Час гарячих смартфонів. В Україні за рік на третину зросли продажі техніки і електроніки

31 грудня 2018, 09:21

Менш ніж за рік українці на третину збільшили покупки смартфонів, мобільних телефонів, телевізорів і великої побутової техніки, скориставшись стабілізацією економіки, зростанням зарплат і вгамувавши власний відкладений апетит минулих років, пише журнал Новое Время.

Трохи більше 30% зростання за неповний рік. Якби в Україні подібними темпами зростав курс долара, в країні запанувала б паніка.

Але ні: 31,4% - це показник того, на скільки з початку року в країні збільшилися (у порівнянні з аналогічним періодом 2017-го) продажі електроніки і побутової техніки: з січня до жовтня подібних товарів співвітчизники накупили на рекордні 64 млрд грн.

Відео дня

Продажі цих товарів не просто набрали прекрасний темп - вони ще й ростуть в два рази швидше, ніж загальний товарообіг в країні.

До цього досягнення Україна та її громадяни йшли кілька останніх років - за цей час, за даними GfK, ринок електроніки і побутової техніки виріс майже на 60%.

Найбільше в цьому році, на 39,2%, підскочили, за даними GfK, продажі побутової електроніки (в основному телевізорів): українці придбали їх на 6,59 млрд грн.

В абсолютних цифрах чемпіонами стали смартфони і мобільні телефони - українці витратили на них за неповний рік 23,4 млрд грн

Але в абсолютних цифрах чемпіонами глядацьких симпатій стали смартфони і мобільні телефони - співвітчизники витратили на них за неповний рік 23,4 млрд грн (приріст 37,4%).

Виріс і середній чек в мережах, які торгують побутовою технікою та електронікою, розповідають ритейлери. Так, в Ельдорадо, а це один з двох найбільших продавців у країні зі 129 магазинами, зростання склало 15-20%. У відділах техніки Епіцентру - на третину, а в мережі Moyo - і зовсім на 60%.

В Ельдорадо уточнюють: співвітчизники стали купувати не тільки більше, але й дорожче. "В кількості проданих одиниць немає такого стрімкого зростання, як в грошах, - говорить Віталій Гресько, генеральний директор мережі. - Йде зміщення в бік покупки більш дорогого продукту, попит перетікає в середній ціновий сегмент і частково в преміальний".

Грошей курчата не клюють

У китайській компанії Huawei, що виробляє електроніку, підтверджують тенденцію: за підсумками року вони очікують зростання продажів смартфонів в Україні на 35% в одиницях і на 60% - в грошах. "Раніше у нас було багато продажів в низькому ціновому сегменті, а в середньому - менше, - говорить Кевін Чжоу, директор підрозділу Huawei Consumer Business Group в Україні. - Цей рік показав, що український споживач готовий купувати пристрої дорожче".

Натхнення, що охопило вітчизняних покупців, ритейлери пояснюють насамперед економічною стабільністю.

До того ж другий рік поспіль ростуть доходи населення. Так, за даними НБУ, в першому півріччі 2018-го реальний дохід в країні виріс на 9,8% в порівнянні з тим же періодом минулого року. А середня і мінімальна зарплати збільшилися на 26% і 16% відповідно.

В НБУ визначили ще один сприятливий для українських покупців фактор - зростання споживчого кредитування: за десять місяців року його обсяг зріс більш ніж наполовину (в порівнянні з аналогічним періодом 2017-го) - до 127,3 млрд грн. Споживчі позики займають левову частку в обсязі кредитів, виданих домогосподарствам.

У мережі Moyo цей інструмент також набирає обертів. Там порахували, що в магазинах Moyo в нинішньому році кожна шоста купівля відбувалася на виплат. Серед смартфонів найчастіше в кредит купували пристрої за 7,5 тис. грн, а в категорії ноутбуків - одну з моделей Apple більш ніж за 30 тис. грн.

А ось в Ельдорадо обсяг проданих товарів за допомогою всіляких розстрочок досягає 45%.

Більше новинок

Технічний прогрес - ще одна причина зростання ринку техніки та електроніки, кажуть експерти. Інновації виробників стимулюють покупців замінювати старі моделі новими, пояснює Андрій Осадчий, заступник керівника панелі PoS Tracking GfK Ukraine.

Справа не тільки в зносі, а й у психології - техніка застаріває саме в очах користувачів

Вітчизняний ринок побутової техніки та електроніки за більшістю позицій - перш за все, ринок заміни, резюмує Осадчий. Він упевнений: це не тільки українська тенденція, а загальносвітова. "І справа не тільки в зносі, а й у психології - техніка застаріває саме в очах користувачів", - говорить він.

У категорії смартфонів, так само як і з телевізорами, тенденція особливо помітна. "Це техніка, яка дуже швидко застаріває. Скажімо, рік-два, і людина хоче замінити телефон", - розповідає Сергій Колосков, pr-менеджер Moyo.

Попит рухає ще й мода, а також впровадження 4G-технологій, що дозволяють користуватися високошвидкісним інтернетом з мобільних пристроїв.

Не зменшувати обертів

Ритейлери налаштовані на те, що результати продажів за весь рік (з'являться на початку 2019-го) порадують їх. Владислав Чечоткін, співвласник компанії Rozetka.ua., наприклад, очікує 40-відсоткового зростання виручки.

Оптимізму йому додають результати так званої чорної п'ятниці - масштабної акції зі знижками, що проходить щорічно в останні вихідні листопада: швидкість продажів товарів на Rozetka.ua в цей день склала $1,2 млн на годину.

За прогнозами експертів, обсяг ринку і в 2019-му буде збільшуватися, проте вже не так стрімко.

На думку Осадчого з GfK, в цьому році співвітчизники частково задовольняли відкладений в кризові 2014-2015 роки попит. Але в найближчому майбутньому настане період насичення.

Читайте повну версію цього матеріал а в свіжому номері журналу Новое Время - №48 від 27 грудня 2018 року.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X