Хто в Укравтодорі відповідає за вартість асфальту і ціни на тендерах

29 травня 2020, 13:00

Очікувана вартість тендерів проектів дорожнього будівництва проходить три рівні перевірки. Але політичну відповідальність несе одна людина.

Ціна асфальтобетону і загальна очікувана вартість проектів будівництва і ремонту автодоріг розраховується згідно з методологією, розробленою Мінрегіонбудом. «Це роблять наші структурні підрозділи, які здійснюють безпосередньо закупівельний процес (Служби автомобільних доріг, САД в областях — НВ Бізнес). Вартість, яка там закладається, залежить від багатьох чинників: проекту, регіону, наявності сировини, витрат на логістику», — розповів в інтерв'ю НВ Бізнес Олександр Кубраков, голова Державного агентства автомобільних доріг України (Укравтодор).

Відео дня

Наприклад, в Житомирській області є щебеневі кар'єри і там простіше з логістикою. А в Луганській області немає щебеню і є складнощі із залізничною логістикою.

Він уточнив, що з лютого додатково на рівні центрального офісу Укравтодору контролюється очікувана вартість по кожному об'єкту в кожному САД.

«Чому ми це робимо? Тому що раніше, навіть на рівні проектної вартості в межах одного регіону були відхилення 20−40%. Але я не хочу копатися в історії. У мене такого завдання немає», — сказав Кубраков.

Експертна група, створена в Укравтодорі, аналізує середню вартість матеріалів в регіонах і порівнює проекти САД з проектами обдержадміністрацій і великих міст. «Ціни, за якими ми закуповуємо асфальтобетонну суміш в контрактах Укравтодору і в контрактах міст … різниця досить суттєва. Наприклад, місто Київ і наша Київська область відрізняються на 25−35%», — сказав голова Укравтодору.

Малу економію під час торгів в системі державних закупівель ПроЗорро Кубраков пояснює тим, що на тендер виносяться об'єкти з ринковою вартістю.

За словами керівника Укравтодору, це забезпечується також за рахунок того, що перед оголошенням тендерів всі проекти додатково проходять державну експертизу, яка зменшує очікувану вартість САД на 5−10%.

Фактично закупівля робіт по дорожньому будівництву проходить три етапи: тендер на проект, тендер або допорогова закупівля державної експертизи та тендер на будівництво.

При цьому Олександр Кубраков заперечує, що ринкові ціни асфальтобетону можуть бути істотно нижче тих, які є в проектах Укравтодору.

Незважаючи на те, що очікувана вартість проектів формується в обласних Службах автомобільних доріг, голова Укравтодору вважає, що саме він несе відповідальність за це.

«З політичної точки зору все одно за весь процес відповідає перша особа: ситуація на дорогах, на тендерах, в цінах … Я можу скільки завгодно говорити, що це Служби. Але мені скажуть: „Ти ж призначав цих людей? Ти погодив їм заступників?“», — сказав Олександр Кубраков.

Редактор: Артем Ільїн

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

poster
Картина ділового тижня

Щотижнева розсилка головних новин бізнесу і фінансів

Розсилка відправляється по суботах

Показати ще новини
Радіо НВ
X