» цінністю. Схоже, що люди прагнуть отримати визнання, шановний статус в певних колах, але для цього не мають навичок соціальної комунікації. Адже у них часто не виходить стати авторитетами навіть в своєму оточенні. Привіт неврозів!

Яким чином людей без навичок соціальної комунікації організовувати в команду, як з ними домовлятися, ставити їм терміни для виконання завдань залишається проблемою для багатьох роботодавців і в Україні, і за кордоном, де проводить дослідження IBM.

Центр моделювання комунікацій
Фото: Центр моделювання комунікацій

Всього 2% співробітників вважають «спілкування» цінністю. Схоже, що люди прагнуть отримати визнання, шановний статус в певних колах, але для цього не володіють навичками спілкування з іншими людьми. Оскільки у них часто не виходить стати авторитетами навіть в своєму колі спілкування. Привіт неврозам!

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів НВ
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Яким чином людей без навичок соціальної комунікації організовувати в команду? Як з ними домовлятися, ставити їм терміни для виконання завдань залишається проблемою для багатьох роботодавців і в Україні, і за кордоном, де проводить дослідження IBM.

Інструкція з виживання

Дізнатися у співробітників їх «важливо»

Іншими словами, розібратися, які у співробітників цінності. Ми, люди, так влаштовані: для того, щоб почати щось робити, розвивати в собі якісь навички, нам потрібна мотивація. А для неї потрібно знати свої цінності - своє «важливо» — те, що змушує вставати з дивану і щось робити в конкретних життєвих обставинах.

Навіть не маючи професійної психологічної підготовки, менеджмент організації може визначити, що важливо для її співробітників за допомогою нескладної методики, наприклад, тесту С. Бубнової.

Довірити керівні позиції комунікаторам

У ХХІ столітті функція керівника більше стає схожою на роль коуча, наставника. Більшого успіху досягають ті компанії, чий менеджмент в більшій мірі орієнтований на людей, а не суто на задачу.

Родоначальник і співавтор навчальних програм з нейролінгвістичного програмування Дж. Делозьє описує 7 стилів лідерства в залежності від стилю комунікації: відсутність лідерства як такого, управління з відхиленням, метод покарань і заохочень, детальний інструктаж, емоційне лідерство, інтелектуальне лідерство, лідерство узгодження. Перші три типи характерні для організацій минулого століття.

Відточити навички комунікації

Навички комунікації - не ораторське мистецтво чи акторська майстерність. Уміння приймати відмову, свої і чужі помилки, просити про допомогу, активно слухати, говорити так, щоб вас не тільки слухали, але й чули, говорити на камеру в ZOOM, сторіз, подавати себе в відео-візитках, конференціях — це все навички комунікації і занурення в психологію спілкування.

Саме їх, як показує вже згадане дослідження IBM, варто шліфувати тим людям, які хочуть залишатися конкурентоспроможними. Їх можна розвинути в собі і тренувати — рівно так само, як водити автівку. Для цього, наприклад, можна пройти навчання в нашому «Центрі моделювання комунікацій» і потренуватися в собі бажану поведінку для конкретних ситуацій.

Марина Мармеладзе, засновник Центру моделювання комунікацій, канд.філос.н., Психолог
Фото: Марина Мармеладзе, засновник Центру моделювання комунікацій, канд.філос.н., Психолог
Автор — Марина Мармеладзе, засновник Центру моделювання комунікацій, канд.філос.н., психолог
Показати ще новини
Радіо НВ
X