Безбар'єрний бізнес: кроки YASNO на шляху створення рівних можливостей для всіх клієнтів і співробітників

31 липня 2021, 09:01
Новини компаній
Енергоофіси YASNO поєднують сучасні смарт-рішення й затишну атмосферу (Фото:YASNO)

Енергоофіси YASNO поєднують сучасні смарт-рішення й затишну атмосферу (Фото:YASNO)

В Україні ще активніше заговорили про безбар'єрність близько року тому, коли пандемія COVID-19 змусила чи не кожного відчути, як воно: не мати доступу до найбільш простих і звичних речей, бути обмеженим у пересуванні. Нині над створенням відкритого для різних груп людей середовища працюють держава і бізнеси. Постачальник електроенергії, газу та енергоефективних рішень YASNО робить кроки, спрямовані на подолання упереджень і бар'єрів, для надання рівного доступу клієнтів до послуг і створення конкурентних умов працевлаштування й адаптації співробітників.

Компанії бренду YASNO постачають електроенергію, газ та рішення з енергоефективності для 3,5 млн домогосподарств, підприємств та установ. Надання рівного доступу до сервісів всім клієнтам може стати викликом. Або — стимулом для росту.

Відео дня

Людмила Єропкіна,

керівник департаменту з управління персоналом D.Solutions (бренд YASNO)

Smart-рішення для 3,5 млн клієнтів

Щоб забезпечити інформаційну безбар'єрність, ми в YASNO розвиваємо онлайн і офлайн-канали комунікації. У суспільстві сформувався запит на омніканальність. Клієнтам потрібно дати змогу визначитися, де їм зручніше «доторкнутися» до бренда: в цифровому або фізичному середовищі.

Наприкінці 2019 року клієнти вирішували питання за допомогою мобільних каналів у 30% випадків звернень до YASNO. Зараз цей показник — удвічі більший. Ми постійно розширюємо перелік онлайн-сервісів, через які можна передавати показання електролічильників, сплачувати за світло та газ, контролювати енергоспоживання, замовляти енергоефективні продукти та рішення, отримувати додаткову інформацію та консультації.

Наприклад, ми першими в Україні запровадили можливість розрахунків за електроенергію через Viber. Цей месенджер встановлений у більшості українських користувачів смартфонів і для багатьох цей канал комунікації є зручним.

У резолюціях за результатами Лісабонського саміту 2000 року комп’ютерна грамотність, знання іноземних мов, технологічна культура та соціальні навички були названі необхідними для включення людини в інформаційне суспільство. Проте багато українців старшого віку лише опановують гаджети й воліють вирішувати комунальні питання особисто в офлайн-просторах компаній.

Ми в YASNO знайомимо наших літніх клієнтів з мобільними сервісами. У створення мережі з 67 енергоофісів, які поєднують сучасні смарт-рішення й затишну атмосферу, інвестували 100 млн грн. В енергоофісах YASNO встановлені термінали самообслуговування для передачі показань електролічильників. Вони максимально прості у використанні, зі зрозумілим мінімалістичним інтерфейсом, великими кнопками й шрифтами. Спеціалісти в енергоофісах ще до пандемії COVID-19 навчали клієнтів старшого віку передавати показання через електронні термінали, щоб у подальшому їм було легше опанувати цифрові сервіси.

Спеціалісти в енергоофісах YASNO допомагають клієнтам старшого віку передавати показання через електронні термінали
Фото: Спеціалісти в енергоофісах YASNO допомагають клієнтам старшого віку передавати показання через електронні термінали

Як виміряти рівність?

Слово «рівність» означає схожість, подібність — зазвичай за величиною вимірювання або якістю, але в контексті розмови про людей це визначення стає полем для непересічних запальних дискусій. Попри чутливість теми очевидно одне: говорячи про рівність з точки зору управління персоналом, ми робимо акцент на створенні рівних прав і можливостей для демонстрації талантів, здібностей і компетенцій наших співробітників, які не залежать від їхньої статі, віку, сімейного статусу, стану здоров’я — список можна продовжувати.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Водночас, руйнуючи певні стереотипи, ми маємо розуміти, що є групи, які потребують додаткової підтримки в залежності від ситуації. Наприклад, коли в березні 2020-го в Україні через пандемію COVID-19 було введено карантин, люди старше 50 років, люди з критичними захворюваннями та вагітні жінки першими серед співробітників YASNO перейшли на дистанційну роботу зі збереженням заробітної плати. Вочевидь, жодних чітких правил чорно-білого кольору в темі безбар'єрності не існує - скоріше ми говоримо про безліч відтінків та вміння балансувати між відслідковуванням власних упереджень та розумінням індивідуальних або групових відмінностей, які потребують додаткової уваги та турботи з думкою про клієнта зовнішнього чи внутрішнього — нашого співробітника.

