Як побудувати найбільшу в Україні компанію з виробництва бар'єрних гнучких плівок і створити конкуренцію світовим виробникам

10 грудня 2020, 09:58
Спецпроект
Сіріус Екстружен (Фото:Сіріус Екстружен)

Сіріус Екстружен (Фото:Сіріус Екстружен)


12 років тому на ринку України ніхто не міг подумати, що з’явиться гравець, який зможе замінити тотальний імпорт бар'єрних гнучких плівок. Ринок був завалений імпортним товаром світових виробників бар'єрних плівок з країн Європи. Цим гравцем стала компанія — Сіріус Екстружен.

Відео дня

За 20 років підприємство Сіріус Екстружен стало найбільшим виробником бар'єрної плівки, стретч-плівки та іншої полімерної пакувальної продукції в Україні. У чому секрет успіху?

«Починалося все, як завжди, з бізнес-ідеї», — розповідає провідний фахівець із продажу компанії Сіріус Екстружен Ігор Гриців. 20 років тому, як і зараз, стретч не мав субститутів і майже все, що виробляється, в кінці процесу мало бути упаковано в стретч-плівку для подальшого транспортування або зберігання.

Наступним кроком в еволюції Сіріус Екстружен був дуже складний продукт — бар'єрна багатошарова плівка.

Сіріус Екстружен
Фото: Сіріус Екстружен

У 2007−2008 роках почалося виробництво плівки з бар'єрними властивостями, що дозволяють захищати вміст упаковки (готовий продукт) від проникнення кисню, водяної пари та інших факторів зовнішнього середовища, які можуть стати причиною псування або погіршення якості продуктів харчування.

«З моменту запуску обладнання та до виходу на серійне виробництво такого продукту пішов рік і більше ніж мільйон євро на RnD і розробку рецептур», — каже Ігор Гриців. Природно, що нам одразу після запуску хотілося продавати багато й одразу. Тому ми звернулися до наявних тоді трейдерів. Нас чекало розчарування. Нас аж ніяк не влаштовувала доля «невідомого» виробника, який працює з низькою маржею, до продукції якого потім чіпляють чийсь бренд і просувають кінцевим споживачам. Дякую за науку!

Провідний спеціаліст з продажу компанії Сіріус Екстружен Ігор Гриців
Фото: Провідний спеціаліст з продажу компанії Сіріус Екстружен Ігор Гриців

Нам довелося самотужки налагоджувати канали просування. Ми пішли безпосередньо до найбільших споживачів і, звичайно, до флагмана галузі — українського агрохолдингу МХП. Спочатку вимоги МХП нам здалися нестерпними. Але якщо ти хочеш працювати з найкращими, самим треба змінюватися і вдосконалюватися. Було проведено величезну організаційну роботу всередині підприємства. Часом здавалося, що деякі зміни, і навіть цілі нові підрозділи, були створені тільки під МХП. І вже пізніше, переносячи досвід роботи з МХП на інші напрями, ми з’ясовували, що вищевказані зміни є життєздатними й корисними загалом для Сіріус Екстружен".

Компанія крок за кроком доводила ринку високу якість свого продукту і метр за метром витісняла імпорт з портфеля закупівель МХП, — каже директор департаменту МТЗ Дмитро Пташник. Тільки підтримуючи якість свого продукту і чуючи свого замовника, компанії Сіріус Екстружен вдалося завоювати ринок бар'єрних вакуумних плівок. Компанії довелося пройти через налаштування працездатності плівок на різних типах і брендах європейського обладнання, яке ніколи не знало, що таке український виробник плівок.

Сіріус Екстружен
Фото: Сіріус Екстружен

Розуміючи всю відповідальність перед споживачем готового продукту, компанія Сіріус Екстружен успішно пройшла шлях в отриманні сертифікації своєї продукції за стандартами BRC та ISO 9001.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів НВ
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

П’ять років тому, відкриваючи нові ринки Європи, компанія МХП поставала перед певними труднощами, а в чому здійснювати транспортування продукції на свої європейські виробничі потужності? Як конкурувати на європейському ринку, за рахунок застосування нових пакувальних рішень? — розповідає директор департаменту матеріально-технічного забезпечення МХП Дмитро Пташник.

Рішення придумав світовий лідер з виробництва пакувальних машин і упаковки — компанія Cryovac. Воно ґрунтувалося на використанні для транспортування готового продукту високобар'єрних вакуумно-газових мішків великих розмірів. Цей мішок дозволяє підтримувати свіжість продукту в момент всього ланцюжка транспортування до заводу-переробника продукту. Унікальність цього мішка була в тому, що він має бути стійким до проколів. Таких рішень у світі було одиниці, і починали ми закупівлі мішків у німецького заводу-виробника високобар'єрних вакуумно-газових мішків — компанії Зюдпак. Але це викликало дуже багато проблем як з термінами виконань замовлення, так і ціновим фактором.

Мені довелося шукати рішення на ринку України, ніхто не вірив у те, що це можна зробити в Україні. Я звернувся до нашого партнера, компанії Сіріус Екстружен, і ми разом з ними за 3 місяці зробили рішення, яке за своїми характеристиками перевершує свої європейські аналоги. Сьогодні МХП 100% продукції постачає на свої європейські активи у високобар'єрних мішках компанії Сіріус Екстружен.

Зараз виробничі потужності підприємства заповнені на 100%

Робота і відвантаження товарів триває цілодобово", — каже Ігор Гриців.

Сировину для виробництва упаковки компанія Сіріус Екстружен купує в країнах ЄС у провідних світових виробників. «Вона має бути високої якості — від цього залежить і те, який продукт ми виробляємо, — розповідає Ігор Гриців. — Але наш головний капітал не обладнання, не сировина і не інфраструктура — головне це люди. Це команда професіоналів, яка формує стандарти і завжди опиняється на крок попереду своїх конкурентів. У виробництві пакувальних рішень ми неухильно дотримуємося найвищих стандартів якості».

Останніми роками компанія активніше веде переговори з замовниками з країн ЄС. Зараз продукція заводу реалізується в країнах Балтії, в Польщі, Німеччині, Великобританії, Данії, Швеції, Угорщині, Румунії, Словаччині, Ізраїлі, США та ін.

Дмитро Пташник

директор департаменту матеріально-технічного забезпечення МХП Дмитро Пташник

«На виробництві у Сіріус Екстружен встановлено найсучасніше обладнання. Співробітники — це професіонали високого рівня. Іноді складно повірити, що продукцію такої якості випускають в Україні. Крім того, компанія працює прозоро і відкрито зі своїми партнерами», — розповідає Дмитро Пташник з МХП. Він каже, що виробник постійно розвивається і готовий запропонувати замовникам свою продукцію 24 години на добу. Сіріус Екстружен постачає всю продукцію вчасно, що дуже важливо для безперебійного виробництва самої компанії МХП.

Найближчими роками Сіріус Екстружен не збирається зупинятися на досягнутому.

Компанія тестує нові технології, які дадуть змогу повторно переробляти пакувальну продукцію.

«Вимоги до екологічності ростуть у всьому світі, і наступні три роки пройдуть під знаком боротьби за збереження довкілля, за зменшення непереробних відходів пластику. Як соціально відповідальна компанія ми готові зробити свій внесок у цю боротьбу».

Показати ще новини
Радіо НВ
X