Бренди обиратимуть за EQ та рівнем довіри: 5 медіатрендів від Carat Ukraine, які особливо розвиватимуться під час криз

1 грудня 2022, 10:00
Позиція
Медіаагенція Carat Ukraine

Медіаагенція Carat Ukraine

Останнє триріччя, насичене економічними спадами, пандеміями і геополітичними конфліктами, підсвітило унікальність розвитку медіаіндустрії. Навіть у сповільненій економіці, в умовах локдаунів чи у воєнній реальності, медіаспоживання постійно нарощується і нанизує нові шари функціонування.

Медіаагенція Carat Ukraine, яка уже 30 років є свідком змін різних епох на медіаринку України, підготувала п’ять ключових трендів, які з великою ймовірністю розвиватимуться в наступні роки, незалежно від рівня турбулентності у суспільстві та географічних кордонів.

Відео дня

1. Екосистемна культура

Потреба в економії ресурсів та збільшенні їх ефективності в умовах строкатого медіаландшафту стане драйвером змін. Різноманіття медіаканалів, платформ, інструментів і гравців на ринку, які продовжують розростатися з кожним роком, створюють гостру необхідність інтегрувати всі складові в єдину екосистему. Серед суб'єктів комунікацій — брендів, бізнесів, урядових та громадських інституцій — буде рости запит на співпрацю не з окремими провайдерами нішевих послуг, а з центрами експертиз, які володіють крос-індустріальними знаннями і можуть забезпечити замовника цільною картиною для розробки комунікаційної візії. Особливий попит буде на «диригентів» потоками даних та «технологів» конвергенції різних ІТ-рішень.

2. Управління невідомістю

Екосистемна культура дозволяє бачити і скорочувати задубльовані дії, більш гнучко диверсифікувати медіаінвестиції, більш точно прогнозувати зміни настроїв аудиторії, а також оптимізувати автоматизовані процеси. Іншими словами, екосистемність — це також ключ до управління невідомістю, найбільш затребуваної послуги сьогодення. Уже очевидно, що різного роду катаклізми щоразу скорочуватимуть відрізок часу, за який бізнеси змушені будуть пристосовувати свої комунікації до нових умов. В якихось мікрорішеннях цей час може вимірюватися навіть у кілька діб, і без автоматизованого виведення на монітори даних і дашбордів у реальному часі швидка й ефективна адаптація майже неможлива.

3. Awareness виходитиме на перший план

В умовах потрясінь, коли можливості багатьох маркетингових інструментів лишатимуться обмеженими, коли налаштування таргету «злітатимуть», а креативи можуть втрачати актуальність за ніч, напрацьована роками упізнаваність бренду (awareness) виходитиме на перший план. В час нестабільності споживачі інстинктивно звертатимуться до добре знайомих речей, шукаючи опору, і прагнутимуть взаємодіяти з тими продуктами і послугами, які не потребують додаткового вивчення. Awareness виступатиме основою, на яку нанизуватимуться всі інші інструменти, зокрема й performance. Серед бізнесів постійно буде актуальний запит на експертний супровід, як ростити знання в динамічному середовищі постійного звуження і розширення медіаканалів та як збільшувати конверсію зі знання в продажі.

4. Довіра — як соціальний капітал

У світі спостерігається масштабний колапс довіри до влади — уряди і медіа все менше вважаються спроможними вирішувати суспільні проблеми, а споживачі занепокоєні використанням неправдивої інформації чи фейковими новинами як зброї у політичних маніпуляціях. Однак довіра, яка базова потреба людини, не зникає, а лише перетікає від одних суб'єктів до інших. І згідно з останнім звітом Edelman Trust Barometer 2022, в цей час кризи довіри люди вважають, що саме бізнеси та громадські організації повинні взяти на себе роль міжінституційного координування для вирішення суспільних проблем. А тому в найближчому майбутньому бренди, окрім нарощення знання, працюватимуть також над зміцненням довіри на різних рівнях. Йдеться про посилену увагу до brand safety, розвитку інституту репутації та постійної трансляції громадянської позиції бренду. Кола довіри стають більш локальними, тобто люди схильні довіряти більше науковцям, колегам і місцевим громадам, ніж урядам і світовим інституціям, а тому бренди матимуть можливість розвивати довіру, як власний соціальний капітал на різних рівнях, адаптуючи власні дії під потреби конкретних спільнот.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

5. Бренди з високим EQ очолюватимуть гонку

Мережа Carat уже кілька років досліджує, як можна використовувати систему, створену для пояснення емоційного інтелекту, для кращого розуміння досвіду взаємодії з брендами. Натхненні роботою Даніеля Гоулмана, психолога, який представив світу термін «емоційний інтелект» (EQ), Carat визначає поняття EQ бренду за 4 критеріями: самосвідомість (дотримання принципів), саморегулювання (порядна та справедлива поведінка), мотивація (здатність привносити позитивний досвід) та емпатія (розуміння емоцій інших). Один із ключових висновків цих досліджень полягає в тому, що вміння слухати, реагувати та покращувати споживацький досвід, тобто розвивати EQ, має суттєвий причинно-наслідковий вплив на сприйняття брендів.

Примітно, що розвиток так званого «людського обличчя» бренду напряму корелюється із його технологічністю і майстерністю роботи із даними. Оскільки емпатія — це часто математично прораховане відчуття, яке виникає завдяки поєднанню розрізнених даних, які бренд збирає, спостерігаючи за поведінкою аудиторії. Одна з причин, чому технологічні бренди знаходяться в топі за показниками EQ, полягає саме в тому, що вони багато інвестують у розуміння досвіду людей через роботу з даними.

Про ці тренди Carat розповідає на глобальному рівні, але дивовижно, наскільки тренди екосистемних підходів та довіри всередині екосистем, стійкості в кризи та вміння керувати невідомістю і всі чотири критерії емоційного інтелекту, а саме самосвідомість, саморегулювання, вмотивованість на досягнення результату й емпатія, притаманні українському маркетинговому й рекламному середовищу. Нам дійсно є, чим пишатися.

Показати ще новини
Радіо NV
X