Чому сотні туристів знову вчасно не потрапили на курорти і що їм очікувати влітку

1 червня 2019, 09:15
Автор: Артем Ільїн

У травні цього року сотні українських туристів не змогли вчасно вилетіти на курорт або повернутися з відпустки. НВ Бізнес з’ясував у співвласника туроператора JoinUP! причини масштабного збою

За останній рік український ринок чартерних авіаперевезень зазнав серйозних змін, про які НВ Бізнес писав у статті «Чартерний стрес. Чи будуть українці нормально літати на літні курорти». Найбільші авіакомпанії, що працюють в цьому сегменті, помітно збільшили флот. Здавалося, що українські туристи більше не зіткнуться з масовими затримками рейсів в Туреччину, Єгипет та інші курорти. Але в травні сотні українців застрягли в аеропортах України та інших країн.

Відео дня

Збій стався у найбільшого туроператора країни — JoinUP! За деякими даними він контролює майже 50% українського ринку організованого туризму. А більша частина його клієнтів літає авіакомпанією SkyUp Airlines, у якої спільні з туроператором засновники — родина Альба. Нам вдалося отримати відповіді про причини травневого збою і дізнатися прогнози на літній сезон.

В інтерв'ю НВ Бізнес власник JoinUP! і SkyUp Airlines Олександр Альба назвав частку постраждалих туристів та причини затримки рейсів. Також ми дізналися: чи варто очікувати подібних складнощів в розпал високого туристичного сезону і як мінімізувати ризики при купівлі путівки на закордонний курорт.

Олександр Альба, власник туроператора JoinUP! і авіакомпанії SkyUp Airlines (Фото: JoinUP!)
Олександр Альба, власник туроператора JoinUP! і авіакомпанії SkyUp Airlines / Фото: JoinUP!

Чому в травні відбулися збої в чартерній польотній програмі? Якої кількості туристів торкнулися ці затримки?

Травневі збої з чартерами відбулися з двох причин. З одного боку, два повітряних судна SkyUp Airlines затрималися з поверненням з модифікації - їх фарбували і встановлювали вінглети на крило. Ще один борт SkyUp затримав рейси з технічних причин. З іншого боку, в цей же час з технічних причин розклад змістила «Буковина» (авіакомпанія-партнер — ред.). В результаті затримки чартерних рейсів 14−19 травня торкнулися близько 17% наших туристів, що летять на відпочинок в цей період.

В результаті затримки чартерних рейсів 14−19 травня торкнулися близько 17% наших туристів, що летять на відпочинок в цей період.

Хочу звернути увагу на те, що реконфігурацію двох бортів SkyUp ми завбачливо запланували провести в низький період, коли стартували ще не всі програми, щоб в літній час забезпечити безперебійні вильоти.

Яку частину із загальної кількості чартерних рейсів було затримано?

У авіакомпаній, які перевозили наших пасажирів, в цей період затримався 21 рейс. При цьому для нормалізації ситуації був задіяний один резервний борт, і протягом 3-х днів ми повністю вирівняли розклад.

Наскільки серйозні поломки у літаків? На який час вони випали з польотної програми?

На сьогоднішній день всі несправності усунені. Вони не були серйозними. Труднощі полягали в тому, що вони сталися не в базовому аеропорту, де постійно розміщуються літаки і завжди «під рукою» свої техніки. В інших аеропортах може не виявитися потрібної деталі. У нашому випадку доставка необхідної запчастини зайняла приблизно 8 годин, що, в свою чергу, призвело до досить тривалих затримок рейсів. Але це світова практика, я знаю багато випадків, коли літаки іноземних перевізників ламалися в Україні і чекали прильоту свого техніка з потрібною деталлю мінімум по 12−14 годин, що, звичайно, призводило до тривалих затримок рейсів.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Чи пов’язана ситуація з тим, що компанія ще не отримала восьмий літак? Коли ви його реально отримаєте?

Ні, ситуація з цим не пов’язана.

