Чекав на модернізацію 60 років. У Києві після реконструкції відкрили Центральний автовокзал — фото

22 липня 2021, 12:06

22 липня після модернізації відкрито Центральний автовокзал Києва, який було приватизовано у березні 2020 року. Він зможе обслуговувати до 2,5 млн пасажирів на рік.

На оновленому Центральному автовокзалі збільшили кількість платформ — з 12 до 30, створили комфортні зали очікування, каси з квитками на рейси офіційних та перевірених перевізників, ескалатори, фудкорти, інфраструктуру для маломобільних груп населення (ескалатори, ліфт, пандуси), кімнату матері та дитини, нові вбиральні та готель на 34 номери.

Відео дня
Укрпас
Фото: Укрпас

Інвестиції у модернізацію Центрального автовокзалу становили 100 млн грн, розповів Максим Скляренко, директор компанії Укрпас, яка була створена покупцем (Бастіон-груп) для ведення автостанційного бізнесу.

За словами Скляренка, ще 20 млн грн було інвестовано в розробку IT-рішень, зокрема, створення омніканального сервісу з продажу квитків та автостанційного рішення, яке включає автоматизацію процесів, диспетчеризацію, інтегровану базу даних рейсів, обмін даними з перевізниками та іншими автостанціями, продаж квитків.

Укрпас
Фото: Укрпас

Скляренко додав, що у розвиток IT-складової в найближчий рік планується інвестувати ще 70 млн грн.

Задля безпеки пасажирів з 1 жовтня вхід на платформи буде закритим — лише по посадковому талону з QR-кодом. За одним квитком можна буде потрапити пасажиру та супроводжуючому.

Під управлінням Укрпас, крім Центрального автовокзалу, знаходяться ще п’ять автостанцій у Києві та 18 — у Київській області.

Скляренко також розповів, як зміниться бізнес-модель автовокзалу. Якщо раніше Центральний автовокзал отримував 10% з доходів перевізників та 18% від вартості купленого пасажиром квитка, то новий власник планує отримувати 15% від продажі білетів та фіксовану плату за заїзд на територію автовокзалу від перевізників.

Укрпас
Фото: Укрпас

За словами міністра інфраструктури Олександра Кубракова, модернізація Центрального автовокзалу є успішним кейсом держано-приватного партнерства.

Кубраков також додав, що оновлений автовокзал може обслуговувати до 2,5 млн пасажирів на рік. До реконструкції його пропускна здатність становила 400−500 тис. пасажирів на рік, а нові власники планують вивести автовокзал на показник 2 млн пасажирів на рік у 2023−2024 роках.

Укрпас
Фото: Укрпас

У березні 2020 року Фонд державного майна продав за 230 млн грн 99,9% акцій компанії Київпассервіс, у власності якої перебували Центральний автовокзал Києва, 5 автостанцій у столиці і 18 у Київській області.

Переможцем аукціону стала компанія Бастіон-груп. Умовою приватизації стало збереження діяльності автовокзалів в Києві мінімум на 5 років, а в області - 15 років.

Для управління пакетом нерухомості створили компанію Укрпас, вона займається автостанційним бізнесом і продажем квитків. Орендою приміщень і обслуговуванням майнових комплексів займається Київпассервіс.

Голова Фонду держмайна Дмитро Сенниченко підкреслив, що продаж Київпассервісу став черговим успіхом прозорої приватизації за єдиними для всіх правилами.

«Онлайн-аукціон з приватизації Київпассервісу став початком нового, масштабного інфраструктурного проекту. Та завдяки системній реформі це вже типова історія для приватизації, яка перетворює непродуктивні активи на продуктивні. Більше двох тисяч прозорих аукціонів вже проведено Фондом держмайна, і по всій Україні оживають занедбані державні активи, отримавши свого нового ефективного власника», — сказав Сенниченко.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X