«БРСМ-Нафта»: ми — інші, й тому незручні для конкурентів

26 квітня 2021, 09:00
Позиція
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке
БРСМ-Нафта

БРСМ-Нафта

Олександр Мельничук, директор департаменту стратегічного маркетингу та інновацій мережі автозаправних комплексів «БРСМ-Нафта», і Василь Бікус, операційний директор компанії, розповіли подробиці інформаційних атак на мережу АЗС та цікаві нюанси про її роботу й розвиток.

— Пане Олександре, розкажіть про зміни в іміджі та стратегії вашої компанії, а також про те, якими вже зараз стають ваші автозаправні комплекси в очах споживача.

— Імідж «БРСМ-Нафти» такий: щоб бути ввічливими до конкурентів — ми не говоримо, що ми кращі. Ми — інші. Це підтверджує наш слоган: «TURBOTA PRO людей і авто». На перший план ми виводимо додаткові сервіси і комфорт відвідувачів. У сучасного споживача АЗС давно набула принципово іншого сприйняття, ніж раніше. Це місце, куди люди заїжджають аж ніяк не тільки для того, щоб заправити паливо в свій автомобіль — але також випити ароматну каву, підкріпитися смачним хот-догом, з'їсти соковитий бургер, купити продукти в дорогу або дорогою додому. Словом, отримати широкий спектр додаткових сервісів і послуг.

Саме тому ми запустили перший в Україні формат: не заправка з супутнім міні-магазином, а повноцінний маркет з заправкою. Це ідейний посил нашого проекту Good Market: магазин, в якому можна придбати повний кошик всього необхідного продовольства — від хліба і молочних продуктів до вишуканих сортів вина і сиру — а також різноманітні побутові дрібниці і, звичайно, автотовари. Відвідавши наш маркет, люди економлять свій час: вони і заправляють свої машини, і купують все необхідне їм для дому без необхідності заїжджати до звичних супермаркетів. Також зауважу, що цінова політика Good Market продовжує філософію цін на наше паливо: якщо в магазинах при АЗС інших мереж товари і в першу чергу продукти коштують помітно дорожче, ніж в звичайних супермаркетах, то у нас цінники на одному рівні з популярними мережевими маркетами.

— У вас добре розвинений власний імпорт продуктів і товарів. Яких результатів ви досягли сьогодні і чим порадуєте незабаром?

— Ми починали з проекту власного імпорту — який передбачає пряме постачання італійських вин. Це чудові вина в класиці тосканських традицій. Можна сказати, ми взяли участь у вихованні у вітчизняного покупця культури вживання вина і сьогодні бачимо, що у наших людей формується все більш тонкий смак до цих напоїв і їх розуміння. Так що ми з задоволенням почали розширювати гаму італійських вин іспанськими і з цього року додали асортимент французьких вин. Також плануємо опанувати імпорт винної продукції з Нового Світу: в Україні вже чимало поціновувачів, наприклад, аргентинських або чилійських вин з їхніми фірмовими особливостями.

А де вино — там, зрозуміло, і сир! Ми розширили асортимент сирів: від твердих на кшталт Гауди до дуже популярної в літню пору фети.

— Як ви розраховуєте розширювати і вдосконалювати свою мережу цього року?

— На 2021 рік ми запланували оновлення 28 автозаправних комплексів. Хочу зазначити: ми не женемося за кількістю — нам важливо помітне поліпшення якості обслуговування наших клієнтів. Насамперед ми модернізуємо АЗК в обласних центрах і на популярних напрямках: на деяких з них побудуємо маркети, площею не менше 300 кв. м., оснастимо їх сучасними енергозберігаючими технологіями й актуальними супутніми сервісами. Також потроху придбаємо нові АЗС.

БРСМ-Нафта
Фото: БРСМ-Нафта

— Які ж додаткові сервіси ви опановуєте на модернізованих комплексах?

— Зараз дуже динамічна епоха: потреби та вподобання споживачів змінюються буквально не щоднини, а щогодини, і необхідно постійно бути в тренді та тримати руку на пульсі побажань клієнтів. Саме тому ми оснащуємо наші АЗС зарядними станціями для електромобілів: на сьогодні ними обладнано вже 10 комплексів, цього року до їх числа додасться ще 23. Також автолюбителі відчули всі переваги мийок самообслуговування і швидких портальних: на 7 АЗС ми вже обзавелися такими. Сучасний ритм диктує необхідність в зв’язку і оперативної, зручної, доступної кореспонденції: на 45 комплексах ми вже встановили почтомати «Нової пошти» і будемо активно розвивати цю співпрацю далі.

— Давайте ж поговоримо про пальне. Звідки постачаються бензин, дизельне паливо і скраплений газ на ваші АЗС?

