Телеком — зв’язок, необхідний для життя. Big Data — зв’язок із клієнтом, необхідний для виживання бізнесу

24 серпня, 11:15
Новини компаній
Vodafone

Vodafone

Роль бізнесу на економічному фронті нашої держави просто неможливо переоцінити. Те, наскільки складно продовжувати вести свій бізнес в умовах війни, зрозуміло кожній діловій людині. Одне із сучасних рішень — Big Data.

Переміщення українців територією України й вимушена імміграція за її межі змінили звичний ландшафт ринку. Такий стан справ вимагає від підприємців більш тонкого підходу до пошуку та залучення клієнтів.

Відео дня

Big Data має великий масив даних, які аналізують за допомогою розумних технологій. Подібний аналіз допомагає зрозуміти вимоги потенційних клієнтів, налаштувати правильну таргетовану рекламу, відкрити магазин у правильному місці тощо. Головне, що Big Data — чудовий та зручний інструмент, який надає змогу оперативно достукатися до своїх потенційних клієнтів навіть у цей надскладний час.

Як це зараз працює на практиці, НВ розповіли Ілля Ганчев, Corporate Sales Expert BigData та Михайло Веклич, National Account Manager Vodafone.

Ілля Ганчев,

Corporate Sales Expert BigData

Ілля Ганчев,

Corporate Sales Expert BigData

 — Ілля, які характеристики користувачів має оператор Vodafone?

— Ми збираємо дані щодо анонімних абонентів передоплати, які погодилися на їхню обробку. Розподіляємо їх за групами, при цьому не передаючи їх номери іншим компаніям. Основні параметри — це стать, вік, місто, рівень достатку та ін.

Дані про людину ми збираємо, коли вона робить дію в мобільній мережі — наприклад, відвідує сайт бронювання житла або замовляє доставку продуктів через застосунок. Відтак абонент потрапляє до цільових груп, створених за нашими моделями. Допомагає в цьому саме Big Data. І всі такі цільові групи оновлюються щомісяця, оскільки це завжди велика кількість інформації з невеликим циклом життя.

— А скільки у вас сьогодні таких цільових груп?

— Ми виокремили понад 20 цільових груп, які зацікавили наших корпоративних клієнтів. Це люди, які користуються сервісами доставки, купують товари в інтернеті або часто відвідують кафе, власники автомобілів та свійських тварин тощо.

— Що потрібно від замовника, аби отримати доступ до цієї інформації?

— Замовнику достатньо надати нашій команді базу номерів своїх клієнтів, які користуються Vodafone.

Важливим є той момент, що мобільний оператор — це практично єдине джерело даних про справжнє місцезнаходження абонента за поточних умов. Використання актуальних даних про географічний розподіл клієнтів територією України допомагає не лише актуалізувати маркетингові кампанії, а й правильно розрахувати бюджети, щоб спрямувати зусилля на ті регіони, де зосереджена цільова аудиторія того чи іншого виду бізнесу.

— Розкажіть, будь ласка, про те, в чому полягають переваги такої таргетованої реклами від оператора?

— Нашу рекламу можна порівняти з таргетованою рекламою в соцмережах, але ми не конкуруємо з нею. Радше обидва методи доповнюють один одного. Більшість наших клієнтів, які використовують Vodafone Analytics, налаштовує таргетинг і в соціальних мережах.

Наша перевага в тім, що реклама від мобільного оператора надає змогу достукатися до 19 млн потенційних клієнтів, не всі з яких можуть перебувати в соцмережах .

Ще рекламне повідомлення в телефоні може надати бізнесу відкладений продаж — клієнт повернеться до пропозиції, яка його зацікавила, через певний час.

Михайло Веклич,

National Account Manager

Михайло Веклич,

National Account Manager

— Михайле, а як ви допомагаєте своїм клієнтам віднайти оптимальні місця для нових магазинів?

— Привабливе місце — те, де багато потенційних клієнтів. Завдяки Vodafone Analytics ми збираємо інформацію з базових станцій Vodafone про адреси, які цікавлять нашого клієнта, та аналізуємо кількість абонентів, які там бувають протягом місяця.

Команда наших аналітиків створила фільтри на основі математичних моделей, що покажуть, хто ці люди. Ми розповімо, скільки з них чоловіків, жінок, автомобілістів, мандрівників і долучимо багато інших параметрів: наприклад, моделі їхнього телефону.

— А як це відбувається на практиці? Як ви вирішуєте завдання своїх клієнтів?

— Спочатку клієнт приходить до нас із певним запитом. Скажімо, він планує залучити певну аудиторію до свого нового магазину посуду.

Ми аналізуємо запит та уточнюємо деталі. Наприклад, яке бізнес-завдання у бренду, хто його основний покупець і як вони залучають клієнтів зараз. Потім наша команда формулює завдання, яке хоче вирішити замовник. Тільки після цього ми разом із ним фіналізуємо технічне завдання та віддаємо в роботу аналітикам.

Більшість кейсів клієнтів містять індивідуальні запити, які неможливо вирішити шаблонно. Аналітики разом із Data Scientist розробляють алгоритм, яким чином необхідно шукати цільову аудиторію.

Залежно від замовлення наші фахівці аналізують її та надають аналітичні результати для клієнта на дашборді. Це діаграма з даними. Є й інший алгоритм — розсилання інформаційних повідомлень. Вони надходять до тих, кому замовник хотів би адресувати рекламу. У повідомленнях розповідають про компанію і про те, чим її пропозиція буде корисною для клієнта.

Таким чином, наші інструменти для просування доповнюють «класичні»: рекламу на бордах, в інтернеті та на телебаченні. У сучасному маркетингу така побудова комунікації за допомогою різних каналів добре працює, тому ми не відкидаємо онлайн-маркетинг, а прямуємо поряд із ним.

Як це працює на практиці

Один з яскравих прикладів такої вдалої співпраці — проєкт з Eldorado.ua. У його межах було відправлено більше 3,6 млн таргетованих повідомлень, і в результаті компанія отримала понад 43 000 нових клієнтів.

Для цього Eldorado.ua знадобилося лише технічне завдання, а Vodafone виконав все необхідне для успішної реалізації проєкту: налаштував розсилання, доставляє повідомлення та розробляє звіт.

Таким чином точний таргетинг дозволив розділити цільову аудиторію Eldorado.ua на декілька підкатегорій, аби глибше проаналізувати її.

Ось так, з допомогою розсилань з бази Vodafone, Eldorado.ua успішно залучає нових покупців.

Як бачимо, навіть у найскладніших військових умовах український бізнес продовжує активно працювати й шукати нових рішень. І це реально вселяє тверду впевненість у нашому економічному майбутньому!

Показати ще новини
Радіо НВ
X