Загалом серед співробітників компаній, що працюють під брендом YASNO, 22% - люди старше 50 років. Нещодавно ми в YASNO почали співпрацю з проєктом «Трудолюб» благодійного фонду «Життєлюб». Це — ще один крок до руйнування наших упереджень, адже 69-річний бадьорий кандидат, якого запросили на роботу в київський контакт-центр, відмовився, бо «звик до рухливого життя», а наша робота здебільшого «сидяча». Станом на сьогодні маємо 53-річного кандидата, який став нашим співробітником у київському контакт-центрі.

Вдячні за отриманий нетривіальний досвід і розширення власних «кордонів» щодо очікувань від літніх здобувачів — віримо, що знайдемо ще більше наших «зірочок», та продовжуємо співпрацю з фондом.

Цей випадок демонструє: роботодавцям необхідно постійно адаптуватися до вимог ринку і враховувати потреби представників різних вікових груп. Не варто орієнтуватися на «середнього по палаті», час більш глибоко усвідомити різність людей навіть (і особливо) в межах однієї категорії, за якою б ознакою вона не була побудована. Жити в парадигмі працедавця, який обирає, — це жити минулим, певною мірою поринати у заспокійливі фантазії і не робити «заземлення» щодо реальності.

В компаніях бренду YASNO 6% колег — внутрішньо переміщені особи з Донецької, Луганської областей та Криму. Ми виплачували переселенцям матеріальну допомогу, частково фінансували оренду житла. Але більш важливо, що компанія не залишила людей сам на сам з бідою та допомогла в адаптації до нового життя.

Розбити «скляну стелю»

Абсолютні масштаби прийому жінок на роботу в енергетиці суттєво поступаються масштабам працевлаштування чоловіків. Гендерний дисбаланс бере витоки зі стереотипних уявлень. Нібито чоловіки більш схильні до точних наук і тому їм підходять професії енергетичної сфери, що потребують високої кваліфікації. Такого висновку дійшли автори дослідження гендерних аспектів зайнятості в енергетичному секторі України, опублікованому за підтримки USAID у травні 2021 року.

Але якщо, на думку авторів дослідження, жінки в енергетиці мають відносно рівні з чоловіками позиції в питаннях підвищення кваліфікації та складності роботи, то в питаннях кар'єрного росту така рівність втрачається. Можна говорити про «скляну стелю», яка заважає жінкам займати керівні посади.

В YASNO ситуація інша. Серед керівників середньої та вищої ланки переважають жінки. Їх 54%.

54% керівників середньої та вищої ланки в YASNO - жінки
Фото: 54% керівників середньої та вищої ланки в YASNO - жінки

Загалом 84% усіх співробітників — жінки. 11% виховують дітей до 6 років. На колег, які повернулися після декрету, і молодих людей, що влаштувалися на роботу вперше, поширюється Програма Наставництва. Наставниками виступають співробітники, які в компанії працюють не менше року. Цілі програми: полегшити адаптацію, забезпечити ефективну взаємодію в команді та дати змогу досвідченим колегам розвиватися й отримувати матеріальну винагороду.

Крім того, за запитом мам дітей до 6 років, ми встановлюємо неповний робочий день або зміщення графіку.

Важливо плекати власну цінність

На шляху до створення безбар'єрного середовища важлива роль не лише компаній, а й працівників та кандидатів. Обидві сторони мають пройти свої кроки, щоб зустрітися на середині дороги — і вибір не є одностороннім привілеєм роботодавця.

Важливо, щоб люди, які знаходяться в пошуку роботи, вірили в свої сили. Плекати власну гідність та цінність, підвищувати обізнаність у своїх правах, працювати над власними упередженнями та пам’ятати приклади, коли попри всі «несприятливі» обставини вдалося те, про що мріялося, — це ключ до розширення картини власного всесвіту, де, окрім бар'єрів, є безліч можливостей.

Показати ще новини
Радіо NV
X