— Наш основний постачальник — Білоруська нафтова компанія. Якраз днями ми зустрічали в Києві делегацію з 12 осіб у складі топ-менеджменту і фахівців, яким демонстрували наші АЗК, новий формат першого супермаркету з АЗК — під назвою Good Market. Відвідавши АЗС кількох українських роздрібних операторів, наші партнери відзначили БРСМ-Нафта як єдину мережу, де діє замкнутий цикл робіт — від будівництва АЗК, до дизайну і власного імпорту товарів.

До речі, білоруси нам прямо заявили, що ми стали для них прикладом інтенсивності розвитку та зміни шаблонів сприйняття АЗС: на їхню думку, БРСМ-Нафта рухається абсолютно іншим шляхом, ніж будь-які інші мережі заправок, і навіть слугує для них прикладом. Зокрема, після одного з попередніх візитів білоруських нафтовиків у них в Гомелі відкрився при АЗС перший супермаркет під назвою «У дома».

Донедавна БНК була єдиним постачальником нашої мережі: вважаю, про високу якість білоруського палива чули практично всі автолюбителі. Зараз намітився дефіцит поставок: БНК починає плановий ремонт одного зі своїх заводів, і ми оперативно уклали контракти з найкращими, на наш погляд, українськими підприємствами — Кременчуцьким і Шебелинським НПЗ. Проте, 80% нафтопродуктів, як і раніше будуть постачатися з Білорусі. До речі, через обмеження поставок від БНК і недавньої зупинки імпорту нафтопродуктів компанією «Протон» у травні неминуче зростуть ціни на всі види палива.

Крім того, віднедавна ми розробили і запатентували марку EcoBlue, під якою проводиться і пропонується в нашій мережі рідина, аналогічна за своїми властивостями імпортній AdBlue — реагент, необхідний для дизельних двигунів стандартів Євро V і Євро VI. Її можна як придбати у фасованій тарі, так і заправити з колонки на розлив.

— Як ви перевіряєте якість пального?

— Абсолютно все пальне надходить до нас із сертифікатами від виробників і обов’язково проходить контроль в акредитованих профільних лабораторіях. Далі воно перевіряється на нафтобазі, де ми встановили минулого року новітнє обладнання, інвестувавши в нього близько 600 тис. євро. Тільки пройшовши всі щаблі контролю, паливо допускається до транспортування на наші автозаправні комплекси по всій Україні.

— Останнім часом посилено нагнітається інформація, нібито ви не імпортуєте бензини А-95, а виготовляєте його прямо на своїй нафтобазі з, так би мовити, підручних засобів…

— Нам відомі і замовники, і виконавці цієї чорної PR-кампанії — це два псевдоексперти паливного ринку. Але ми не хочемо витрачати свій час на людей, які за гроші готові очорняти тих, на кого вкажуть пальцем.

Так, ми виробляємо на нафтопереробному заводі бензин марки А-95 Преміум+. Це високоякісний бензин з додаванням (до 32%) біоетанолу — зневодненого етилового спирту. Ми першими в Україні, ще 10 років тому, запропонували споживачеві такий вид альтернативного палива, і тепер він завоював серед автолюбителів впевнене визнання і користується постійним попитом. Ми маємо всю необхідну дозвільну документацію і оформлені технічні умови: за регламентами нашої держави, виробництво такого палива з додаванням біоетанолу допускається поза нафтопереробних заводів, як, власне, це відбувається і в усіх європейських країнах. Ба більше: держава навіть стимулює виробництво такого палива пільгами. Незалежні експертизи не раз підтверджували бездоганну якість бензину з біоетанолом та безпеку його застосування для всіх сучасних автомобілів. Цей вид палива є на сьогодні набагато екологічнішим за звичайний бензин, він нижче за вартістю і частково робить нашу країну більш енергонезалежною, оскільки 32% складових — це біоетанол, який виробляється в Україні.

А бензини марок А-95 Euro і A-95 Euro Plus, пропоновані в нашій мережі клієнтам, повністю відповідають стандартам Євро 5 (що підтверджується паспортами якості, сертифікатами і деклараціями відповідності на кожну партію). У цьому може переконатися кожен наш клієнт, зазирнувши у куточок споживача на будь-якій з АЗК.

— Як формується ціна на пальне у вашій мережі? Чому ви маєте можливість запропонувати споживачеві паливо помітно дешевше, ніж інші мережі АЗС?