Відносно резервного судна — восьмий літак буде введений в розклад SkyUp Airlines найближчим часом. Таким чином, близько 80% всієї чартерної польотної програми Join UP! буде виконуватися літаками авіакомпанії SkyUp.

Розраховуємо, що з такою кількістю літаків ми зможемо забезпечити пунктуальність виконання рейсів не нижче 85%.

Чи буде компанія проводити ревізію і оптимізацію програми польотів на літо 2019 року з урахуванням досвіду, отриманого в травні?

Зараз програма максимально оптимізована під існуючий флот. Звичайно, ніхто не може бути на 100% застрахованим від поломок. Якщо, наприклад, знизити наліт на літаках на 30%, то вартість турів при цьому може збільшитися приблизно на 15%.

Якщо, наприклад, знизити наліт на літаках на 30%, то вартість турів при цьому може збільшитися приблизно на 15%.

Ми ретельно аналізуємо реалії ринку і намагаємося тримати баланс між вартістю турів і забезпеченням регулярності польотів. Ми ретельно аналізуємо операційні процеси в SkyUp, за рік компанії вдалося підвищити регулярність польотів з 61% до 75%, що вилетіли вчасно.

Наше завдання — збалансувати доступну вартість перельотів і високу якість послуг, щоб більше людей змогли скористатися можливістю подорожувати.

Який ще інструментарій існує для зменшення ризику виникнення подібних ситуацій впродовж літа?

На даний момент ми використовуємо абсолютно всі можливості для зменшення ризику виникнення таких ситуацій.

Специфіка туристичного ринку, а також авіації - в тому, що, як я і говорив, ніхто не може бути на 100% застрахованим від поломок. Ми намагаємося максимально тверезо оцінювати ризик і виважено підходити до прийняття рішень. Мати чіткий план дій виходу з будь-якої форс-мажорній ситуації.

Літак SkyUp Airlines (Фото: facebook SkyUp Airlines)
Літак SkyUp Airlines / Фото: facebook SkyUp Airlines

Як за рік змінився підхід компанії до роботи з туристами в разі виникнення подібних ситуацій?

Після попереднього сезону ми зробили висновки і, перш за все, почали по-новому комунікувати з туристами і турагентами в разі затримок рейсів.

Наприклад, ми створили і запустили вісім каналів, за якими можна отримати актуальну інформацію та зв’язатися з нами.

За результатами травневих затримок ми вже додали ще одну опцію. Будемо зв’язуватися з туристами безпосередньо — тепер турагенти при бронюванні туру повинні будуть внести в базу номер телефону туриста. У разі форс-мажору наш бот буде розсилати смс про зміни часу вильоту, інформувати про місце надання води, харчування, поселення в готель, а також, повідомляти номер гарячої лінії в разі виникнення додаткових питань.

Як турист має себе поводити в разі виникнення подібної ситуації? Чи відрізняється поведінка в залежності від того, хто виконує політ — ваша споріднена компанія SkyUp Airlines або інший партнер?

Незалежно від авіакомпанії, в разі затримки рейсу турист, перш за все, звертається до свого турагента, а наше завдання — максимально оперативно повідомити турагента про причини затримки і часу вильоту.

На яку компенсацію можна розраховувати або як знизити ризики?

Що стосується компенсацій, то Join UP! працює відповідно до законодавства. Ми, зі свого боку, розглядаємо всі заяви про отримання компенсації. Якщо компенсація має місце — ми її виплатимо.

Як туристи можуть зменшити ризики? Існує страховка від затримки чартерного рейсу з території України. Це один з додаткових ризиків, що входять в страховку від невиїзду. В рамках цього поліса туристу компенсується $10 за кожну годину, починаючи з третьої години затримки, але не більше $100 на людину. Вартість страхового поліса — близько 170 грн. Початком очікування буде вважатися той час, який вказано в актуальному квитку, виданому туристу системою бронювання. Актуальний час вильоту встановлюється не пізніше ніж за 24 години до вильоту.

Показати ще новини
Радіо NV
X