Як підприємець з Вінниці створив успішну компанію з виробництва упаковки

13 жовтня 2020, 09:00
Новини компаній
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке
Як вийшло побудувати успішний бізнес? (Фото:Торгтехніка)

Як вийшло побудувати успішний бізнес? (Фото:Торгтехніка)

Група компаній Торгтехніка змогла налагодити виробництво гофрокартонної упаковки для найбільших виробників в Україні. Як у Анатолія Шевченка вийшло побудувати успішний бізнес?

Я ніколи не займався виробництвом упаковки, згадує Анатолій Шевченко. На початку 2000-х підприємець займався зовсім іншою діяльністю — разом з партнерами виробляв броньовані двері на замовлення. Але за кілька років замислився про розширення своєї справи. «Хотілося спробувати себе в новій сфері та відкрити бізнес, який би мав більший потенціал для розвитку», — уточнює він. Так, у 2006 році Анатолій Шевченко зайнявся виробництвом упаковки з гофрокартону. «Дверний бізнес» було вирішено закрити.

Анатолій Шевченко
Фото: Анатолій Шевченко

Новий напрямок

На початку 2000-х років великого розмаїття упаковок не було — більшість товарів укладали в стандартні ящики зі стандартними написами. Маркетологи в українських компаніях тільки починали замислюватися про те, яким чином зробити бренд яскравішим, а упаковку — цікавішою. Сировину для виробництва упаковки — гофрокартон — випускав Обухівський картонний комбінат, підприємства в Молдові. А ось виробників, які б змогли із цього самого картону випустити упаковку, було обмаль.

Анатолій Шевченко згадує, що виробництво було вирішено розпочати в одному з цехів вінницького Хімпрому. У ньому вже був гофроагрегат, ще кілька одиниць обладнання бізнесмени докупили, що дозволило випускати упаковку. Продукт виявився затребуваним. «Свого часу у нас під парканом стояла черга», — згадує Анатолій Шевченко.

Але з часом замовлення виявлялися дедалі складнішими, а конкуренція зростала. Підприємці, оцінивши перспективний напрямок, закуповували гофроагрегати та опановували випуск упаковки. Торгтехніці довелося працювати над якістю та закуповувати нове обладнання. Анатолій Шевченко каже, що тоді компанія зробила помилку, закупивши не найкраще обладнання китайського виробництва. Воно мало автоматизувати виробничий процес і скоротити кількість співробітників. «Це був неправильний вибір, який уповільнив наш розвиток. Устаткування в результаті довелося замінити», — визнає він. В яку суму обійшовся невдалий експеримент, бізнесмен не каже. Але підприємці швидко опанували цей урок.

Торгтехніка
Фото: Торгтехніка

Великий ринок

За роки роботи група компаній Торгтехніка змогла увійти в топ-10 виробників упаковки. На підприємстві встановлено 15 видів обладнання, яке дозволяє випускати три- і п’ятишаровий гофрокартон білого та бурого кольорів, чотириклапанові ящики американського типу, ящики лоткового типу, короби зі знімними верхніми частинами тощо.

Досвід, готовність виконувати вимоги клієнтів і хороше обладнання дозволяють компанії залучати великих замовників. Наприклад, каже Анатолій Шевченко, їм довелося розробляти спеціальні ящики для грузинського виробника вина. Він попросив створити ящик, який дозволяє транспортувати напої не вертикально, як це роблять багато компаній, а горизонтально. Це дозволяє краще перевозити дорогі вина. Розробка рішення в середньому триває півтора місяці.

Подібні індивідуальні замовлення не є рідкістю. «Розвиватися нас мотивують великі компанії, які прямують уперед. Один з наших клієнтів — компанія МХП, яку я називаю „локомотивом української економіки в АПК“. Компанія працює на конкурентних зарубіжних ринках, постійно впроваджує інновації в упаковці. Вимоги у неї набагато вищі, ніж у багатьох іноземних замовників, і нам постійно доводиться розвиватися», — розповідає він. Анатолій Шевченко каже, що спочатку завдання, які перед ними ставлять експерти МХП, видаються нездійсненними, але знайти рішення все ж вдається. Услід за амбітним гравцем підтягуються і конкуренти, тому з часом вимоги до упаковки зростають і в інших замовників.

Дмитро Пташник
Фото: Дмитро Пташник

Ми давно співпрацюємо з групою компаній Торгтехніка: спершу замовляли півмашини упаковки, а зараз — п’ять машин гофрокартонної упаковки на тиждень, розповідає директор Департаменту матеріально-технічного забезпечення МХП Дмитро Пташник. «Нам подобається, що компанія готова розвиватися і дослухатися до наших вимог, а надто не зупинятися перед складними завданнями», — каже він. Завдання дійсно ускладнюються в міру вимог експортних ринків.

Один із прикладів — розробка картонної упаковки з підвищеною характеристикою стійкості до вологи для доставлення замороженої продукції з України до далеких країн. Нюанс полягав у тривалому транспортуванні, декількох перевантаженнях продукції, і МХП хотіла, щоб кінцевий споживач отримав товар в цілій, а не розваленій коробці, яка витримує складний логістичний ланцюжок. Дмитро Пташник каже, що домогтися виконання цих вимог вдалося завдяки залученню великих гравців на ринку України — компаній РКТК (Рубіжанського картонно-тарного комбінату) і ККПК (Київського картонно-паперового комбінату). «Ми пишаємося тим, що, незважаючи на невеликі обсяги поставок своєї продукції на адресу МХП, компанія Торгтехніка також змогла вийти на необхідну якість упаковки», — говорить він.

Торгтехника
Фото: Торгтехника

Споживачі висувають високі вимоги до екологічності продукції: упаковка має бути такої якості, щоб можна було її переробити, каже директор компанії-імпортера Вітіс Груп Сергій Мазур. Це вимоги самих клієнтів, які дедалі частіше використовують ящики повторно. «Якщо раніше товар упаковувався, його несли до машини, а потім — до квартири або до будинку, то тепер споживачі приїздять зі своїми ящиками, які використовують кількаразово. Тому вимоги до їх якості змінюються», — каже Сергій Мазур.

Дефіцит сировини, який виникає в сезон, — окремий виклик для Торгтехніки. Підприємство займається збором макулатури та доправляє її на переробку. «Це дозволяє нам підстрахуватися і гарантовано отримувати сировину для виробництва упаковки», — стверджує Анатолій Шевченко. Він зазначає, що в найближчі роки планує сконцентруватися на розвиткові наявних і опануванні нових продуктів у компанії.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

poster
Картина ділового тижня

Щотижнева розсилка головних новин бізнесу і фінансів

Розсилка відправляється по суботах

Показати ще новини
Радіо НВ
X