— Саме за наші дружні до споживача ціни ми зараз отримали масовий чорний піар і атаки в соціальних мережах, замовлені конкурентами за ринком з найвищими цінниками на стелах. Все просто: у них маржа на рівні від 7 до 11 гривень з літра. На мій погляд — це відвертий грабіж не тільки будь-якого автомобіліста, але й взагалі кожного громадянина: ми ж з вами розуміємо, що ціна палива закладена абсолютно в усі товари, включаючи буханку хліба. Таких високих — зауважу, необ'єктивно високих цін на стелах АЗС не було ніколи за всю історію незалежної України. Це картельна змова мереж, що правлять бал на ринку, і вони намагаються у будь-який спосіб віднадити споживачів від тих трейдерів, хто тримає розумні й чесні ціни.

Наша маржа значно нижча — у нас інші апетити. Повторюся: ми — інші. І не хочемо залазити в гострий кризовий період до кишень наших співвітчизників, забираючи у них останні копійки. Саме тому ми вказуємо на стелах чесну й обгрунтовану вартість палива, а не завищену заради надприбутків. Ба більше: у нас чесна система прямих і моментальних знижок, а не віртуальних балів. Так, ми такі — незручні для конкурентів, які прямо вимагали від нас усілякими погрозами підвищення цін. А всіх, хто хоче дізнатися подробиці про замовні матеріали проти нашої мережі, запрошуємо на сторінку Олександра Мельничука у Facebook.

БРСМ-Нафта
Фото: БРСМ-Нафта

— Ви зробили ще один крок до доступності пального споживачам, чи не так?

— Авжеж: мережа БРСМ-Нафта першою і поки єдиною в Україні запропонувала заправку паливом в розстрочку. Цю акцію ми підготували у співпраці з «Монобанк». Все працює гранично просто: клієнт заправляється на суму від 1000 гривень, повідомляє касиру, що бажає оформити оплату палива частинами від «Монобанк», після чого касир відправляє банку запит, а клієнт його підтверджує — все займає близько 30 секунд. В результаті з рахунку покупця списується лише третина суми, а решту буде знято з карти рівними частками протягом двох наступних місяців. Підкреслимо: це не кредит, а розстрочка, тобто всі відсотки за клієнта банку платимо ми. Вважаємо, що це затребуване й корисне соціальне рішення — передусім для пенсіонерів, багатодітних сімей та інших автолюбителів, яким за нинішніх важких часів нелегко відшукати солідні суми на заправку.

— Також ви заручилися співпрацею з однією з найбільших мереж для установлення газобалонного обладнання.

— Так, ми давно працюємо зі всеукраїнською мережею «Прайд Газ». Що нам це дає? Ми отримуємо важливу інформацію і відгуки споживачів про якість нашого скрапленого газу — й оперативно реагуємо на будь-які зауваження, оскільки дорожимо своєю репутацією. Партнерська мережа, в свою чергу, рекомендує своїм клієнтам нас як продавця якісного, чистого газу: вже сам собою їхній вибір без зайвих коментарів говорить про якість нашого товару.

— Вас намагалися викрити в порушеннях касової дисципліни: нібито на чеку не вказується, як проведена оплата — за готівкові кошти чи за банківською карткою.

— Все елементарно: візьміть будь-який наш касовий чек — і побачите, що він пробивається за базою ДФС. Це означає, що він зареєстрований і легальний — паливо за ним куплено в повній відповідності до законодавства України, а всі податки сплачено до бюджету. У підсумку організатори нашої дискредитаційної кампанії не змогли довести жодних порушень.

— Чи залишається у вас енергія для соціальних проектів?

— Я вважаю, що у кожного бізнесу має бути соціальна складова. Прибуток, який отримує та чи інша справа чи підприємство, просто зобов’язана певною мірою частиною, і краще суттєвою, йти на підтримку важливих суспільних, соціальних проектів. Під час пандемії коронавірусу, до якої виявилося абсолютно не готова держава, ми постійно допомагаємо опорним медичним пунктам, які приймають пацієнтів. Ми забезпечуємо їх паливом для автотранспорту, засобами індивідуального захисту та медобладнанням, включаючи апарати для штучної вентиляції легенів. На нашому сайті ми регулярно викладаємо звіти про те, в якому місті та якій медустанові було надано наше сприяння.

Також ми підтримуємо різного роду спортивні турніри: футбольні, боксерські, та навіть створили власну корпоративну футбольну команду. Ми розуміємо, що держава зараз не здатна інвестувати в розвиток спорту, який, по суті, є однією з візитних карток країни. Тому ми допомагаємо перспективним спортсменам і командам, зокрема Федерації боксу, а футбольний клуб «Шахтар» обрав нас як паливного партнера. Зазначу, що у чемпіонів (ФК «Шахтар») в розпорядженні сучасна, складна та дорога автотехніка — до того ж вони цілком довіряють мережі БРСМ-Нафта та якості нашого пального.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

poster
Картина ділового тижня

Щотижнева розсилка головних новин бізнесу і фінансів

Розсилка відправляється по суботах

Показати ще новини
Радіо НВ
X